Skocz do zawartości

Czy system sips nadaje sie na dom pasywny???


Recommended Posts

Napisano
Z góry przepraszam ze powielam ten sam tekst w wielu forach, ale od pewnego czasu usiłuje sie dowiedzieć od osób postronnych czegoś na temat paneli SIPs- bez skutecznie

Witam planuje budowę domu okolo150m, zastanawiałem się nad konstrukcja szkieletowa. I znalazłem firmę z Koszalina która oferuje nowy rodzaj konstrukcji szkieletowej (dom z paneli).
Miałem okazje porozmawiać z przedstawicielem handlowym oferującym konstrukcje SIPs, i od tego czasu zacząłem brać pod uwagę ta technologią.
Która z metod ocieplonego domu będzie bardziej ekonomiczna i bardziej energooszczędna? Słyszałem ze przy wykorzystaniu wełny mineralnej w ociepleniu standardowej konstrukcji szkieletowej , po kilu latach pod w pływem drgań i wilgoci wełna osuwa się powodując szczeliny nie ocieplone co za tym idzie tak zwane punkty rosy, czy to prawda? (zaznaczam ze jedna z zalet [przewagę] firma przedstawiła mi niezmienność kształtów styropianu wklejonego pomiędzy płyty osb i brak „mostków termicznych” nawet po latach).
Czy dom z paneli (osb-styropian-osb) z konstrukcją szkieletowa jest tak dobry jak o nim mówią? Jeśli macie już taki dom, to proszę o jakieś opinię .
I czy standardowy panel o przekroju 167mm. jest wystarczający by dom był energooszczędnym?
Czy lepiej jak już budować to z panela o grubości 217mm. gdzie styropian ma 195mm.?
I ostatnie pytanie-czy panele takie nadają sie na wybudowanie domu pasywnego?

Z góry dzięki
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Raczej grubsza izolacja. SIPs też nadaje się na dom energooszczędny, tak samo jak typowy szkielet. Wełna w dobrze wykonanej ścianie się nie obsunie. Zapobiegają temu poprzeczne elementy (bloking), wilgoci tam być nie powinno i jakie z nowu drgania? Wełna musi mieć przy tym wystarczającą gęstość, żeby zachowała sprężystość.
Styropian też ma wady. Prosto z fabryki (do 2 mieś.) ulega skurczowi, trudno nim wypełnić mniej regularne przestrzenie. Jeśli to prefabrykacja to może nie będzie kłopotu ze skurczem drewna ramy nośnej wewnątrz płyty, jeśli zastosują b. dobrze wysuszone drewno. Inaczej to tam prędzej zrobią się szczeliny niż przy zastosowaniu wełny. Styropian ma jedną poważną wadę - bardzo lubią gnieździć się w nim owady i gryzonie, jeśli przegryzą Ci się przez płytę poszycia zewnętrznego (a potrafią).
Reasumując, choć w lekkich konstrukcjach stosuje się głównie wełnę, to jak panele ze styropianemm zrobią dobrze, też nie będzie problemu.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Ściana to nie wszystko. Najprościej, rzecz ujmując dom energooszczędny to taki w którym nie opłaca się montować centralnego ogrzewania. Zapotrzebowanie na ciepło w takim domu jest porównywalne ze stratami na zasobniku i cyrkulacji. Należy Pamiętać o minimum 30 cm styropianu od gruntu, o 50 cm w dachu, o wentylacji z odzyskiem... a ściana, wystarczy jak ma 0.1W/m2xK i paroizolację.
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...