Skocz do zawartości

Jak wykonać ogrodzenie ze słupkami i siatką?


Recommended Posts

Napisano
Jestem na etapie przygotowywania działki do budowy. Mam ogrodzenie tymczasowe i zastanawiam się nad ogrodzeniem docelowym czyli standardowy murek ze słupkami metalowymi i siatką ogrodzeniową. Wydaje mi się, że wykonanie takiego ogrodzenia nie jest czymś skąplikowanym. Czy ktoś może mi poradzić jak to powinno się robić?

To znaczy na jaką głębokość powinien być wkopany? Jak przygotować mieszankę cementową (w jakich proporcjach, cement, piasek i woda). Może są jeszcze inne rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę?

Dzięki i pozdrawiam
Rafał
  • 5 miesiące temu...
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Musisz zacząć od naniesienia wysokości ,czy działka jest w poziomie ,bez niwelatora raczej trudno .Pod fundament kopie się zazwyczaj od 50 do 90 cm.zależy od tego czy z czasem nie będzie na fundamencie klinkieru .Zazwyczaj pod klinkier kręci się zbrojenie z drutu wystarczy 10.tzwaną belkę, pod siatkę niekoniecznie ,ale my kładziemy po 2 druty zapobiega to tworzeniu się rys na fundamencie.Beton urabiam zazwyczaj 3 średnie taczki z 2 worków 25kg. cementu.Najpierw wykop pod słupki a póżniej reszte.
Napisano
Cytat

Musisz zacząć od naniesienia wysokości ,czy działka jest w poziomie ,bez niwelatora raczej trudno .Pod fundament kopie się zazwyczaj od 50 do 90 cm.zależy od tego czy z czasem nie będzie na fundamencie klinkieru .Zazwyczaj pod klinkier kręci się zbrojenie z drutu wystarczy 10.tzwaną belkę, pod siatkę niekoniecznie ,ale my kładziemy po 2 druty zapobiega to tworzeniu się rys na fundamencie.Beton urabiam zazwyczaj 3 średnie taczki z 2 worków 25kg. cementu.Najpierw wykop pod słupki a póżniej reszte.


Czyli początek jest icon_smile.gif A dalej?
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Montaż siatki ogrodzeniowej nie należy do spraw prostych ponieważ siatka jest "wiotka" i jeśli jej dobrze nie zamontujemy za pomocą drutu i nie napniemy to ogrodzenie będzie bardzo źle wyglądać. Do tego dochodzą nam słupki rogowe które muszą mieć zastrzały żeby się same nie poskładały. Szczerze teraz jestem na etapie ogrodzenia i raczej by się nie zabrał za montaż takiej siatki... zresztą jak w markecie oglądałem taką siatkę to już tam była pogięta!

Pomyśl nad droższym i łatwiejszym ogrodzeniem na przykład panele ogrodzeniowe lub przęsła ogrodzeniowe, jeśli kupisz ogrodzenie systemowe to wszystkie elementy będą do siebie pasować jak puzle tylko składasz i się cieszysz icon_biggrin.gif

Ja jeszcze myślę nad ogrodzeniem jakie zastosować ale mam już plan icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Tylko cena wszystkiego do grodzenia jest wyższa od siatki. Przy długim płocie ma to duże znaczenie!


Nie da się ukryć... niestety icon_sad.gif
Napisano
Tak niestety ale tego typu ogrodzenie jest droższe, podstawowe pytanie jest takie na ile lat chcemy mieć ogrodzenie, i ile chcemy przy nim pracować. Jeśli mamy czas i chęci to jak najbardziej można się bawić co kilka lat z odnawianiem ogrodzenia.
  • 1 rok temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam

czy trudny czy łatwy, to pewnie zależy od tego czy jesteśmy tzw. złotą raczką icon_wink.gif
Dobre instrukcje montażowe można znaleźć tutaj: http://www.betafence.pl/pl-PL/katalogi-bro...instrukcje.aspx

pozdrawiam
Krzysztof Krysiński




Dodam jeszcze, że decydując się na ogrodzenie typy panele, siatka, warto zdecydować się na produkt firmy, która daje min 10 letnią gwarancję na system paneli czy siatki. Jeśli chcemy mieć tzw. święty spokój z ogrodzeniem, nie mamy zbyt czasu na jego regularne odnawianie, to należy zwrócić uwagę na wysoką jakość produkty, na rodzaj materiału z jakiego jest wykonany i powłokę jaką jest pokryty
Owszem zapłacimy więcej, ale w tym przypadku należy na to patrzeć jak na inwestycję.

pozdrawiam
Krzysztof Krysiński

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...