Skocz do zawartości

Jak, ile palic w kominku!?


wilu1

Recommended Posts

witam, posiadam wklad kominkowy 14kW, obudowa z plyt GK (ogien) plus marmur, po ok 1 miesiaca uzytkowania pojawily sie pekniecia na laczeniu plyt GK oraz na laczeniu bloczkow marmurowych (podczas nagrzewania sie wkladu bloczki marmurowe w miejscach klejenia-laczenia rozchodza sie i powstaja szczeliny ok 1-2mm, fachowiec ktory montowal calosc stwierdzil iz za mocno palilismy tzn. za duzo naraz wlozylo sie brykietu, drewna. Mam pytanie czy cos takiego jest mozliwe? Przeciez jezeli sam wklad ma moc 14kW to chyba i obudowa powinna wytrzymac taka Moc a dokladnie temp. jaka sie wowczas wytwarza. Dodam jeszcze rade fachowca.. ok 3 brykietów (malych) mozna wrzucic naraz. Prosba o rade.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

witam, posiadam wklad kominkowy 14kW, obudowa z plyt GK (ogien) plus marmur, po ok 1 miesiaca uzytkowania pojawily sie pekniecia na laczeniu plyt GK oraz na laczeniu bloczkow marmurowych (podczas nagrzewania sie wkladu bloczki marmurowe w miejscach klejenia-laczenia rozchodza sie i powstaja szczeliny ok 1-2mm, fachowiec ktory montowal calosc stwierdzil iz za mocno palilismy tzn. za duzo naraz wlozylo sie brykietu, drewna. Mam pytanie czy cos takiego jest mozliwe? Przeciez jezeli sam wklad ma moc 14kW to chyba i obudowa powinna wytrzymac taka Moc a dokladnie temp. jaka sie wowczas wytwarza. Dodam jeszcze rade fachowca.. ok 3 brykietów (malych) mozna wrzucic naraz. Prosba o rade.


Witam. Powiem tak moc grzewczą określa producent przez odpowiednie badania. Zabudowa nie jest integralną częścią wkładu kominkowego. Jest ona wykonywana indywidualnie lecz musi być wykonana z zachowaniem pewnych zasad. Pęknięcia o podanej przez Ciebie wielkości nie powinny sie pojawiać na zabudowie i to po okresie miesiąca. Wygląda na to, że zabudowa się przegrzewa. Dodatkowo zabudowa tylko z G-K (mam na myśli duże płaszczyzny) jest za mało sztywna. Aby kominek prawidłowo funkcjonował i nie ulegał uszkodzeniom powinien mieć odpowiednio duży dopływ powietrza (niektórzy producenci w instrukcji wkładu podają jaki) średnio około 500-600cm2 i odpowiednio wielki wylot nagrzanego powietrza około od 800 do nawet 1200 cm2 (zależy to oczywiście od wielkości i mocy władu). Dodatkowo przepływ powietrza powinien być swobodny, odległości wkładu od zaizolowanych ścianek zabudowy i od ściany też muszą mieć zachowane minimalne wartości. No i jeszcze jedno izolacja wewnątrz kominka powinna być wykonana w sposób ciągły z unikaniem mostków czyli jak u Ciebie wyizolowane muszą być nie tylko płyty G-K ale także stelaż konstrukcji.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...