Skocz do zawartości

Pralka w maej łazience


Olsz

Recommended Posts

Napisano
Witam

Robię remont w mieszkaniu, które kupiłem. Ponieważ mam bardzo małą łazienkę pan który będzie mi ją robił podpowiedział żeby kupić płytką pralkę (taką do 3,7kg) i zamontować ją nad toaletą. Pralka była by oparta na stelaż od toalety. Czy ktoś może spotkał się z takim rozwiązaniem? Czy jest to stabilne i czy wibracje od pralki nie spowodują jej urwania?
Napisano
A to ciekawe miejsce na pralkę! icon_smile.gif Powinno być dobrze. Warunek jest taki, żeby stelaż był dobrze osadzony i przymocowany! No i pralka 40 (może ją też umocować)! A jeżeli chodzi o wibracje to wiadomo, że nie są wskazane... jednakże nie powinny być na tyle silne żeby coś się stało!
Napisano
Rozwiązanie dość ryzykowne, gdyż drgania potrafią naruszyć nawet bardzo stabilną konstrukcję. Przy wspornikowym zamocowaniu stelaża może pojawić się efekt rezonansu zwielokrotniający amplitudę wibracji nie mówiąc już o hałasie. Trzeba też rozwiązać problem odprowadzenia wody z pralki, gdyż wlot do kanalizacji powinien znaleźć się powyżej osi bębna.
Napisano
Cytat

Witam

Robię remont w mieszkaniu, które kupiłem. Ponieważ mam bardzo małą łazienkę pan który będzie mi ją robił podpowiedział żeby kupić płytką pralkę (taką do 3,7kg) i zamontować ją nad toaletą. Pralka była by oparta na stelaż od toalety. Czy ktoś może spotkał się z takim rozwiązaniem? Czy jest to stabilne i czy wibracje od pralki nie spowodują jej urwania?


A pan, który robił Ci łazienkę to był trzeźwy? Nie można w ten sposób robić. Podaj nam wymiary łazienki albo rzut to może coś więcej poradzimy ale nie możesz montować pralki nad toaletą. I jeszcze montować.Pralka musi być sama sobie stojąca a nie mocowana do czegokolwiek.
Napisano
O rany, pralka nad toaletą? Zamontowana? Przecież to świństwo drży masywnie, posyłałoby takie drgania w ścianę, że w połączeniu z masą pralki (+masą mokrego prania +wody) zwaliłoby się najpewniej w dół na siedząceo na kibelku właściciela. Brzmi mi to jak zły, wręcz makabryczny pomysł...
Napisano
Ten pomysł narodził się nie z wyboru,ale z konieczności,więc okażmy zrozumienie.I nie jest on aż tak absurdalny,jak tu piszecie.To jest do zrealizowania,ale musiało by to być wykonane niezwykle solidnie,czyli mocowania półki wpuszczone głęboko w mur a nie żadne tam na kołki (choćby i 16-tki).
Napisano
adamisie, ostojo forum, czy widziałeś kiedyś "w akcji" pralkę z urwanym amortyzatorem ? Jeżeli nie, to może nie zabieraj tu głosu, to moja propozycja. Bezpieczeństwo to: NUMER JEDEN
Napisano
Widziałem icon_smile.gif .Nie podskakiwała do góry zbyt wysoko.
Jeśli pralka będzie stać w solidnej ramie z wysokim na 5cm progiem i jeszcze wyższymi bokami,to nie wyskoczy.Wszystko zależy od solidności konstrukcji.Jest wiele możliwości zrobienia tego solidne.Ale estetyki to łazience nie doda.
Napisano
To może jeszcze spadochron do niej przymocować, albo co najmniej szelki do pracy na wysokościach...
Poza tym jak ją obsługiwać? A serwisować ... itp, itd ?
Napisano
Cytat

Nooo...,to są kolejne problemy.A tak w ogóle,to nie lepiej przenieść ją do kuchni?


No cóż, skoro w łazience nie ma miejsca na pralkę to można wnioskować, że kuchnia też nie powala wielkością i ustawnością.
Napisano
Cytat

No cóż, skoro w łazience nie ma miejsca na pralkę to można wnioskować, że kuchnia też nie powala wielkością i ustawnością.



A może zamontować toaletę nad pralką i dorobić sznurową drabinkę icon_wink.gif)
I jaki się człowiek będzie czuł wywyższony siedząc tak wysoko na tronie.
Napisano
Projęktuję łazienki ale 1 słyszę o takim rozwiązaniu. Stawianie wirującej pralki na stelażu od WC w ogóle nie wchodzi w grę, żaden stelaz tego nie wytrzyma, one nie są projektowane do takich obciążeń i wibracji. Być może da się zamontowac pralkę w jakiejś solidnej zabudowie na pewnej wysokości ale na 100% nie na standardowym stelażu nad sedesem icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...