Skocz do zawartości

Pralka w maej łazience


Olsz

Recommended Posts

Napisano
Witam

Robię remont w mieszkaniu, które kupiłem. Ponieważ mam bardzo małą łazienkę pan który będzie mi ją robił podpowiedział żeby kupić płytką pralkę (taką do 3,7kg) i zamontować ją nad toaletą. Pralka była by oparta na stelaż od toalety. Czy ktoś może spotkał się z takim rozwiązaniem? Czy jest to stabilne i czy wibracje od pralki nie spowodują jej urwania?
Napisano
A to ciekawe miejsce na pralkę! icon_smile.gif Powinno być dobrze. Warunek jest taki, żeby stelaż był dobrze osadzony i przymocowany! No i pralka 40 (może ją też umocować)! A jeżeli chodzi o wibracje to wiadomo, że nie są wskazane... jednakże nie powinny być na tyle silne żeby coś się stało!
Napisano
Rozwiązanie dość ryzykowne, gdyż drgania potrafią naruszyć nawet bardzo stabilną konstrukcję. Przy wspornikowym zamocowaniu stelaża może pojawić się efekt rezonansu zwielokrotniający amplitudę wibracji nie mówiąc już o hałasie. Trzeba też rozwiązać problem odprowadzenia wody z pralki, gdyż wlot do kanalizacji powinien znaleźć się powyżej osi bębna.
Napisano
Cytat

Witam

Robię remont w mieszkaniu, które kupiłem. Ponieważ mam bardzo małą łazienkę pan który będzie mi ją robił podpowiedział żeby kupić płytką pralkę (taką do 3,7kg) i zamontować ją nad toaletą. Pralka była by oparta na stelaż od toalety. Czy ktoś może spotkał się z takim rozwiązaniem? Czy jest to stabilne i czy wibracje od pralki nie spowodują jej urwania?


A pan, który robił Ci łazienkę to był trzeźwy? Nie można w ten sposób robić. Podaj nam wymiary łazienki albo rzut to może coś więcej poradzimy ale nie możesz montować pralki nad toaletą. I jeszcze montować.Pralka musi być sama sobie stojąca a nie mocowana do czegokolwiek.
Napisano
O rany, pralka nad toaletą? Zamontowana? Przecież to świństwo drży masywnie, posyłałoby takie drgania w ścianę, że w połączeniu z masą pralki (+masą mokrego prania +wody) zwaliłoby się najpewniej w dół na siedząceo na kibelku właściciela. Brzmi mi to jak zły, wręcz makabryczny pomysł...
Napisano
Ten pomysł narodził się nie z wyboru,ale z konieczności,więc okażmy zrozumienie.I nie jest on aż tak absurdalny,jak tu piszecie.To jest do zrealizowania,ale musiało by to być wykonane niezwykle solidnie,czyli mocowania półki wpuszczone głęboko w mur a nie żadne tam na kołki (choćby i 16-tki).
Napisano
adamisie, ostojo forum, czy widziałeś kiedyś "w akcji" pralkę z urwanym amortyzatorem ? Jeżeli nie, to może nie zabieraj tu głosu, to moja propozycja. Bezpieczeństwo to: NUMER JEDEN
Napisano
Widziałem icon_smile.gif .Nie podskakiwała do góry zbyt wysoko.
Jeśli pralka będzie stać w solidnej ramie z wysokim na 5cm progiem i jeszcze wyższymi bokami,to nie wyskoczy.Wszystko zależy od solidności konstrukcji.Jest wiele możliwości zrobienia tego solidne.Ale estetyki to łazience nie doda.
Napisano
To może jeszcze spadochron do niej przymocować, albo co najmniej szelki do pracy na wysokościach...
Poza tym jak ją obsługiwać? A serwisować ... itp, itd ?
Napisano
Cytat

Nooo...,to są kolejne problemy.A tak w ogóle,to nie lepiej przenieść ją do kuchni?


No cóż, skoro w łazience nie ma miejsca na pralkę to można wnioskować, że kuchnia też nie powala wielkością i ustawnością.
Napisano
Cytat

No cóż, skoro w łazience nie ma miejsca na pralkę to można wnioskować, że kuchnia też nie powala wielkością i ustawnością.



A może zamontować toaletę nad pralką i dorobić sznurową drabinkę icon_wink.gif)
I jaki się człowiek będzie czuł wywyższony siedząc tak wysoko na tronie.
Napisano
Projęktuję łazienki ale 1 słyszę o takim rozwiązaniu. Stawianie wirującej pralki na stelażu od WC w ogóle nie wchodzi w grę, żaden stelaz tego nie wytrzyma, one nie są projektowane do takich obciążeń i wibracji. Być może da się zamontowac pralkę w jakiejś solidnej zabudowie na pewnej wysokości ale na 100% nie na standardowym stelażu nad sedesem icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...