Skocz do zawartości

Jak wykonać ogrodzenie ze słupkami i siatką?


Recommended Posts

Napisano
Jestem na etapie przygotowywania działki do budowy. Mam ogrodzenie tymczasowe i zastanawiam się nad ogrodzeniem docelowym czyli standardowy murek ze słupkami metalowymi i siatką ogrodzeniową. Wydaje mi się, że wykonanie takiego ogrodzenia nie jest czymś skąplikowanym. Czy ktoś może mi poradzić jak to powinno się robić?

To znaczy na jaką głębokość powinien być wkopany? Jak przygotować mieszankę cementową (w jakich proporcjach, cement, piasek i woda). Może są jeszcze inne rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę?

Dzięki i pozdrawiam
Rafał
  • 5 miesiące temu...
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Musisz zacząć od naniesienia wysokości ,czy działka jest w poziomie ,bez niwelatora raczej trudno .Pod fundament kopie się zazwyczaj od 50 do 90 cm.zależy od tego czy z czasem nie będzie na fundamencie klinkieru .Zazwyczaj pod klinkier kręci się zbrojenie z drutu wystarczy 10.tzwaną belkę, pod siatkę niekoniecznie ,ale my kładziemy po 2 druty zapobiega to tworzeniu się rys na fundamencie.Beton urabiam zazwyczaj 3 średnie taczki z 2 worków 25kg. cementu.Najpierw wykop pod słupki a póżniej reszte.
Napisano
Cytat

Musisz zacząć od naniesienia wysokości ,czy działka jest w poziomie ,bez niwelatora raczej trudno .Pod fundament kopie się zazwyczaj od 50 do 90 cm.zależy od tego czy z czasem nie będzie na fundamencie klinkieru .Zazwyczaj pod klinkier kręci się zbrojenie z drutu wystarczy 10.tzwaną belkę, pod siatkę niekoniecznie ,ale my kładziemy po 2 druty zapobiega to tworzeniu się rys na fundamencie.Beton urabiam zazwyczaj 3 średnie taczki z 2 worków 25kg. cementu.Najpierw wykop pod słupki a póżniej reszte.


Czyli początek jest icon_smile.gif A dalej?
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Montaż siatki ogrodzeniowej nie należy do spraw prostych ponieważ siatka jest "wiotka" i jeśli jej dobrze nie zamontujemy za pomocą drutu i nie napniemy to ogrodzenie będzie bardzo źle wyglądać. Do tego dochodzą nam słupki rogowe które muszą mieć zastrzały żeby się same nie poskładały. Szczerze teraz jestem na etapie ogrodzenia i raczej by się nie zabrał za montaż takiej siatki... zresztą jak w markecie oglądałem taką siatkę to już tam była pogięta!

Pomyśl nad droższym i łatwiejszym ogrodzeniem na przykład panele ogrodzeniowe lub przęsła ogrodzeniowe, jeśli kupisz ogrodzenie systemowe to wszystkie elementy będą do siebie pasować jak puzle tylko składasz i się cieszysz icon_biggrin.gif

Ja jeszcze myślę nad ogrodzeniem jakie zastosować ale mam już plan icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Tylko cena wszystkiego do grodzenia jest wyższa od siatki. Przy długim płocie ma to duże znaczenie!


Nie da się ukryć... niestety icon_sad.gif
Napisano
Tak niestety ale tego typu ogrodzenie jest droższe, podstawowe pytanie jest takie na ile lat chcemy mieć ogrodzenie, i ile chcemy przy nim pracować. Jeśli mamy czas i chęci to jak najbardziej można się bawić co kilka lat z odnawianiem ogrodzenia.
  • 1 rok temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam

czy trudny czy łatwy, to pewnie zależy od tego czy jesteśmy tzw. złotą raczką icon_wink.gif
Dobre instrukcje montażowe można znaleźć tutaj: http://www.betafence.pl/pl-PL/katalogi-bro...instrukcje.aspx

pozdrawiam
Krzysztof Krysiński




Dodam jeszcze, że decydując się na ogrodzenie typy panele, siatka, warto zdecydować się na produkt firmy, która daje min 10 letnią gwarancję na system paneli czy siatki. Jeśli chcemy mieć tzw. święty spokój z ogrodzeniem, nie mamy zbyt czasu na jego regularne odnawianie, to należy zwrócić uwagę na wysoką jakość produkty, na rodzaj materiału z jakiego jest wykonany i powłokę jaką jest pokryty
Owszem zapłacimy więcej, ale w tym przypadku należy na to patrzeć jak na inwestycję.

pozdrawiam
Krzysztof Krysiński

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Marne szanse na nieuszkodzenie paroizolacji. Myślę że w tym przypadku więcej strat niż korzyści. Teoretycznie możnaby dołożyć kolejną warstwę płyt, czyli drugi sufit, kupa roboty, bo napewno ta przestrzeń musi być czymś wypełniona, czyli np 5cm wełny o niskim współczynniku lambda. A na to też paroizolacja. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Sufit jest podwieszony na jętkach jaką metodą nie wiem, czy dobrze rozumiem wyznaczyć i wywiercić otwory i rozprowadzić od centralnego przewodu środka sufitu? A co z paroizolacją nie uszkodzę majtając tam jakimś żelastwem czy czymś w środku? A po drugie same otwory Jak zrobię to chyba przedziurawie paraizolację i będę musiał w jakiś sposób to sklejać chyba. Wybacz moje zacofanie nigdy wcześniej tego nie robiłem a chciałbym zrobić. 
    • Bardzo dziękuję!   I powiadasz, że ten wiatr gwiżdże sobie  i z gęstości, i z temperatury...   Filmik mi podesłałeś, ale chyba go nie obejrzałeś...
    • Dziękuję za odpowiedź. Czy można użyć do wymiany dachu drewna "mokrego" z tartaku, a izolację w postaci wełny szklanej rozłożyć na stropodachu a nie bezpośrednio na deskowaniu? Czy też będzie powstawał grzyb? Skłaniam się do wymiany całego dachu, bo nie za bardzo wierzę w odgrzybianie. Może się mylę. Proszę o poradę. Niestety nie znam się na tym. Wykonawca był polecony ...    
    • Czy ten sufit na fotografiach jest podwieszony czy płyty g/k są klejone do sufitu właściwego? To pytanie zasadnicze, chodzi o to czy jest przestrzeń do prowadzenia przewodów. Bo jeśli taka przestrzeń jest, to wybierasz sobie rodzaj i ilość punktów oświetleniowych, trasujesz ich położenie na suficie i rozprowadzasz przewody w tej przestrzeni. Jak to zrobić? Ano wiercisz otwory i wsuwasz stalkę tak, aby dotarła do drugiego otworu i tam ją wyciągasz.  Przewody doczepia się do stalki. Jeśli płyty g/k są przyklejane, to nie ma innego wyjścia jak wycinać w nich kanały do rozprowadzenia przewodów.     Miejsca na lampy wpuszczane w sufit określasz omijając profile konstrukcyjne (ich przebieg masz wyznaczony przez zaszpachlowane wkręty). Lampy wypuszczane odwrotnie, starasz się mocować do profili, to jest pewniejsze niż wszelkie "wynalazki" do mocowania w płycie g/k.    Jeszcze jedna uwaga. Lampy sie grzeją i przy lampach wpuszczanych w sufit ja stosowałem zabezpieczenia folii przed ciepłem w postaci zwyczajnych, ceramicznych doniczek, Trzeba je włożyć nad sufit w miejscu wpuszczanego "oczka" oświetleniowego tak, aby zmieścić ją pod folią. Przy zastosowanej wełnie mineralnej i tak nie pogorszy warunków chłodzenia lampy, a zapewni odsunięcie folii na bezpieczną odległość, aby ciepło od lampy nie powodowało filii jakiejś szkody. Otwory na wsuwanie doniczek trzeba wyciąć, a po ich włożeniu ponownie załatać, nie ma innego wyjścia.    Przy lampach wypuszczanych nie ma tego problemu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...