cesary4 Napisano 23 września 2008 Udostępnij #1 Napisano 23 września 2008 Witam serdecznie...w czerwcu tego roku zaczalem budowe domu systemem gospodarczym. w skrocie sprawa ma sie tak: mam tescia złota raczke, wszystko robi sam i stwierdzil ze dom tez postawi (20 lat temu budowal swoj) po godzinach wpadal "wykwalifikowany murarz", wyciagal narozniki, wypijal 4 browarki i reszte murowal tesciu do sznurka... Wszystko naprawde dobrze zrobione, piony, poziomy i wszystko inne spoko, ale... w wielu miejscach zauwazyłem szpary miedzy blokami na wylot, tak jakby za malo kleju, albo cos...(dom stawiam z YTONGA na klej do siporexu IZOLBET) nie wiem czy tak moze zostac, ten wyzej wspomnieny murarz stwierdzil "spoko mlody, nic sie nie stanie, przyjdzie styropian i bedzie ok" boje sie ze w przyzlosci zacznie mi czerniec sciana, bedzie wylazila wilgoc lub inne swinstwa... napiszcie prosze co ewentualnie moge z tym zrobic zeby w przyszlosci uniknac niepotrzebnych problemow, a moze tak moze zostac... Link do komentarza
mark01 Napisano 24 września 2008 Udostępnij #2 Napisano 24 września 2008 Cytat Witam serdecznie...w czerwcu tego roku zaczalem budowe domu systemem gospodarczym. w skrocie sprawa ma sie tak: mam tescia złota raczke, wszystko robi sam i stwierdzil ze dom tez postawi (20 lat temu budowal swoj) po godzinach wpadal "wykwalifikowany murarz", wyciagal narozniki, wypijal 4 browarki i reszte murowal tesciu do sznurka... Wszystko naprawde dobrze zrobione, piony, poziomy i wszystko inne spoko, ale... w wielu miejscach zauwazyłem szpary miedzy blokami na wylot, tak jakby za malo kleju, albo cos...(dom stawiam z YTONGA na klej do siporexu IZOLBET) nie wiem czy tak moze zostac, ten wyzej wspomnieny murarz stwierdzil "spoko mlody, nic sie nie stanie, przyjdzie styropian i bedzie ok" boje sie ze w przyzlosci zacznie mi czerniec sciana, bedzie wylazila wilgoc lub inne swinstwa... napiszcie prosze co ewentualnie moge z tym zrobic zeby w przyszlosci uniknac niepotrzebnych problemow, a moze tak moze zostac... Uff myślałem, że temat będzie o szczelinach między blokami (mieszkalnymi) a tu chodzi o bloczki. Domyślam się, że budując z YTONG-a stawiasz z bloczków bez pióra i wpustu.W takim przypadku musisz bezwzględnie dawać spoinę poziomą i pionową. Niepowinno być żadnych szpar.Takie numery to można robić w ścianach wewnętrznych ale nie zewnętrznych. Co można zrobić teraz? - uzupełnić szczeliny zaprawą do murowania YTONG-a. Link do komentarza
cesary4 Napisano 24 września 2008 Autor Udostępnij #3 Napisano 24 września 2008 dokladnie, chodzi o szczeliny miedzy bloczkami. Chce tez dodac ze klej Izolbet dawali tylko na krawedzie bloczkow... Slyszalem ze klej powinien byc na calej powiezchni bloczka, zeby nie robily sie kanaly powietrzne czy cos w tym stylu. Z tego co piszesz mark01 bede musial poprawiac po tesciu... pewnei srednio mu sie to spodoba, ale co zrobic Link do komentarza
mark01 Napisano 24 września 2008 Udostępnij #4 Napisano 24 września 2008 Cytat dokladnie, chodzi o szczeliny miedzy bloczkami. Chce tez dodac ze klej Izolbet dawali tylko na krawedzie bloczkow... Slyszalem ze klej powinien byc na calej powiezchni bloczka, zeby nie robily sie kanaly powietrzne czy cos w tym stylu. Z tego co piszesz mark01 bede musial poprawiac po tesciu... pewnei srednio mu sie to spodoba, ale co zrobic Poradzić Ci coś? Może podziękuj teściowi?! Musisz bezwględnie dopilnować, aby spoiny pionowe i poziome były PEŁNE!!! a nie na krawędziach bloczków. Link do komentarza
arnix Napisano 29 września 2008 Udostępnij #5 Napisano 29 września 2008 Oj Mark nie masz zupełnej racji. 1. Spoiny poziome muszą być pełne na całej szerokości bo przenoszą obciążenia. Ytong jest gazobetonem, więc nie ma zbyt mocnej struktury.2. Spoiny pionowe nie muszą być pełne, a nawet lepiej gdy nie są. Wtedy powstaje pustka powietrzna, która jest bardzo dobrym izolatorem.3. Szczeliny w spoinach pionowych mogą być pod warunkiem, że ich szerokość nie przekracza 2mm i nie ma różnicy ciśnień powietrza. Można to otrzymać gdy płyty styropianu zostaną przyklejone obwodowo lub gdy zaszpachlujesz szczeliny.4. Jeśli szczeliny są szersze np 4mm to najlepiej je zapiankować.5. Pod żadnym pozorem nie dziękuj teściowi teraz. Niech dalej pracuje, każda para rąk jest potrzebna, a firmy za grubą kasę też tak Ci mogą zrobić.6. Nie stosuj zaprawy Ytonga skoro masz inną tańszą. Ściany murowane poza ściskaniem przenoszą niewiele obciążeń i nawet najgorsza zaprawa klejowa do klejenia ma lepsze parametry wytrzymałościowe niż pustaki gazobetonowe, w tym Ytong. Link do komentarza
mark01 Napisano 29 września 2008 Udostępnij #6 Napisano 29 września 2008 Cytat Oj Mark nie masz zupełnej racji. 1. Spoiny poziome muszą być pełne na całej szerokości bo przenoszą obciążenia. Ytong jest gazobetonem, więc nie ma zbyt mocnej struktury.2. Spoiny pionowe nie muszą być pełne, a nawet lepiej gdy nie są. Wtedy powstaje pustka powietrzna, która jest bardzo dobrym izolatorem.3. Szczeliny w spoinach pionowych mogą być pod warunkiem, że ich szerokość nie przekracza 2mm i nie ma różnicy ciśnień powietrza. Można to otrzymać gdy płyty styropianu zostaną przyklejone obwodowo lub gdy zaszpachlujesz szczeliny.4. Jeśli szczeliny są szersze np 4mm to najlepiej je zapiankować.5. Pod żadnym pozorem nie dziękuj teściowi teraz. Niech dalej pracuje, każda para rąk jest potrzebna, a firmy za grubą kasę też tak Ci mogą zrobić.6. Nie stosuj zaprawy Ytonga skoro masz inną tańszą. Ściany murowane poza ściskaniem przenoszą niewiele obciążeń i nawet najgorsza zaprawa klejowa do klejenia ma lepsze parametry wytrzymałościowe niż pustaki gazobetonowe, w tym Ytong. Proponuję lekturę!!!http://www.xella.pl/html/pol/pl/6433.phpna samym dole. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się