Skocz do zawartości

Czy to dobra działka


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Mam prośbę o podpowiedz czy działka którą kupuję jest ok. Wiem ze to kwestia subiektywna ale może macie jakieś doświadczenia dzięki którym pokażecie mi aspekty których ja jako laik nie widzę. Czy radzicie cos jeszcze sprawdzić ?

Poniżej charakterystyka:
1. Działka przeznaczona w planie pod zabudowę zagrodową. Po wyłączeniu terenu pod budowę (z tym nie bedzie raczej problemu) z produkcji rolnej (do 500 m2 bez dodatkowych opłat) bede mógł stawiać tam dom. Potwierdzałem to w urzędach i mam zaświadczenie z gminy ze domek bede mógł budować

2. Działka leży przy drodze gminnej (szer. 6m) obecnie gruntowej (ok 200m do działki) ale z zapewnieniem, że jeszcze w tym roku będzie położony asfalt. Droga nie jest ruchliwa (przynajmniej obecnie, ale nawet po położeniu asfaltu nie przewiduję aby było inaczej)

3. Szerokość działki (od strony drogi) ok 50m głębokość ok. 40m

4. Linia zabudowy nakazuje odsuniecie domu jednokondygnacyjnego o 15m od krawędzi drogi a wielokondygnacyjnego o 20m od krawędzi drogi (czy budynek parterowy z poddaszem użytkowym jest wielokondygnacyjny ??)

5. Działka ma podłączony prad, wodę, wykopane szambo i jest ogrodzona (od drogi i prostopadle do drogi siatka, z tyłu działki ogrodzenie betonowe. Możliwość podłaczenia telefonu i prawdopodobnie gazu (negocjacje ponoc sa juz prowadzone)

6. Działka wa wjazd od wschodu (wspomniana droga prowadzi leży w kierunku S-N (no może lekko na północny zachód)

7. Działka ma niewielki spadek (w sumie gołym okiem go nie widzę ale z mapy tak wynika) w kierunku północny wschód (różnica poziomów ok 1m na odległości ok 70m). Działka jest wyrównana i obsiana trawą wiec może spadek został troche zniwelowany i dlatego go nie widać. Spadek jest jeszcze dalej za działką wiec nie jest ona w najniższym punkcie

8. Księgi wieczyste, papiery dot. pozwoleń na ogrodzenie, budowę szamba, przyłącza wody i prądu mam (kopie na razie) i wydają się OK

Czy waszym zdaniem też wygląda to dobrze ?

Najbardziej mam wątpliwości czy wymóg cofnięcia domu od 20m (a może 15m ?) nie utrudni zagospodarowania. Nie chce mieć okien od strony zachodniej z widokiem na betonowy płot - nie bedzie za blisko wtedy ??

Druga wątpliwość to czy 500m2 (zwartego terenu o regularnym kształcie wystarczy na dom sredniej wielkości i osobno stojący garaż (+ oczywiscie podjazdy, chodniki itp)


Z góry dziękuje za wypowiedzi w temacie.

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam,

Mam prośbę o podpowiedz czy działka którą kupuję jest ok. Wiem ze to kwestia subiektywna ale może macie jakieś doświadczenia dzięki którym pokażecie mi aspekty których ja jako laik nie widzę. Czy radzicie cos jeszcze sprawdzić ?

Poniżej charakterystyka:
1. Działka przeznaczona w planie pod zabudowę zagrodową. Po wyłączeniu terenu pod budowę (z tym nie bedzie raczej problemu) z produkcji rolnej (do 500 m2 bez dodatkowych opłat) bede mógł stawiać tam dom. Potwierdzałem to w urzędach i mam zaświadczenie z gminy ze domek bede mógł budować

Z góry dziękuje za wypowiedzi w temacie.

Pozdrawiam



Jeśli zapisy w MPZP dopuszczają tylko i wyłącznie zabudowę zagrodową, to musisz być "ustawowym" rolnikiem aby na niej budować.
W takiej sytuacji nic nie trzeba wyłączać. Cały teren pozostanie rolnym.
Napisano
Cytat

Jeśli zapisy w MPZP dopuszczają tylko i wyłącznie zabudowę zagrodową, to musisz być "ustawowym" rolnikiem aby na niej budować.
W takiej sytuacji nic nie trzeba wyłączać. Cały teren pozostanie rolnym.



Plan dopuszcza zabudowę mieszkalną jednorodzinną na tym terenie jak dla warunków M3 i nie muszę być rolnikiem (muszę natomiast wyłączyć teren pod zabudowę z produkcji rolnej). Mam takie zaświadczenie z gminy i jestem po rozmowach w starostwie (wydajacym pozwolenia na budowę). To więc nie stanowi problemu na tym terenie. A jak reszta opisanej sytuacji ? Będę wdzięczny za każdą opinię.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...