Skocz do zawartości

Papa na dachu


Recommended Posts

  • 2 miesiące temu...
Gość Jagoda
Napisano
Mam problem z kupnem gwoździ 20 mm właśnie na pokrycie tą papa, dziekuję za pomoc
Napisano
Cytat

Mam problem z kupnem gwoździ 20 mm właśnie na pokrycie tą papa, dziekuję za pomoc


Witam
Chciałbym się pochwalić że sam pokryłem dach gontem bitumicznym gdyż miałem dach prawie kopertowy i na każdej stronie jeszcze lukarnę oczywiście pełne deskowanie na dach poszło mi około 100kg gwoździ.
  • 2 lata temu...
Napisano
Witam. Teściu (mistrz recylkingu) na działce zrobił altankę drewnianą (ścianki do wysokości 1,1 m , i dach) i na dach od środka promieniście dał "łaty", a samo pokrycie dachu wykonał ze starej wykładziny PCV która po każdej zimie ma dziury, szukam czegoś co można położyć na tą wykładzinę..
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Jest wielu producentów gontów bitumicznych. Estetyczne, trwałe, łatwe w ułożeniu. Musimy pamiętać by dach miał odpowiednie pochylenie, bo tylko wówczas gonty będą mieć swoja urodę. Teoretycznie gonty bitumiczne możemy kłaść od dachów o nachyleniu nawet 12°, jednak należy wtedy koniecznie położyć jedną warstwę papy pod spód. Najładniej wygląda gont na dachach stromych. Gonty bitumiczne możemy kłaść na dachach niemal pionowych nawet do 80°.

Pozdrawiam.
  • 5 lata temu...
Napisano

Gonty bitumiczne to materiał dobry na altanki albo domy sezonowe. W domu jednorodzinnym trzeba zrobić coś o większej masie i wytrzymałośc. No i dającego jakiś komfort akustyczny - mega ważny jeżeli się planuje użytkowe poddasze. Dla budownictwa jednorodzinnego zdecydowanie najlepszym materiałem jest pokrycie ceramiczne. Koszty oczywiście są nieco większe niż w przypadku gontu, ale zdecydowanie warto. W moim przypadku zamienialiśmy w projekcie blachodachówkę na ceramikę.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...