Skocz do zawartości

Problem Kominek


Recommended Posts

Napisano
Witam
Można by coś dyskutować, doradzać, podpowiadać gdyby tak więcej informacji. Zapytam więc:
- czy za każdym razem się cofa
- czy jak się rozpali w kominku to też to występuje
- jaki wysoki komin i jak mniej więcej usytuowany na budynku
- jaki przekrój przewodu kominowego
- czy pomieszczenie z kominkiem jest rozszczelnione
- jak podłączony jest wkład kominkowy do komina
Może tyle na początek.
Napisano
Cytat

Co zrobić jak dym się cofa w kominku?


sprawdź wentylacje.Często się zdarza że ludzie mają szczelne okna bez nawiewu co powoduje że nie ma dostepu świeżego powietrza.
Napisano
Cytat

Witam
Można by coś dyskutować, doradzać, podpowiadać gdyby tak więcej informacji. Zapytam więc:
- czy za każdym razem się cofa
- czy jak się rozpali w kominku to też to występuje
- jaki wysoki komin i jak mniej więcej usytuowany na budynku
- jaki przekrój przewodu kominowego
- czy pomieszczenie z kominkiem jest rozszczelnione
- jak podłączony jest wkład kominkowy do komina
Może tyle na początek.




Witam,

Dym się nie cofa tylko na początku rozpalania, największy problem jest wtedy jak w kominku się nie pali to wtedy występuje ciąg wsteczny i "śmierdzi" w mieszkaniu dymem i spalenizną.

Dodatkowe informacje:
- kominek jest na piętrze a komin ma długość około 4 -5 metrów
- na kominie jest zamontowany strażak
- w pokoju jest kratka wntylacyjną jednak przez nią powietrze jest zasysane z pomieszczenia więc ją zatkałem
- kominek ma dopływ powietrze z zewnątrz bezpośrednio do wkładu, mimo tego że zamykam ten dopływ problem nadal występuje ( zamykam to zwykłą kratką wentylacyjną, taki suwak )
- w centralnym miejscu 6 metrów od kominka zdemontowałem uszczelki z okna w celu doprowadzenia dodatkowego powietrze do domu
- wkład jest połączony z kominem rurą stalową która wchodzi do komina murowanego na to jest zamontowana obudowa z KG
- komin jest poniżej kalenicy
- zbudowałem szczelne zamknięcie komina na dachu ale mimo tego dalej było czuć nieprzyjemny zapach więc zasuwę zdemontowałem
- wylot rury z wkładu do komina ma średnicę 15 cm również na dachu jest strażak zamontowany do rury średnicy 15 cm reszta komina jest z cegły o przekroju kwadratowym prawdopodobnie 20 cm x 20 cm
- komin jest na ścianie zewnętrznej budynku.

Proszę o pomoc bo aktualnie jak wracam do domu z pracy to na wejściu już się denerwuję ponieważ jestem bezsilny... nie umiem sobie poradzić z tym problemem, już myślałem nad zakupem wentylatora kominowego który nadaje się do zastosowania przy kominkach koszt 1700 pln.
Napisano
Widze, ze rozebrales problem na czesci pierwsze icon_smile.gif. Moze przyczyna jest bardziej prozaiczna - komin musi sie rozgrzac zanim zanim zrobi sie "ciag". Fakt, ze jest to sciana zewnetrzna na pewno nie pomaga tutaj.
Napisano
Witam. Problem trudno jest rozwiązać na odległość. Ale może kilka sugestii lub "a może". No i tak komin na ścianie zewnętrznej więc może jest zimny co też może powodować że będzie odwrotny przepływ powietrza. Komin jest poniżej kalenicy co też może być przyczyną zawiewania lecz piszesz że masz założonego strażaka który powinien zabezpieczyć kanał dymowy przed tym zjawiskiem.
zbudowałem szczelne zamknięcie komina na dachu ale mimo tego dalej było czuć nieprzyjemny zapach więc zasuwę zdemontowałem hmmm, może zapach nie pochodzi w wyniku zaciągania powietrza od góry, może komin jest gdzieś rozszczelniony poniżej kominka (parter, piwnica jeżeli istnieje), może to być nie zamknięta wyczystka, wtedy kanał przytkany od góry strażakiem będzie zaciągał powietrze wyczystką i wydmuchiwał nawet częściowo przez kominek... bo chyba do tego samego kanału kominowego nie jest podłączony jeszcze jedno urządzenie?
A moje dodatkowe sugestie, odetkaj tą kratke wentylacyjną dla własnego i Twojej rodziny zdrowia, jeżeli ona wyciąga powietrze to dobrze ma to robić a u Ciebie to powietrze jest zanieczyszczone, dodatkowo poza dorowadzeniem powietrza bezpośrednio do wkładu, zrób jeszcze jedno rozszczelnienie bezpośrednio w zabudowę.
Powiem jeszcze jedno wezwij kominiarza niech dokładnie sprawdzi komin
Napisano
W tym pokoju jest kuchnia i w sumie mam 2 kratki wentylacyjne + kominek, kominek ma swój komin który jest niezależny od innych, wydaje mi się że jest on najkrótszy z wszystkich kominów i uruchomiła mu się funkcja nie wysysania powietrza z mieszkania tylko zasysania icon_smile.gif

Do pomieszczenia nie dostaje się dym tylko na początku rozpalania problem po chwili ustaje i wszystko jest ok komin dosataje temerature i sobie ładnie pracuje, problem pojawia się po wygaszeniu, raz zrobiłem tak że zdemontowałem strażaka i zakleiłem tą rurę taśmą i praktycznie nic się nie zmieniło co prawda chyba nie wiało przez komin od góry tylko tak jakby powietrze wchodziło do mieszkania przez "dolot powietrza do wkładu", kominek jest produkcji firmy Joniec i ma doprowadzenie powietrza prosto pod palnik i teraz tak sobie myślę że powietrze najłatwiej do domu może się dostać własnie z tego miejsca bo na ścianie mam zamontowaną kratkę wentylacyjną właśnie na tym kanale ale jest ona nieszczelna, i wtedy powietrze przechodzi przez nia wpada do paleniska i potem obok szyby etc wchodzi do mieszkania i zapach idzie dalej.

Tak sobie myślę jaka będzie różnica ciśnień jeśli komin jest na górze otwarty i na dole ( doprowadzenie powietrza do komina ) i będzie tak jeśli wszystko jest otwarte ( dolot, komin ) to powietrze idzie kominem na dół po jego podstawa jest schłodzona przez dolot, jeśli zamknę komin na górze to powietrze wchodzi przez dolot i śmierdzi.

Czekam na wasze sugestie i porady.


PS komin ma 5 lat i na strychu/poddaszu wygląda idealnie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...