Skocz do zawartości

Czy kupować stary dom?


Recommended Posts

Napisano
Pytanie jak w temacie czy kupować stary dom, wynagający remontu czy postawić nowy? Na co zwracać uwagę oglądając dom stary? (chyba już zabytek, bo przedwojenny, poniemiecki) Kogo poprosić o oględziny?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Gdybym miał fundusze to bym się wybudował. Nowe to nowe a jak jeszcze poprawnie zbudowane...icon_wink.gif A ze starym domem zawsze problem. Zaoszczędzi się chyba tylko na stanie surowym zamknietym i papierkowej robocie. Jeszcze zależy od stanu budynku bo może być, że cała instalacja elektryczna do wymiany, tynki, podłogi, okna, drzwi, stropy, podłogi, dach, potem trzeba ocieplenie, C.O... Po zbiciu tynków można odkryć ciekawe pęknięcia i rozłarzenie się ścian. Walka z wilgocią i grzybem... Duży koszt wykonania izolacji poziomej budynku bo może jej nie być. Jakieś przeróbki bo np. rozkład pomieszczeń nie bardzo odpowiada i rozwalasz ściane, stawiasz nową itd, itp...A jak jeszcze zabytek i podlega pod konserwatora....
Chyba że domek cacy i można się wprowadzaćicon_wink.gif

Trzeba dobrze policzyć ile wyniesie remont tyle że dużo rzeczy widać dopiero po czasie...

Kwestia funduszy i "sytuacji życiowej". Ja kupiłem coś j.w. ale na budowę funduszy nie było i czasu bo musiałem gdzieś zamieszkać. Remont rozłożyłem na wiele lat (do emerytury sie wyrobie icon_smile.gif ) Dłubie sobie sam po pracy ale nie polecam mieszkać i remontować... No ale za 46 tys.zł bym sie nie wybudował.....
Teraz w okolicy rudery kosztują 100 - 150 tys. zł. Do tego remont. Pewnie wyjdzie taniej niż budowa nowego domu. Mi się wydaje ze lepiej postawić nowe niż łatać stare...
Napisano
Zgadzam się z przedmówcą! Nowy to nowy! Nie ma co się ładować w stary dom bo koszty zakupu mogą przekroczyć koszty remontu!
Zdecydowanie odradzam
Jak masz środki finansowe to moim zdaniem buduj się
Napisano
Wszystko zależy w jakim stanie jest dom, który zamierzasz kupić. Niekiedy ze starego domu do użytku są tylko mury. Najlepiej umówić się z fachowcem, żeby obejrzał i zrobił kosztorys i wówczas kalkulować
Napisano
Cytat

Wszystko zależy w jakim stanie jest dom, który zamierzasz kupić. Niekiedy ze starego domu do użytku są tylko mury. Najlepiej umówić się z fachowcem, żeby obejrzał i zrobił kosztorys i wówczas kalkulować


corleone ma rację

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...