Skocz do zawartości

podział dzialki a ważność wydanych wz


jura

Recommended Posts

Napisano
Jestem w trakcie zalatwiania formalnosci związanych z zakupem dzialki.
Dzialka pierwotna miała 2 ha i o numerze 673 byla dzialką rolną klasy RV i Ł4. Właściciel wystąpił do Urzędu Gminy z wnioskiem o wydanie 11 warunków zabudowy dotyczacych przewidywanego podzialu pierwotnej dzialki na 11 działek pod zabudowę jednorodzinna , dołączając do kazdego wniosku mapkę określającą przewidywane granice inwestycji po podziale. Warunki takowe zostaly wydane odrębnie dla każdej z przewidywanych inwestycji. Nastepnie złozył wniosek z projektem podziału pierwotnej działki na 11 działek pod zabudowę jednorodzinna oraz 1 dzialkę jako droge i 1 pozostającą dalej gruntem rolnym o numerze 673/1 , 673/2 .... 673/13, dzialki po czym otrzymał decyzję pozytywną dotyczącą podziału.
Moje pytanie brzmi czy w takim wypadku warunki zabudowy są nadal aktualne czy jest potrzeba wystąpienia do gminy o ponowne wydanie warunków zabudowy bo przez podział straciły ważność, Warunki dostarczenia energii i wody sa odzielnie na każdą dzialke.
Napisano
Cytat

Wydaje mi się, że warunki są aktualne i nie trzeba jeszcze raz po nie występować.



Warunki nie są aktualne poniewaz nie były wydawane na działkę która nowopowstała. Jednak stare warunki będą dużym ułatwieniem przy wydaniu nowych i mogą znacząco przyśpieszyć prace.
Napisano
Cytat

Warunki nie są aktualne poniewaz nie były wydawane na działkę która nowopowstała. Jednak stare warunki będą dużym ułatwieniem przy wydaniu nowych i mogą znacząco przyśpieszyć prace.




Wg mnie trzeba tylko złożyć wniosek do gminy o wydanie decyzji zamiennej do warunków zabudowy robionych wcześniej na całość, w takim wniosku wpisuje się to co uległo zmianie, czyli np. numer działki z xxx/x na yyy/y itp. Ja też najpierw musiałem wystąpić o warunki zabudowy, później jak już podzieliłem je na części to złożyłem wniosek o decyzję zamienną warunków zabudowy, i ją otrzymałem bez żadnych problemów.

Piotr
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Z męzem zastanawiamy sie nad kupnem dzialki. w wypisie z rej gruntów grunty oznaczone są jako pastwiska stałe Vi klasy i grunty rolneIV klasy. czy najpierw przed kupnem lepiej wystapic o wz w celu ustalenia czy bedzie mozna sie tam budowac?? Czy te wz będąobowiązywać na działkę w całosci jesli ją podzielimy na dwie mniejsze, czy tez wtakiej sytuacji trzeba bedzie wystepwac o decyzje zamienna. aha i w gruncie lepiej to co lepiej zorbic kupic wystapic o wz przejsc całą procedure i pozniej naspokojnie dzielic czy najpierw dzielic a pozniej budowac

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...