Skocz do zawartości

Cena za postawienie dachu


Recommended Posts

Napisano
Witam. Prosze o porade czy cena 20 000 zl za dach to stawka z ktorej powinienem byc zadowolony??
Cena zawiera
- postawienie konstrukcji
- polozenie foli dachowej
- polozenie dachowki
- wstawienie okien dachowych
- obrobki blacharskie
- zalozenie rynien
Pytam dlatego ze ekipa to dalsza rodzina i wedlug majstra to dobra cena, szczerze mowiac nie rozgladalem sie za inna oferta. Widzialem dachy ktore robili i na moje oko wyglada to bardzo dobrze. Dodam ze dach jest dwu spadowy z jedna lukarna w ksztalcie trojkata, 4 okna dachowe, okolo 250m2.
Dzieki za odpowiedzi
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Czekam na kosztorys dachu (moj wykonawca sie nie spieszy-juz od pol roku sie do niego zabiera). Po moich prosbach aby chociaz okreslil ile wyniesie robocizna powiedzal 90-120 za m2 za wykonanie calego dachu od A do Z razem z orynnowaniem i oklejeniem kominow klinkierem. Czy ta cena nie jest zawyzona? Dach ma 300 m2, czterospadowy, planuje dachowke cementowa albo ceramiczna. Dodam, ze wykonawca jest bardzo solidny. Zbudowal dom mojej siostrze i jest bardzo zadowolona. Dle mnie buduje dom od samego poczatku i nie moge narzekac. Solidny czlowiek. Czy warto zaplacic taka cene? Ps. Nanioslam zmiany w projekcie dachu-teraz kat nachylenia wynosi 35 stopni. Dojda okna polaciowe.

projekty.muratordom.pl/projekt?grupa=1&IdProjektu=384&IdKolekcji=&powierzchnia_od=&powierzchnia_do=&kondygnacja=&nazwa=na+czasie&symbol=&x=17&y=7&nr=0

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...