Skocz do zawartości

Piorunochron


adamo82

Recommended Posts

  • 3 miesiące temu...
Napisano
Podnoszę. Nie robiłem uziomu fundamentowego bo w tej nierównej walce jaką jest budowa zapomniałem dowieźć bednarki ( o uziomie doskonale pamiętałem ale dzień przed zalaniem ław i teraz tez pamiętam icon_redface.gif ). Ławy mam zalane , fundamenty zrobione ale jeszcze nie obsypane - czy coś z tym jeszcze mogę zrobić ??
Myślałem o odkuciu kawałka i dospawaniu bednarki do pręta ale nie wiem czy to dobry pomysł. Mogę jeszcze zrobić uziom otokowy ale nie wiem czy te 50-70 cm od ławy jest odpowiednią odległością (tyle mam wykopane).

2 Pytanie chodzi dotyczy uziemienia instalacji, czy jeżeli położę 30 m bednarki na głębokości 1,5m (glina) i wbiję parę szpilek to będzie wystarczające? Bednarkę do uziemienia położyłbym razem z przyłączem wody ze studni głębinowej przeszedł ją wraz z rurą gdzie też będzie skrzynka .
Napisano
Odpowiem ci po części na drugie pytanie:)
To zależy od gruntu jaki masz. Najlepiej zapytać "odgromiarza" - on napewno ma (o ile sobie dobrze przypominam) ohmomierz i z doświadczenia ci powie mniej więcej.

P.S. Trzeba się ładnie uśmiechnąć do retrofood-a icon_smile.gif, to już, jak to się potocznie mówi, stary wyjadacz w tych sprawach - taki mały komplement icon_smile.gif Jak ja odgrom robiłem - też mi pomógł!
Napisano (edytowany)
Cytat

Mogę jeszcze zrobić uziom otokowy ale nie wiem czy te 50-70 cm od ławy jest odpowiednią odległością (tyle mam wykopane).

2 Pytanie chodzi dotyczy uziemienia instalacji, czy jeżeli położę 30 m bednarki na głębokości 1,5m (glina) i wbiję parę szpilek to będzie wystarczające? Bednarkę do uziemienia położyłbym razem z przyłączem wody ze studni głębinowej przeszedł ją wraz z rurą gdzie też będzie skrzynka .



1. 70 cm - trochę mało, ale ujdzie. Tylko czy wiesz co znaczy otok??? To ma być obwód zamknięty!!!

2. Do prostego uziemienia instalacji (dla różnicówek) - wystarczające. Jeśli jednak zechcesz zapewnić sobie realną ochronę przeciwprzepięciową i odgromową - to zdecydowanie za mało. Uziom otokowy będzie zdecydowanie lepszy. Z tym, że nikt Ci nie powie na forum czy i ile szpilek trzeba dodać. Bo to się mierzy na bieżąco. I dobija galmary w razie potrzeby.

Najlepiej skonsultuj temat z elektrykiem, który będzie wykonywał instalację. Bo diabeł często tkwi w szczegółach otoczenia i samego obiektu.

PS. Kliknij Tutaj Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Wielkie dzięki icon_biggrin.gif Jeżeli zrobię uziom otokowy to czy mogę jednocześnie podpiąć tam odgrom i uziemienie?
Czy podpięcie się do zbrojenia fundamentów może być w dowolnym miejscu - w narożniku ław (akurat pod potencjalnym miejscem na skrzynkę) końcówka zbrojenia dotykała do deski i tam mam widoczny pręt, mógłbym z łatwością jeszcze trochę odkuć i dospawać tą bednarkę. Mam też zbrojenie wystające ze słupów aktualnie na poziomie zerowym, to zbrojenie jest powiązane razem ze zbrojeniem fundamentów (w razie czego mogę to jeszcze dokładnie zbadać miernikiem lub kontrolką) - czy mogę do niego podpiąć uziemienie i np odgrom 849dbc1a4867284dm.jpg ?
Odgrom na pewno będę robił bo budujemy na górce a w około same pola - mam wysokiego sąsiadahttp://wikimapia.org/13236124/pl/RTCN-Kryn...%C5%82%C3%B3wny ale to jakieś 2 km od nas icon_wink.gif

Edytowano przez BIGL (zobacz historię edycji)
  • 1 rok temu...
Napisano (edytowany)
Witam ,

Chciałbym zapytać , czy zamontowanie piorunochronu w 100% chroni nas przed skutkami burzy ? Moje pytanie takie a nie inne gdyż , w niedalekim czasie mój ukochany dom został nawiedzony przez piorun icon_evil.gif a dokładnie komin . Tyle szczęścia że uszkodzenia nie są duże ale mogło skacząc się tragicznie . I zastawiam się czy opłaca się montować i czy jest to opłacalne . Z góry dzięki za odp . Edytowano przez PLukk123 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...