Gość Napisano 24 sierpnia 2004 Udostępnij #1 Napisano 24 sierpnia 2004 Nie mam możliwości podłączenia się do gazu ziemnego, nie chcę butli w ogródku, nie chcę budować zbiorników na olej. Jakie ogrzewanie wybrać? Na razie jestem zdecydowana na ogrzewanie dobrym kominkiem, ale wiem, że to nie wystarczy. Zastanawiam się nad piecami akumulacyjnymi albo nad instalacją z grzejnikami np. na węgiel, drewno. Taka instalacja to niestety koszt ok. 10 tys., a trzy piece akumulacyjne to 3 tys. Co radzicie? Prąd w II taryfie oczywiście. Link do komentarza
Gość Napisano 31 sierpnia 2004 Udostępnij #2 Napisano 31 sierpnia 2004 Wyłacznie konwektorowe grzejniki Atlantic sterowane chronokartą elektronicznie i w miarę mozliwości finansowych REKUPERATOR!!!1 Radze poszukac w internecie informacji i policzyć samemu..... Link do komentarza
Gość Napisano 1 września 2004 Udostępnij #3 Napisano 1 września 2004 Dlaczego proponujesz Pan mocno przestarzałe technologie? Atlantic to zabytek. Karta ma jeden rozkaz nie cztery, jest umieszczona w grzejniku co utrudnia obsługę, nie ma w ofercie promienników i dobrych grzejników do łazienek, nie posiada możliwości obniżki o 1st sterowanej z elektrowni(we Francji i Niemczech a niedługo i u nas mniej liczą za prąd), grzałka jest starego typu sieje polem em. Estetyka - grzejniki są idealnie biełe przez co żółkną wyloty, tylna ściana jest więkrza niż przednia przez co gromadzi się brud, itb itd .. to naprawdę zabytek. Link do komentarza
jaco Napisano 2 września 2004 Udostępnij #4 Napisano 2 września 2004 helenko, zbiornika olejowego nie buduje sie poza domem - tam stawiamy na propan! Olejowy w domu - elktryczny hm raczej niekoniecznie ekonomiczny a jak zwrocil uwage wentylatorek - ceny pradu pojda w gore bo musza - u nas prad za tani. To jest zawsze pytanie o fundusze i mozliwosci. I tak jak z komputerami - ekonomicznie uzasadnione jest kupowanie urzadzen standardowych - nie polecam rozwiazan na wegiel i drewno. Po prostu niedlugo wejda normy ekologiczne co spowoduje "bum" na rynku wykonawczym. Dla niemcow obowiazujace normy sa bardzo ostre (emisja spalin - norma hamburska) a w szwajcarii w gorach nie mozna montowac kotlowni olejowych a na systemy solarne dostaje sie dofinansowanie w wysokosci do 80% inwestycji (wtedy solar oplacalny). A u nas w KArpaczu w zimie zobaczysz niebieskawe i czarne obloczki nad domami - ech te opony Polecam kotlownie gazaowa na gaz ziemny - najtansza, jak nie ma to pb - wydzierzawic zbiornik i czekac na gazownie. Link do komentarza
Gość Napisano 2 września 2004 Udostępnij #5 Napisano 2 września 2004 Zaizoluj dom i elektryczne ogrzewanie nie c.o będzie najtańsze niezależnie od cen kW. Prąd jest nasz w 100% Dom zużywający 40 kWh na m2 rocznie to norma np. w Norwegii 100m2x40 kWhx0.35gr = 1400 rocznie za ogrzawanie ciepłą wodę i całą resztę. Dla takich wrogów izolacji jak jaca to drogie ogrzewanie? I jeszcze jedno domy izolowane są tańsze w budowie i zdrwsze. Link do komentarza
jaco Napisano 17 września 2004 Udostępnij #6 Napisano 17 września 2004 nie jestem wrobiem izolowania domow Link do komentarza
Gość Napisano 17 września 2004 Udostępnij #7 Napisano 17 września 2004 Przecież czytam wyraźnie "polecam ogrzewanie gazowe.." w domach izolowanych centralnego ogrzewania dobrze zrobić się poprostu nie da. Link do komentarza
Gość Napisano 18 września 2004 Udostępnij #8 Napisano 18 września 2004 Dlaczego w domach izolowanych c.o. nie da się dobrze zrobić? Link do komentarza
Gość Napisano 18 września 2004 Udostępnij #9 Napisano 18 września 2004 Przy małych potrzebach ciepła piece są niesterowalne, nie umieją produkować małych ilości ciepła. Dom potrzebuje mniej niż tracimy na przesyle. Dom 100m 2 zużywający 40 kWh na m2 rocznie, proste liczenie 100x40x 0.35 gr=1400 zł rocznie za ciepła wodę ogrzewanie i inne media. To jaki sens montować c.o. Oczywiście w związku z tym ten kto zaleca centralne ogrzewanie odczuwa naturalny wstęt do izolacji, często zastępując ją np. ociepleniem. Link do komentarza
jaco Napisano 22 września 2004 Udostępnij #10 Napisano 22 września 2004 hehe to dopiero ignorancja! kotly gazowe maja to do siebie, ze wiele rzeczy "da rade" zrobic - a c.o. to wlasciwie podtrzymanie temperatury - a jaka fajna automatyka jest! IGNORANCJA - tego sie nie spodziewalem Link do komentarza
Gość Napisano 22 września 2004 Udostępnij #11 Napisano 22 września 2004 Szanowny Pan jest ignorantem pisząc tak POTWORNE bzdury. Link do komentarza
jaco Napisano 27 września 2004 Udostępnij #12 Napisano 27 września 2004 dziekuje za uznanie prosze szanownego pana - pozostanmy przy roznicy zdan a klienci/ inwestorzy wybieraja! Niech szanowny pan zgadnie co najczesciej wybieraja: rekuperacja? pompy ciepla? solary do c.o.? Izolowanie (juz sie pogubilem z panem moze ocieplenie ). To co pan proponuje jest ekonomicznie nieuzasadnione w kosztach eksploatacji takze! TAkie jest moje zdanie - a co do automatyki - to roznica do 1 st. wystarczajaco mnie zadawala. teraz modny jest kominem z plaszczem i takie tam, ale jak mawiaja kartuzi "swiat sie kreci a krzyz stoi w miejscu" - poczekam - pogadamy za pare lat na temat pana "bzdur" Link do komentarza
Gość Napisano 27 września 2004 Udostępnij #13 Napisano 27 września 2004 To czemu Pan nie dzwoni? Link do komentarza
Gość Napisano 27 września 2004 Udostępnij #14 Napisano 27 września 2004 A dlaczego nie pompa ciepła???????? Przy wykorzystaniu ciepła z gruntu nie istnieje konieczność stosowania nośnika energii w postaci paliwa, co uniezależnia nas od stale rosnących cen gazu lub oleju opałowego. Pompa ciepła jest urządzeniem droższym od kotła gazowego czy olejowego, jednak w zamian oferuje najniższe koszty eksploatacyjne, nie wymaga budowy komina ani instalowania zbiorników na olej. Uwzględniając preferencyjne kredyty na instalację tych urządzeń, można stwierdzić, że koszty inwestycyjne są już obecnie nawet porównywalne z cenami nowoczesnych instalacji grzewczych gazowych czy olejowych. Ponadto żywotność systemu grzewczego z pompą ciepła wynosi ponad 20 lat i znacznie przekracza żywotność kotłów na paliwa tradycyjne. W całym okresie eksploatacji nie wymaga prawie żadnych czynności serwisowych, no chyba że coś się zepsuje. Koszty eksploatacyjne zawsze będą zdecydowanie niższe. Co ciekawe, przy odpowiedniej konfiguracji układu centralnego ogrzewania np. przy zastosowaniu klimakonwektorów ,istnieje również możliwość wykorzystania instalacji do chłodzenia. Przy każdej podwyżce cen energii ogrzewanie przy pomocy pomp ciepła staje się względnie coraz tańsze, ponieważ zwiększają się oszczędności w stosunku do oleju i gazu, jako że w przypadku pomp ciepła 3/4 energii pozostaje darmowe, nawet wtedy, gdy drożeje prąd. Decydując się na pompę ciepła możemy zaoszczędzić pieniądze już na etapie wyboru działki pod budowę domu zakupując teren nie uzbrojony w gaz. Ja będę instalował szwedzką NIBE z kolektorem poziomym spiralnym, decyzja jeszcze z jakim ogrzewaniem - podłogówka czy grzejniki. Link do komentarza
Gość Napisano 27 września 2004 Udostępnij #15 Napisano 27 września 2004 Powtarzam się , ale w domu izolowanym to poprostu nie działa, niemówiąc już o ekonomii. 40 kWh/m2 rocznie wylkucza centralne systemy grzewcze gazowe olejowe czy p. c. Link do komentarza
jaco Napisano 30 września 2004 Udostępnij #16 Napisano 30 września 2004 prosze zobaczyc koszt montazu pompy a to proste wyliczenie: 1. kotlownia 24 kw + zasobnik 120 l - 7 000,00 zl 2. instalacje + grzejniki - 8 000,00 zl 3. kanalizacja - 2 000, 00 zl 4. wentylacja - 2 000,00 zl wynik: ok 19 000,00 zl - czyli ponizej kazdej pompy ciepla wszystkie instalacje - proste! kociol junkersa np Eurostar z automatyka pogodowa! Link do komentarza
Gość Napisano 2 października 2004 Udostępnij #17 Napisano 2 października 2004 Grzejniki NOIROT w systemie MIKO podłogowe i CORELLIA w łazience. 6000 zł na 150 m2. Rekuperator + rury np. ELGE 6700zł krany ORAS ELECTRA i termy ATLANTIC 6000 zł 30 cm styropianu w podłodze 30 cm wełny w dachu i ścianie (oczywiście od środka) przy 40 kWh/ m2 rocznie 150x40x 0.35=2100zł rocznie bez kominka za wszystko ze świtłem, telewizją itp. PROSTE co. Te same pieniądze a obniżamy potrzeby 1:5 . Ja tak robię 14 lat , a niedługo UE wymusi na innych. zobacz regulacje termiczne RT-2000 R-2000. Zajżyj ostatatni Magazyn Instalatora "Ciepłe dyrektywy" www.instalator.pl Link do komentarza
jaco Napisano 8 października 2004 Udostępnij #18 Napisano 8 października 2004 jak pan zauwazyl panie T.B. - nie zrozumialy jest pan dla potencjalnych inwestorow! Roznica pomiedzy izolowaniem a dociepleniem jest dla nich iluzoryczna! I co pan z tym zrobi? Link do komentarza
jaco Napisano 8 października 2004 Udostępnij #19 Napisano 8 października 2004 Ale ciakawe wyliczenia! baterie sensoryczne robia jeszcze: Roca, geberit, Intra, Grohe, Presto ale one nie grzeja ani nie czynia cyrkulacji - to tylko wylacznik czasowy! BArdzies sprawdza sie w seria public line niz w domu = oszczednosci Link do komentarza
Gość Napisano 9 października 2004 Udostępnij #20 Napisano 9 października 2004 Izolacja, podobnie jak np. w termosie powinna być jednakowo gruba, sucha, i zamknięta (bez mostków termicznych) Link do komentarza
NOTO Napisano 2 maja 2005 Udostępnij #21 Napisano 2 maja 2005 Cytat ...., nie posiada możliwości obniżki o 1st sterowanej z elektrowni(we Francji i Niemczech a niedługo i u nas mniej liczą za prąd), Możesz rozwinąc temat ! jaki jeden stopień sterowany z elektrowni - czyżby zalążek elektrowni wirtualnej ? Link do komentarza
NOTO Napisano 2 maja 2005 Udostępnij #22 Napisano 2 maja 2005 Cytat Zaizoluj dom i elektryczne ogrzewanie nie c.o będzie najtańsze niezależnie od cen kW. Prąd jest nasz w 100% Dom zużywający 40 kWh na m2 rocznie to norma np. w Norwegii 100m2x40 kWhx0.35gr = 1400 rocznie za ogrzawanie ciepłą wodę i całą resztę. Dla takich wrogów izolacji jak jaca to drogie ogrzewanie? I jeszcze jedno domy izolowane są tańsze w budowie i zdrwsze. Ale jakich nakładów wymaga technologia która pozwoli uzyskać wynik 40 kWh /m2 na rok. Mi udało się tej zimy uzyskać ok. 60 kWh/m2. Ale zima była łagodna. Dom wydaje mi się dobrze ocieplony (kanadyjczyk prefabrykowany). Link do komentarza
NOTO Napisano 15 maja 2005 Udostępnij #23 Napisano 15 maja 2005 Cytat Zaizoluj dom i elektryczne ogrzewanie nie c.o będzie najtańsze niezależnie od cen kW. Prąd jest nasz w 100% Dom zużywający 40 kWh na m2 rocznie to norma np. w Norwegii 100m2x40 kWhx0.35gr = 1400 rocznie za ogrzawanie ciepłą wodę i całą resztę. Dla takich wrogów izolacji jak jaca to drogie ogrzewanie? I jeszcze jedno domy izolowane są tańsze w budowie i zdrwsze. Proszę o dokładniejszy opis, może jakiś projekt takiej izolacji. Dlaczego budowa domu miałaby być tańsza ? Link do komentarza
Gość Napisano 16 maja 2005 Udostępnij #24 Napisano 16 maja 2005 Tu nie chodzi o nakłady, bo są one zdecydowanie niższe. Chodzi głównie by izolacje były suche i się "zamykały".I Oczywiście jednakowo grube + rekuperator. (Ogrzewanie elektryczne jest tyle tańsze, że róznica pokrywa koszty zwiększenia izolacji, która rekompensuje różnice w dzisiejszych kosztach wytworzenia ciepła gazem i prądem) Natomiast co do rozkazów z elektrowni bezpośrednio do domowych grzejników, to jest to dość prosty system, który stosuje od 95' roku (chodzi o to, że gdy sieć energetyczna UE się zintegruje moi klienci nie obudzili się z ręką w nocniku). Każdy grzejnik posiada mikroprocesor, który oprócz pomiary temperatury (15 razy/sek) przyjmuje 6 rozkazów. 4 rozkazy domowe trzecim przewodem sterującym (zero, faza, sterowanie) - trzymaj co masz ustawione (nic na sterującym) - obniż o 3,5 st od temp. ustawionej (faza na sterującym) - Trzymaj siedem stopni (115 V górne połówki sinusoidy) -wyłącz ogrzewanie (115 V dolne połówki) Dwa rozkazy wysyłane są na wysokiej częstoliwości z komputera w elektrowni "obniż o 1 st i o 2 st. " Chodzi o to by spłaszczyć krzywą produkcji energii daje to ogromne oszczędności . W razie pytań chętnie odpowiem 0225591081 Link do komentarza
NOTO Napisano 17 maja 2005 Udostępnij #25 Napisano 17 maja 2005 Cytat Tu nie chodzi o nakłady, bo są one zdecydowanie niższe. Chodzi głównie by izolacje były suche i się "zamykały".I Oczywiście jednakowo grube + rekuperator. W jaki sposób można zachować ciagłość izolacji wewn. (gniazka, obrazy na ścianach itp) Cytat Natomiast co do rozkazów z elektrowni bezpośrednio do domowych grzejników, to jest to dość prosty system, który stosuje od 95' roku (chodzi o to, że gdy sieć energetyczna UE się zintegruje moi klienci nie obudzili się z ręką w nocniku). Nie będzie czegoś takiego jak integracja. Nie jest możliwe abyśmy dostawali prąd i rozkazy (elektryczne) z Francji. To raczej rola naszych elektrowni. I kazda z nich bedzie musiała podpisać wcześniej stosowną umowe ze mna aby za mnie regulować prąd (temperaturę). Domyślnie mając grzejniki bez modułu sterującego - mój system grzewczy oleje po prostu te instrukcje Cytat Każdy grzejnik posiada mikroprocesor, który oprócz pomiary temperatury (15 razy/sek) przyjmuje 6 rozkazów. 4 rozkazy domowe trzecim przewodem sterującym (zero, faza, sterowanie) - trzymaj co masz ustawione (nic na sterującym) - obniż o 3,5 st od temp. ustawionej (faza na sterującym) - Trzymaj siedem stopni (115 V górne połówki sinusoidy) -wyłącz ogrzewanie (115 V dolne połówki) Dwa rozkazy wysyłane są na wysokiej częstoliwości z komputera w elektrowni "obniż o 1 st i o 2 st. " Chętnie bym o tym poczytał. Możesz zarzucić jakieś linki ? Jak bedę więcej wiedział to bedzie nam łatwiej rozmawiać. Link do komentarza
Gość Napisano 17 maja 2005 Udostępnij #26 Napisano 17 maja 2005 To nie tak, że ktoś będzie sterował Pana ogrzewaniem, obniżki -1 czy -2 są kilkusastosekundowe, nie do odczucia. A zachętą do montowania mądrych grzejników są niższe koszty przyłącza i prądu. Co do zakłuceń, mogę Pana zapewnić, że i internet będzie "rozprowadzany " siecią 230 V i to bardzo niedługo. Blokuje to jeszcze silna telekomunikacja, no bo internet w sieci 230 V to koniec dle tepsy. Co do linków to nie znam. Ja tak sprzedaję 10 lat , a grzejniki to Noirot i Campa ,nowy Atlantic. Link do komentarza
NOTO Napisano 22 maja 2005 Udostępnij #27 Napisano 22 maja 2005 Cytat To nie tak, że ktoś będzie sterował Pana ogrzewaniem, obniżki -1 czy -2 są kilkusastosekundowe, nie do odczucia. A zachętą do montowania mądrych grzejników są niższe koszty przyłącza i prądu. Co do zakłuceń, mogę Pana zapewnić, że i internet będzie "rozprowadzany " siecią 230 V i to bardzo niedługo. Blokuje to jeszcze silna telekomunikacja, no bo internet w sieci 230 V to koniec dle tepsy. Co do linków to nie znam. Ja tak sprzedaję 10 lat , a grzejniki to Noirot i Campa ,nowy Atlantic. Takie sterowanie gdy na kilka-kilkanaście sekund "odetną prąd" na nic sie nie zda. Po wyłaczeniu grzejnik będzie potrzebował więcej energii. I nic nie pomoże tu skala. Idea byłaby dobra gdyby wyłaczyc dostawę prądu (lub ją ograniczyć" ale w dłuższym okresie czasu - czyli wymagana jest akumulacyjność. Internet w gniazdku jest - ale u nas prawie nie istnieje. Tam ludzie płacą po 100 zł /mies. A tu - kto za to zapłaci ? Opisy grzejników spróbuję poszukać. Link do komentarza
Gość Napisano 22 maja 2005 Udostępnij #28 Napisano 22 maja 2005 Jak zobaczyłem na filmie tel. kom. to pomyślałem "u nas to za sto lat." A jak nabyłem w RFN, BMW z wielopunkowym wtryskiem, mój przyjaciel "gaźnikowiec " powiedział , że u nas to się nigdy nie przyjmie. Panie NOTO takie systemy działają przynoszą ogromne oszczędnosci. Po Noirot-cie wprowadził to Atlantic, i (chyba) firma Braborg w swoich nowych grzejnikach, wprowadza to właśnie na nasz rynek. Inaczej niedługo nikt domu nie kupi jak będzie zuzywał więcej niz 40 kWh/m2/rok i to żeby nie wiem jak zamykac uszy i oczy. Link do komentarza
Gość Napisano 25 maja 2005 Udostępnij #29 Napisano 25 maja 2005 Ja zdecydowałem się na ogrzewanie podłogowe wszędzie i mam gaz w drodze, ale żaden hydraulik nie chce się za to wziąć, bo nie ma pieca, który może na tak niskiej temperaturze pracować, bo szybko wysiądzie. Nie każdego stać na firmy, więc może w Budujemy Dom napiszecie artykuły o instalacjach „zrób to sam”, a pieczątki da się załatwić za flaszkę. Link do komentarza
Gość Napisano 25 maja 2005 Udostępnij #30 Napisano 25 maja 2005 Elekryczne zrobisz sam za grosze, dodaj izolacji aby skompensować droższy koszt wytworzenie ciepła, uzupełnij rekuperatorem i po co pieczątki jak nie masz gazu i komina? Link do komentarza
Gość Napisano 25 maja 2005 Udostępnij #31 Napisano 25 maja 2005 No to zapowiada się ciekawie, jak bedziesz podłączał sam instalacje (gazowe), twoi sąsiedzi mogą spodziewac się niezłych fajerwerków. Boże broń od takich samouków. Link do komentarza
Armeles Napisano 5 lipca 2005 Udostępnij #32 Napisano 5 lipca 2005 Zapoznałem się z dyskusją i nie otrzymałem odpowiedzi jakie ogrzewanie wybrać. A mam podobny problem. Gaz ziemny moze być podłączony za pięć lat lub za dwadzieścia a w tej chwili wybrałbym taki sposób - dlatego muszę szukać innego rozwiązania. Techniczne słownictwo mnie nic nie mówi, a podejrzewam że jeżeli ktoś coś sprzedaje, to wiadomo że to zachwala. Co wybrać olej, propan czy ekologiczne? W domu jestem wieczorem i zależałoby mi na bezobsługowej instalacji. Link do komentarza
woltar Napisano 6 lipca 2005 Udostępnij #33 Napisano 6 lipca 2005 Witam Armeles jeżeli planujesz wpięcie się do inatalacji gazowej jak powstanie to wydaje mi się że powinieneś zrobić ogrzewanie gazowe z zbiornikiem(zbiornik się wypożycza za kaucją), później będzie łatwo się wpiąć do sieci (roboty będą tylko na zewnątrz + przesterowanie pieca na inny rodzaj gazu) pozdrawiam Link do komentarza
NOTO Napisano 10 lipca 2005 Udostępnij #34 Napisano 10 lipca 2005 Cytat Zapoznałem się z dyskusją i nie otrzymałem odpowiedzi jakie ogrzewanie wybrać. A mam podobny problem. Gaz ziemny moze być podłączony za pięć lat lub za dwadzieścia a w tej chwili wybrałbym taki sposób - dlatego muszę szukać innego rozwiązania. Techniczne słownictwo mnie nic nie mówi, a podejrzewam że jeżeli ktoś coś sprzedaje, to wiadomo że to zachwala. Co wybrać olej, propan czy ekologiczne? W domu jestem wieczorem i zależałoby mi na bezobsługowej instalacji. 5 a 20 lat to spora róznica. Jeśli budujesz dom to zrób go na tyle dobrze aby wymagania cieplne nie były duże. Kominek + prąd to chyba jedno z bardziej optymalnych rozwiązań. Ja ciepło z butli mam prawie w cenie pradu (Shell - prad 31 gr). Link do komentarza
tani_domek Napisano 16 października 2005 Udostępnij #35 Napisano 16 października 2005 Cytat Powtarzam się , ale w domu izolowanym to poprostu nie działa, niemówiąc już o ekonomii. 40 kWh/m2 rocznie wylkucza centralne systemy grzewcze gazowe olejowe czy p. c. 40 kWh/M2 to żadna rewelacja, to wręcz gorzej niż obowiązujący już standard (tzw. domy 3-litrowe) czy też domy pasywne 10-15 kWh/m2. W takich domach jednak stosuje się poza rekuperacją centralne ogrzewanie niskotemperaturowe i jako źrodło ciepła wykorzystuje się zarówno elektryczne kotły c.o. jak i gazowe i olejowe, pompy ciepła czy też kolektory słoneczne. Poza tym całkowicie się zgadzam, że powinniśmy nadązać za światem i propagowane przez Ciebie 40 kWh/m2 to minimum - należy budować jak najwięcej domów pasywnych, tym bardziej, że przy dobrym projekcie (PODSTAWA) nie muszą one być znacznie droższe. Link do komentarza
Gość Napisano 16 października 2005 Udostępnij #36 Napisano 16 października 2005 Cytat [ Domek za 100 tys .... proszę o więcej informacjii ... Link do komentarza
Gość Napisano 17 października 2005 Udostępnij #37 Napisano 17 października 2005 Proszę nie mylić domu pasywnego z izolowanym. To nie to samo! Link do komentarza
tani_domek Napisano 9 stycznia 2006 Udostępnij #38 Napisano 9 stycznia 2006 W każdym, nawet najlepiej zaizolowanym domu można zastosować każdy znany system ogrzewania i każdy może mieć sens. Ale takiej decyzji nie można podejmować tutaj, na tym forum. Radzę skontaktować się osobiście z dobrym projektantem. Osobiście uważam, że dobra pompa ciepła jest obecnie najbardziej rozsądnym rozwiązaniem. Panie T.B. dlaczego mam płacić za ogrzewanie i c.w.u. 1400 zł rocznie (wg Pana obliczeń)? Przyjmując Pańskie wyliczenia (nawiasem mówiąc 40 kWh/m2 to żadna rewlacja - dzisiaj często już buduje się domy o zapotrzebowaniu 15 kWh/m2 i mniej) leiej płacić za energię czterokrotnie mniej i zamontować pompę ciepła zasilającą niskotemperaturowy system grzewczy (np. ogrzewanie podłogowe lub ścienne). Link do komentarza
Gość Napisano 9 stycznia 2006 Udostępnij #39 Napisano 9 stycznia 2006 15 kW/m2 rocznie to w 100 m2 domu --- 1500 kWh x 0.35 zł = 525 zł za rok . To więcej płaci maja mama za prąd w 80 m2 mieszkaniu gdzie ogrzewanie i ciepła woda są zryczałtowane z sieci miejskiej. Chyba tani... trochę z tym przesadził, a jeszcze z tym często. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się