Skocz do zawartości

APS 76 / Archi- Projekt


AZyja

Recommended Posts

Napisano
Obecnie stoi stan surowy otwarty i czeka na lepsze czasy (pogodowe)
Zdjęcia z realizacji można obejrzeć http://www.darwina.waw.pl/aps76/ (komentarze mile widziane. Tylko na forum, bo strona nie daje takiej możliwości)

Zmiany jakie wprowadziłem to:
1. podniesienie parteru o 15 cm (pod podłogówkę. Miało być podniesione o 24 ale 12 wystarczyło))
2. Podniesienie poddasza o 12 cm (bo zostały niewykorzystane cm o które miał być podniesiony parter) przez co zaczęły się potem "schody" z oknem w lukarnie w które wchodzi dach icon_evil.gif
3. powiększenie wiatrołapu kosztem kotłowni (czy to trafna decyzja to się okaże)
4. przesunięcie kominka (niepotrzebnie niestety icon_sad.gif )
5. likwidacja garderoby na piętrze i doklejenie jej do pokoju jako wnęka. Jako garderoba będzie robił strych dostępny z łazienki.
6. poszerzenie garażu o 0,5m
7. zmiana kształtów i rozmiarów okien
8. wyrównanie poziomów saloonu do pozostałej części domu
9. zmiana lokalizacji kotłowni (z garażu --> obok wiatrołapu)
10. zmiana technologi ścian zewnętrznych: 1 warstwowa --> 2 warstwowa
11. wyrównanie okapów dachu nad wejściem i garażem (zmiana w trakcie budowy)

Teraz bym zmienił dodatkowo:
1. na wysokości schodów wyrównał ścianę zewnętrzną, przez co byłoby 60 cm więcej na schody. Nie wystawałby stopień na hol i były by wygodniejsze stopnie i szerszy spocznik.
2. zmniejszył łazienkę na parterze i powiększył kotłownię.
A za 2 lata się okaże, że i tak jeszcze można było coś poprawić icon_wink.gif

Trochę historii:
Poszukiwania projektu trwały pół roku. Większość ofert architektów znaliśmy już na pamięć icon_biggrin.gif.
Wejście do domu znajduje się od strony południowej, więc 95% projektów typowych odpadała.
Zanim kupiliśmy projekt długo szukaliśmy modelu rzeczywistego ale się nie udało.
Może teraz się znajdzie ktoś, kto już ma podobny stan jak my i podziali się wrażeniami i swoimi zmianami. Albo ktoś, kto chce "siedemdziesiątkę szóstkę" wybudować i ma jakieś wątpliwości.

PS. Nie mam rozdwojenia jaźni. Tylko ciężko pisać jako "ja" gdy buduje się we dwoje. Więc raz będzie "ja" a raz "my" icon_mrgreen.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...