Skocz do zawartości

Wkład kominowy !czy jest mi potrzebny??


adamgo

Recommended Posts

Napisano
Podstawowym źródłem ogrzewania w moim domu jest kocioł z zamknięta komorą spalania (tzw. Turbo kominek ) dodatkowo mam kominek z płaszczem wodnym jako alternatywne ogrzewanie..i teraz nie wiem czy muszę zainstalować wkład do komina ze stali kwasoodpornej? Jak uważacie ? Jakieś doświadczenia?
Mój wykonawca,kominiarz i znajomy twierdzi ,że nie koniecznie (używam to jako alternatywne ogrzewanie)..ale ktoś inny mówi że powinien być nie wiem co mam robić
Napisano
Kominki z płaszczem wodnym odzyskują ze spalin sporo więcej ciepła,niż tradycyjne,więc i zagrożenie powstawaniem kondensatu na ścianach komina jest dużo większe.Do tego,jak zdarzy ci się palic nie dosuszonym drewnem,problem gotowy.
Dlatego lepiej zastosowac tam komin ceramiczny lub wkład żaroodporny.
To pierwsze rozwiązanie jest jednak dużo lepsze.
Napisano
Adamis jest tutaj ekspertem i dobrze radzi. Mam przyklad komina wybudowanego z cegly bez wkladu ,ktory sie powoli rozlatuje gdyz uzytkownik palil w piecu zasypowym (na wszystko??) wilgotnym drewnem. Woda plus CO2 powstaje kwas weglowy, zwiazki siarki. Powoli systematycznie bedzie niszczony najslabszy element komina czyli zaprawa laczaca cegle. Wklad kominowy lub komin z ceramiki rozwiazuja ten problem. W wyniku spalania drewna powstaje woda (w postaci pary gdy spaliny sa odpowiednio gorace lub skroplin gdy wychlodzone) i dwutlenek wegla. Im chlodniejsze beda spaliny tym wiecej ciepla jest przekazywane do systemu grzewczego.
Napisano
PS Zrob kalkulacje i policz ile bedzie cie kosztowal gotowy komin z ceramiki typu Schiedel (masz do wyboru kilka firm), a ile komin z cegly. Pamietaj o przekroju otworu kominowego (w kominach ceramicznych jest okragly). Gotowy komin to bardzo krotki czas stawiania i jest to bardzo proste (jak klocki lego). Wklad kominowy moze byc ocieplony i calkowicie oddyletowany od elementow budowlanych, zapobiega to pekaniu scian w poblizu komina.
Napisano
Witam
skoncentruj się lepiej na suchym drzewie.
Jak już coś robić, to zobocz czy twój komin ma możliwość odprowadzania kondensatu. Jeśli już sie znajdzie kondensat to, trzeba go usunąć.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Podstawowym źródłem ogrzewania w moim domu jest kocioł z zamknięta komorą spalania (tzw. Turbo kominek ) dodatkowo mam kominek z płaszczem wodnym jako alternatywne ogrzewanie..i teraz nie wiem czy muszę zainstalować wkład do komina ze stali kwasoodpornej? Jak uważacie ? Jakieś doświadczenia?
Mój wykonawca,kominiarz i znajomy twierdzi ,że nie koniecznie (używam to jako alternatywne ogrzewanie)..ale ktoś inny mówi że powinien być nie wiem co mam robić


Z moich obserwacji wynika /przy okazji czyszczenia czy przebudowy kominów /że problem kondensatu przy paleniu drewnemjest znikomy .Dobrej klasy cegła i właściwa zaprawa to podstawa.Problemem jest jakość drewna /szczególnie duża ilość popiołów powstająca podczas spalania/Palenie takim drewnem prowadzi do szybkiego zanieczyszczenia komina i konieczność czyszczenia pieca czy kominka z osadu który bardzo zmniejsza sprawność cieplną.Bob icon_biggrin.gif
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
W kotłach stałopalnych, jak również w kominkach, również i tych z płaszczem wodnym są produkowane spaliny gorące, czyli takie, które mają temperaturę powyżej 55 stopni C. Zatem efekt kondensacji nie będzie występował, no chyba że komin będzie na tyle wysoki, że ... nie, to nie jest możliwe.
Napisano
Cytat

W kotłach stałopalnych, jak również w kominkach, również i tych z płaszczem wodnym są produkowane spaliny gorące, czyli takie, które mają temperaturę powyżej 55 stopni C. Zatem efekt kondensacji nie będzie występował, no chyba że komin będzie na tyle wysoki, że ... nie, to nie jest możliwe.



Jednak jest możliwe gdyż temperatura kondensacji na poziomie 55 stopni C dotyczy spalin z gazu a temperatura kondensacji dla paliw stałych wynosi ponad 100 a nawet 130 stopni więc jakaś część spalin wykropli się na pewno.
Napisano
Kondensacja dotyczy temperatury spalin, a nie spalin z takiego, czy innego kotła. Kondensuje para wodna, czyli skrapla się i spływa po ściankach jako woda. Mówimy to parze wodnej, a nie o składzie chemicznym skroplin.
Napisano
mirrzo,osobiście widziałem kilka kominów kotłów stałopalnych i kominków zniszczone kondensatem.A słyszałem od kolegów z branży o dziesiątkach takich przypadków.
To w ostatnich latach bardzo powszechne zjawisko występujące coraz częściej,a to na skutek wprowadzenia do produkcji kotłów o coraz większej sprawnosci.
Do tego dochodzi dośc powszechne,w obecnej drożyźnie paliw,palenie mokrym drewnem.
Niedawno byłem u załamanego klienta,którego komin zaczął przeciekac,a palił tylko w kotle z podajnikiem na 60st. ogrzewając tylko boiler.
Napisano
Zawsze wszystko należy robić z głową, używając do tego odpowiednich rzeczy. Ja widziałem takich, co przechodzili przez przejście dla pieszych przy zapalonym czerwonym świetle. No i co ...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...