Skocz do zawartości

Piec CO z zasobnikiem a ciepła woda latem


RafW

Recommended Posts

Witam,

proszę o opinie czy sensowne jest aby piec (na ekogroszek z zasobnikiem) do centralnego ogrzewania w domku jednorodzinnym ogrzewał także zbiornik z wodą CWU nie tylko zimą ale i latem ?
Czy ktoś ma uruchomioną instalację z takim piecem który pali się cały rok i podgrzewa latem tylko wodę CWU.

Jakie jest spalanie węgla w lecie ?
Czy to ma sens, czy jednak dodać piec gazowy (junkers).
Domek nieduży (100m2) 3 osoby.

Będę wdzięczny za pomoc ...
Link do komentarza
Cytat

Witam,

proszę o opinie czy sensowne jest aby piec (na ekogroszek z zasobnikiem) do centralnego ogrzewania w domku jednorodzinnym ogrzewał także zbiornik z wodą CWU nie tylko zimą ale i latem ?
Czy ktoś ma uruchomioną instalację z takim piecem który pali się cały rok i podgrzewa latem tylko wodę CWU.

Jakie jest spalanie węgla w lecie ?
Czy to ma sens, czy jednak dodać piec gazowy (junkers).
Domek nieduży (100m2) 3 osoby.

Będę wdzięczny za pomoc ...



Witam!!!
Ja jeszcze nie korzystam ale mam koleżankę, która ma piec CO z zasobnikiem. W okresie letnim jeden zasyp (ok. 100 kg) starcza na podgrzewanie CWU na ....1 miesiąc.A więc koszt niewielki.
Link do komentarza
W wielu kotłach z podajnikiem występują problemy z ogrzewaniem zasobnika latem,szczególnie tam,gdzie odbiór ciepłej wody jest niewielki.Kocioł osiąga wtedy za wysoką temperaturę,albo zrzuca nie dopalony węgiel,albo wygasa.
Zwykle pokombinowanie w ustawieniach sterownika pozwala na usunięcie tych problemów,ale nie zawsze się to udaje.
Link do komentarza
Cytat

W wielu kotłach z podajnikiem występują problemy z ogrzewaniem zasobnika latem,szczególnie tam,gdzie odbiór ciepłej wody jest niewielki.Kocioł osiąga wtedy za wysoką temperaturę,albo zrzuca nie dopalony węgiel,albo wygasa.
Zwykle pokombinowanie w ustawieniach sterownika pozwala na usunięcie tych problemów,ale nie zawsze się to udaje.


Witam!
Jako przyszły użytkownik mam pytanie właśnie a propos kombinowania w ustawieniach sterownika. Wiem, że jest to kwestia własnych ustawień i wielu prób i obserwacji ale czy możesz podać jakieś sprawdzone wstępne ustawienia od których powinno się zacząć przy programowaniu pieca właśnie przy ustawianiu w okresie letnim??
Mark01
Link do komentarza
Mark01,przykro mi bardzo,ale nie ma czegoś takiego.Każda instalacja z kotłem i sterownikiem jest dziełem indywidualnym.Rzadko więc zdarza się,że czyjeś ustawienia sprawdzą się gdzie indziej.
Do tego dochodzi mnogośc sterowników na rynku.Pewne ustawienia skuteczne w jednym przypadku,nie sprawdzą się w innym.A już najgorzej jest ze sterownikami kotłów z podajnikiem ślimakowym.Tam jest tak wiele kombinacji,że nic tylko siedziec w kotłowni kilka dni i metodą prób i błędów dochodzic do optimum.
M.inn. dlatego propaguję kotły z podajnikiem tłokowym,bo tam często to jest kwestia zmiany jednego parametru,których jest zwykle 2-4.
Niektórzy producenci nie rozpieszczają klientów i nie podają zbyt wielu możliwości w instrukcji sterownika.Zwykle telefon do serwisanta pozwala na zdobycie kodów dostępu do ustawień serwisowych,a już szczególnie w okresie po gwarancyjnym.
W lecie zwykle najlepszym działaniem jest wydłużenie przerwy pomiędzy przedmuchami.
Link do komentarza
Ja postaram Ci odpowiedziec na Twoje pytanie:)
Trzy lata temu wymieniłem stary piec na piec całodobowy (bodajże 4KW - czy jakoś tak ) zasypywany miałem .Bojler mam 80 litrowy który jest podłączony do istalacji. c.o..I osobiście jak jest sezon letni zasypuje piec miałem "do pełna " tj. około 50-60 kg miału zwilżonego wodą i podpalam .Temperaturę na piecu mam ustawiona w zależności od potrzeb ,ale przeważnie 40-42 stopnie .Taki zasyp starcza mi równo na tydzień czasu.Czy sie opłaca ...hmm przed podwyżkami opału oszczędność na prądzie była bardzo duża ,a o komforcie użytkowania przez cały czas ciepłej wody nie wspomnę icon_smile.gif)Średnio rachunki za prąd spadły o około 130 pln.Teraz wszystko trzeba przeliczyć od nowa ,bo ceny poszły w górę.

Acha .Mieszkam w typowym domku lat 70--kwadratowy,dach płaski,nie ocieplony ,podpiwniczony,pietrowy,pow użytkowa 120 m2.

A i nie ma żadnej mowy żeby przez ten tydzień w piecu wygasło!!!
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Podepnę się pod temat.
Mam "zwykły" piec C.O. 12KW i tylko sterownik pompy + wymiennik GALMET 120L z płaszczem wodnym, ocieplany. Żeby nagrzać wodę wystarczy rozpalić i wrzucić kilka kawałeczków drewna. Problem w tym, że kiedy woda się nagrzeje a w piecu już sie nie pali to woda z wymiennika ogrzewa resztę instalacji (w okresie grzewczym grzeje grzejniki a latem krąży między piecem co ją wychładza. Za każdym razem po nagrzaniu wody muszę zakręcać zawór przy wymienniku... Czy macie jakieś inne rozwiązania np. elektrozawór + dodatkowy sterownik? Jakieś pomysły?
Link do komentarza
Musiał by to byc elektrozawór ze sterownikiem posiadającym kilka funkcji.Sterownik powinien odczytywac temp max. osiągniętą przez kocioł,która codziennie może byc inna,a jednocześnie rejestrowac spadek temp. kotła w określonym czasie.Jeśli by więc kocioł osiągnął max. temp. np. o godz. 2 w nocy a potem jego temp. zaczęła by powoli spadac,to sterownik miałby za zadanie zamknąc elektrozawór do boilera po np. 5 min. stałego spadku temperatury.
Tak samo powinno to działac w drugą stronę,tylko,że przy niższych temperaturach,czyli przy rozpalaniu w kotle.
Nie może to byc sterownik odczytujący jedynie temp. zadaną i wtedy zamykający obieg,bo grozi to zagotowaniem kotła,który przecież mógłby miec jeszcze sporo paliwa do spalenia.
Nie może to byc również zwykły termostat,bo ma za dużą bezwładnośc w obie strony.Pozostaje tylko elektronika.
Może Piotrek automatyk coś tu rozjaśni,ale jak dotąd nie spotkałem się z takim sterownikiem.
Jeden z moich klientów postanowił taki sterownik skonstruowac sam do zamontowanego mu przeze mnie elektrozaworu.Niestety nie mam z nim kontaktu.
Link do komentarza
To rozwiąże problem połowicznie,bo ten zawór będzie otwarty dotąd,dopóki pompa będzie pracowac,a ta wyłączy się np. przy nastawionej na termostacie min. temp. pracy pompy,czyli zwykle przy 35-40st.Można nastawic ten termostat na dowolną temp.,np. na 60st,ale w ten sposób zmarnuje się sporo ciepła pozostałego w kotle,które pójdzie e komin.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Inna lokalizacja czyli jaka? Przecież to podstawowa informacja, inaczej każda odpowiedź będzie wróżeniem z fusów.
    • Jako użytkownik pompy ciepła od 2022r., kiedy wybierałem ją do siebie, wziąłem pod uwagę : - Pompa ciepła powietrzna czy gruntowa, - Ile mam wolnego gruntu wokół domu,    - powietrzna nie wymaga dużo miejsca, jakieś 2 - 3 m. kw.    - gruntowa - sama pompa jak wyżej ale trzeba jeszcze dodać miejsce na rury pod ziemią, skąd będzie pobierane ciepło a to już jakieś kilkadziesiąt m. kw. - Ile chcę wydać pieniędzy,    - powietrzna tańsza (mój wybór, jakieś kilkanaście tyś) ale zimą traci na wydajności, przy niskich temperaturach, chyba około -15 st. C będzie się wspomagać wbudowanymi grzałkami el.    -gruntowa droższa (sąsiad wymieniał w zeszłym roku starą na nową - ponad 50 tyś. zł.), zima czy lato wydajność taka sama bo wymiana ciepła odbywa się w stałych warunkach, - split czy monoblok,    - split to część urządzenia na zewnątrz a część wewnątrz domu, wymaga trochę miejsca, na przykład w piwnicy a w podłogówce płynie woda,    - monoblok (mój wybór) to jedynie sterownik na ścianie w pomieszczeniu techn., jakieś 20 x 15 cm. ale w podłogówce musi płynąć glikol (droższa opcja niż woda) bo wymiana ciepła odbywa się na zewnątrz a glikol zapobiega przed zamarznięciem rur.   Poza tym dobierz dobrze moc pompy do powierzchni ogrzewanej podłogi, nie kupuj zapasu mocy bo sprężarka będzie się niepotrzebni uruchamiać a to wiąże się z zużywaniem części ruchomych.  Pompa najwydajniejsza jest we współpracy z ogrzewaniem podłogowym. Do montażu znajdź "doświadczonego" montera z uprawnieniami do instalacji urządzeń konkretnych producentów (ważne). Zapobiegnie to temu, że po zamontowaniu pompy, pierwsze rachunki za prąd nie wyniosą kilka, kilkanaście tyś. zł. a tak się już zdarzało, na przykład złe ustawienia pompy przy rozruchu (ja płacę 47 zł. co drugi miesiąc). Dobry monter dobierze Ci konkretny model pompy do Twojego domu i zaproponuje inne urządzenia współpracujące jeśli będzie robił całą instalację wodno-kanalizacyjną na budowie.  Nie warto tu rozdrabniać się na kilku fachowców.   Moja pompa to Panasonic. Myślałem o Stiebel Eltron ale w mieście gdzie mieszkam nie było certyfikowanych monterów a innych nie chciałem. Mam serwis roczny na miejscu. Pompa działa już trzeci rok. Krótko mówiąc sprawdza się.
    • Witam. Mam pytanie czy majac hektar ziemi rolnej w dwóch różnych lokalizacjach ( 0,3h jedna dzialka i 0.7h druga) można postawić dom w zabudowie zagrodowej. Dom chcialabym postawić jeszcze w innej lokalizacji niż powyższe działki rolne. Bardzo proszę o podpowiedź.
    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...