Skocz do zawartości

tynk wewnętrzny betonowy czy z płyty gipsowo-kartonowej ??


Recommended Posts

Napisano
WTAM !!! mam pytanie czy płyty gipsowo-kartonowe można stosować zaniast tradycyjnego tynku na samym kleju ? czy są trwałe jakie mają zalety i wady ? prosił bym o opinię . pozdrawiam
Napisano
Cytat

WTAM !!! mam pytanie czy płyty gipsowo-kartonowe można stosować zaniast tradycyjnego tynku na samym kleju ? czy są trwałe jakie mają zalety i wady ? prosił bym o opinię . pozdrawiam




Witam. Mam te samo pytanko? jak uniknac ewentualnych pekniec na laczeniach plyt. Napewno plyty wyjda taniej, ale jak sie sprawuja na scianach? rowniez prosze o wady i zalety stosowania plyt. Pozdr
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam. Mam te samo pytanko? jak uniknac ewentualnych pekniec na laczeniach plyt. Napewno plyty wyjda taniej, ale jak sie sprawuja na scianach? rowniez prosze o wady i zalety stosowania plyt. Pozdr




Z płytą to jest róznie. Niektórzy chwala niektórzy nie. Ja np jestem za tynkiem cementowo-wapiennym. Nie ma żadnego problemu z powieszeniem jakiś ciężkich elementów na ścianie a w przypadku zalania wodą ścian z płyty gipsowej, płyta zaczyna puchnąć i nieestetycznie to wygląda a taki tynk wyschnie i po kłopocie. W przypadku płyty niejednokrotnie takie zalanie kończy sie wymiana zalanych płyt lub ich fragmentów. Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Z płytą to jest róznie. Niektórzy chwala niektórzy nie. Ja np jestem za tynkiem cementowo-wapiennym. Nie ma żadnego problemu z powieszeniem jakiś ciężkich elementów na ścianie a w przypadku zalania wodą ścian z płyty gipsowej, płyta zaczyna puchnąć i nieestetycznie to wygląda a taki tynk wyschnie i po kłopocie. W przypadku płyty niejednokrotnie takie zalanie kończy sie wymiana zalanych płyt lub ich fragmentów. Pozdrawiam



Witam,

Ja też się dołączam do powyższych uwag. Jeżeli jednak zdecydujesz się na płyty, to jedna rada:
W standardowym wykonaniu siatkę " zbrojeniową" wykonawcy naklejają tylko na łączenia płyt. U mnie założono ją na całą powirzchnię GK i całość zaciągnięto klejem , co widać na załączonym zdjęciu. Po trzech latach nie ma żadnych pęknięć i myślę , że już tak zostanie - oby. Przykładowe zdjęcie:


Obraz015-1.jpg

pozdrawiam:

Darek
Napisano
Cytat

Zdecydowanie popieram powyższe.Tynki tradycyjne są najlepsze.


Zdecydowanie popieram płyta płyta - mieszkam w domu gdzie cały dół jest wykończony płyta ciepła mila ściana pięknie się maluje jak się coś by zalało to wymiana zajmuje ze 3 godziny.Są specjalne siatki do łączenia płyt ze sobą polecam flizelinowe o technice łączenia można poczytać na portalach producent.Płyta pozwala uzyskać szybko pomieszczenia nadające się do mieszkania suche a nie jak w przypadku tynków 6 tygodni do stanu żeby je malować i to jeszcze czasem mało. Pozdrawiam Mag
Napisano
And the winner is!!!!!!!!! Tynk tradycyjny!!! icon_biggrin.gif Juz nie mysle o plytach, rozmawialem z roznymi wykonawcami, hurtownikami itp, naprawde nikt nie polecil mi plyt. Nawet ludzie ktorzy maja plyty na scianach drugi raz by tego nie zrobili. Znajomy mial plyty w lazience, zamiast tynku... widzialem jak skuwal stare plytki zeby wlozyc nowe, masakra, plytki razem z plyta odchodzily. Pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
tylko tynki mokre . ja u siebie robiłem sufity na poddaszu z płyty i po 3 latach mam sporo pęknięć.dodam że jestem budowlańcem i u siebie zrobiłem wszystko jak trzeba(gęsty stelaż metalowy ,siatki ,papiery, odpowiednie gipsy)zminy temperatury,wilgotności ,dom nowy i coś tam jeszcze pracuje coś sie układa , wpływ na pęknięcia ma nawet rodzaj gleby na której sie buduje - szybciej popęka po przejechaniu kilku tirów z granitem na piasku niż na glinie , a potem jeszcze z zagęszczarką sie kilka dni pojeżdzi . słuszna decyzja
Napisano
kolego piltz2

Nadgorliwość czasem nie popłaca. Stelaż zrobiony "gęsto" przenosi więcej naprężeń i ruchów z budynku. Trzeba również zadbać o odpowiednią dylatacje przy większych powierzchniach. Suche tynki dla swojego dobrego stanu wymagają aby były zrobione po wysezonowaniu się wszystkich mokrych wypraw, powinno się także wcześniej wykonać wszelkie wyburzenia, kucia itp prace wymagające sprzętu który generuje drgania. Podczas szpachlowania ważne jest zachowanie stałej temperatury, braku przewiewów (czasem wykonawcy starają się przyspieszyć schnięcie gipsu przez dogrzewanie i/lub wietrzenie pomieszczeń co zazwyczaj skutkuje tym ze gips ulega znacznym odkształceniom i pęka). Siatka nałożona na całą powierzchnię jest "systemem" nie do końca rozwiązującym sprawę pękania łączeń między płytami. Osobiście spotkałem się z takim rozwiązaniem i w kilka !!! dni po takim wykonaniu już pojawiły się miejscowe rysy.

Jeśli chodzi o główny temat postu to polecam stronę

www.muratordom.pl/budowa-i-remont/elewacje_-sciany_-podlogi,5661.htm
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

WTAM !!! mam pytanie czy płyty gipsowo-kartonowe można stosować zaniast tradycyjnego tynku na samym kleju ? czy są trwałe jakie mają zalety i wady ? prosił bym o opinię . pozdrawiam


Zajmuję się akurat budowlanką ,powiem tak ,jeśli dom ma mur pojedynczy to lepszym rozwiązaniem są płyty [sprawdzone oczywiście wykonane fachowo nie przez amatorów].Miałem takie przypadki ścianki z gazobetonu tyn popękał po jakimś czasie przeważnie na fugach.Widziałem też na ścianach z maxa [cegła z felcem bez pionowych fug tynk z agregatu też pęka]Tynki wykonywane przez ekipę z kilkunastym doświadczeniem.Do łazienek stosuje się płyty zielone wodoodporne a glazurę klei na odpowiedni klej elastyczny ,płyty gipsowe po przyklejeniu mocuję dodatkowo kołkami rozporowymi,upłyneło już kilka lat i żadna płytka nie odpadła.
Napisano
Cytat

Zajmuję się akurat budowlanką ,powiem tak ,jeśli dom ma mur pojedynczy to lepszym rozwiązaniem są płyty [sprawdzone oczywiście wykonane fachowo nie przez amatorów].Miałem takie przypadki ścianki z gazobetonu tyn popękał po jakimś czasie przeważnie na fugach.Widziałem też na ścianach z maxa [cegła z felcem bez pionowych fug tynk z agregatu też pęka]Tynki wykonywane przez ekipę z kilkunastym doświadczeniem.Do łazienek stosuje się płyty zielone wodoodporne a glazurę klei na odpowiedni klej elastyczny ,płyty gipsowe po przyklejeniu mocuję dodatkowo kołkami rozporowymi,upłyneło już kilka lat i żadna płytka nie odpadła.


A zdejmowałeś kiedyś płyty g-k ze ściany w łazience? Niedawno miałem "przyjemność" robić coś takiego. Mieszkanie na parterze , nad nieogrzewaną piwnicą , płyty zielone , zakołkowane , położona glazura - fugi z dobrego silikonu , ani śladu wilgoci... , a pod spodem grzyb , jakiego jeszcze nie widziałem.
Napisano
Cytat

A zdejmowałeś kiedyś płyty g-k ze ściany w łazience? Niedawno miałem "przyjemność" robić coś takiego. Mieszkanie na parterze , nad nieogrzewaną piwnicą , płyty zielone , zakołkowane , położona glazura - fugi z dobrego silikonu , ani śladu wilgoci... , a pod spodem grzyb , jakiego jeszcze nie widziałem.


Nieodosobniony przypadek ale nie dopatruję się w tym przypadku winy płyt .Jak wspomniałeś piwnica nieogrzewana różnica temperatur ,być może słaba wentylacja lub jej brak.W przypadku tynku ten grzyb był by na płytkach i po rogach pod sufitem.Jeśli się tym zajmujesz to wiesz ,że łazienka musi mieć bardzo dobrą wentylację najlepiej wymuszoną.Robiłem łazienke w nowym budynku ,która była używana około roku ,ale nie była kompleksowo wykończona na ścianach z cegieł była pleśń
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Jesli łązienka byla wykonana z plyt na kleju czy na stelazu....ten sam efekt bedzie.Bedzie grzyb przy braku wentylacji.
Jesli zostanie polozony tynk a na nim plytki wtedy grzyb wyjdzie na plytkach i w tynku.
Dzieje sie to za sprawa tego ze w "komorach" miedzy stelazem gromadzi sie plesn grzyb i inne swinstwo na skutek skraplania sie pary wodnej. Jets tak gdyz plyta GK ma inny wspolczynik przewodnosci cieplnej niz tynk i kafle.Dlaczego nie ociepla sie budynkow od wewnatrz ? Nie daje sie materialu o mniejszej gestosci od wewnatrz? Tylko na zewnatrz !? Gdyz ryzyko wykroplenia sie pary wodnej jest minimalne.Jesli jestesmy zmuszeni do zastosowania ocieplenia od wewnatrz stosuje sie tzw.Paroizolacje.
Jesli lazienka znajduje sie miedzy scianami wewnetrznymi w budynku ryzyko takiej plesni jest mniejsze bo i mniejsza jest roznicA temperatur miedzy materialami tutaj plyta a sciana.
Natomiast jesli byla to sciana zewnetrzna to zostala nalozona plyta o cieplejszych parametrach od wewnatrz na sciane o zimniejszych parametrach na zewnatrz.I stad tez skraplanie sie pary i pojawienie sie grzyba.Ten sam efekt zobaczysz rano na oknie.Zamknij wentylacje w pomieszczeniach i spojrz rankiem na okno.W wilgotnych pomieszczeniach przy braku wentylacji para sie skropli na zimnej tafli szkła.To samo jest w scianie.

PZDR
MG

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...