Skocz do zawartości

Pralka w maej łazience


Olsz

Recommended Posts

Napisano
Witam

Robię remont w mieszkaniu, które kupiłem. Ponieważ mam bardzo małą łazienkę pan który będzie mi ją robił podpowiedział żeby kupić płytką pralkę (taką do 3,7kg) i zamontować ją nad toaletą. Pralka była by oparta na stelaż od toalety. Czy ktoś może spotkał się z takim rozwiązaniem? Czy jest to stabilne i czy wibracje od pralki nie spowodują jej urwania?
Napisano
A to ciekawe miejsce na pralkę! icon_smile.gif Powinno być dobrze. Warunek jest taki, żeby stelaż był dobrze osadzony i przymocowany! No i pralka 40 (może ją też umocować)! A jeżeli chodzi o wibracje to wiadomo, że nie są wskazane... jednakże nie powinny być na tyle silne żeby coś się stało!
Napisano
Rozwiązanie dość ryzykowne, gdyż drgania potrafią naruszyć nawet bardzo stabilną konstrukcję. Przy wspornikowym zamocowaniu stelaża może pojawić się efekt rezonansu zwielokrotniający amplitudę wibracji nie mówiąc już o hałasie. Trzeba też rozwiązać problem odprowadzenia wody z pralki, gdyż wlot do kanalizacji powinien znaleźć się powyżej osi bębna.
Napisano
Cytat

Witam

Robię remont w mieszkaniu, które kupiłem. Ponieważ mam bardzo małą łazienkę pan który będzie mi ją robił podpowiedział żeby kupić płytką pralkę (taką do 3,7kg) i zamontować ją nad toaletą. Pralka była by oparta na stelaż od toalety. Czy ktoś może spotkał się z takim rozwiązaniem? Czy jest to stabilne i czy wibracje od pralki nie spowodują jej urwania?


A pan, który robił Ci łazienkę to był trzeźwy? Nie można w ten sposób robić. Podaj nam wymiary łazienki albo rzut to może coś więcej poradzimy ale nie możesz montować pralki nad toaletą. I jeszcze montować.Pralka musi być sama sobie stojąca a nie mocowana do czegokolwiek.
Napisano
O rany, pralka nad toaletą? Zamontowana? Przecież to świństwo drży masywnie, posyłałoby takie drgania w ścianę, że w połączeniu z masą pralki (+masą mokrego prania +wody) zwaliłoby się najpewniej w dół na siedząceo na kibelku właściciela. Brzmi mi to jak zły, wręcz makabryczny pomysł...
Napisano
Ten pomysł narodził się nie z wyboru,ale z konieczności,więc okażmy zrozumienie.I nie jest on aż tak absurdalny,jak tu piszecie.To jest do zrealizowania,ale musiało by to być wykonane niezwykle solidnie,czyli mocowania półki wpuszczone głęboko w mur a nie żadne tam na kołki (choćby i 16-tki).
Napisano
adamisie, ostojo forum, czy widziałeś kiedyś "w akcji" pralkę z urwanym amortyzatorem ? Jeżeli nie, to może nie zabieraj tu głosu, to moja propozycja. Bezpieczeństwo to: NUMER JEDEN
Napisano
Widziałem icon_smile.gif .Nie podskakiwała do góry zbyt wysoko.
Jeśli pralka będzie stać w solidnej ramie z wysokim na 5cm progiem i jeszcze wyższymi bokami,to nie wyskoczy.Wszystko zależy od solidności konstrukcji.Jest wiele możliwości zrobienia tego solidne.Ale estetyki to łazience nie doda.
Napisano
To może jeszcze spadochron do niej przymocować, albo co najmniej szelki do pracy na wysokościach...
Poza tym jak ją obsługiwać? A serwisować ... itp, itd ?
Napisano
Cytat

Nooo...,to są kolejne problemy.A tak w ogóle,to nie lepiej przenieść ją do kuchni?


No cóż, skoro w łazience nie ma miejsca na pralkę to można wnioskować, że kuchnia też nie powala wielkością i ustawnością.
Napisano
Cytat

No cóż, skoro w łazience nie ma miejsca na pralkę to można wnioskować, że kuchnia też nie powala wielkością i ustawnością.



A może zamontować toaletę nad pralką i dorobić sznurową drabinkę icon_wink.gif)
I jaki się człowiek będzie czuł wywyższony siedząc tak wysoko na tronie.
Napisano
Projęktuję łazienki ale 1 słyszę o takim rozwiązaniu. Stawianie wirującej pralki na stelażu od WC w ogóle nie wchodzi w grę, żaden stelaz tego nie wytrzyma, one nie są projektowane do takich obciążeń i wibracji. Być może da się zamontowac pralkę w jakiejś solidnej zabudowie na pewnej wysokości ale na 100% nie na standardowym stelażu nad sedesem icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...