Skocz do zawartości

zmiana grubości ścian zewnętrznych


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie.
Mam taki problem ze ścianami.
Mam już wydane pozwolenie na budowę - po prawie 14 miesiącach od początku gromadzenia kwitów. Nie mam jeszcze kierownika budowy i jeszcze nie rozpoczynam budowania.
Ale.
W projekcie domu mam ścianę fundamentową 25cm z bloczków betonowych i później scianę z porothermu 25 cm plus docieplenie styropianem 15 cm.
Czyli razem 40cm ściana. Teraz wyszło, że chciałbym zamienić tą ścianę dwuwarstwową na jednowarstwową - zona nie toleruje styropianu - na porotherm 38 cm plus tynk to byłoby 40cm.
Czy można postawić na ścianie fundamentowej 25 cm - - pustak ceramiczny 38cm z nawisem po bokach po 6,5 cm, albo 13 cm na zewnątrz zamiast tego docieplenia. Czy takie zmiany może wprowadzić kierownik budowy lub np. odwrócenie bloczka fundamentowego w poprzek.
czy takie zmiany wiążą się z - nie wiem zmianą pozwolenia na budowę - albo jakimś aneksem do pozwolenia czy wcale nie zgłasza się tego.
Poproszę o opinie lub porady.
Pozdro
Napisano
Tak czytam i liczę: 25+25+15=65 cm Zgadza się? A ty wyliczyłeś podając takie dane, że będziesz miał ścianę o grubości 40 cm.

Poza tym jak to możliwe żebyś nie miał kierownika budowy jak masz pozwolenie. Przecież jak skladasz dokumenty to musisz mieć kierownika inaczej nie otrzymasz pozwolenia.

Uważam że tak duże zmiany musi nanieść projektant i trzeba prosić o aktualizacje pozwolenia. Paniętaj też, że pozwolenie ważne jest przez dwa lata od wydania decyzji.
Napisano
Cytat

Tak czytam i liczę: 25+25+15=65 cm Zgadza się? A ty wyliczyłeś podając takie dane, że będziesz miał ścianę o grubości 40 cm.

Poza tym jak to możliwe żebyś nie miał kierownika budowy jak masz pozwolenie. Przecież jak skladasz dokumenty to musisz mieć kierownika inaczej nie otrzymasz pozwolenia.

Uważam że tak duże zmiany musi nanieść projektant i trzeba prosić o aktualizacje pozwolenia. Paniętaj też, że pozwolenie ważne jest przez dwa lata od wydania decyzji.



Kolega pisze o ścianie fundamentowej 25cm, nie wiem czemu sumujesz grubość ściany fundamentowej i właściwej. Kierownik budowy nie jest potrzebny do pozwolenia, też nie wiem skąd to wyciągnąłeś.
Co do meritum- prawda jest taka,że często ludzie zmieniając budulec ścian i nie ma z tym problemu, nikt się na pewno nie bawi w jakieś aktualizacje pozwolenia, bo nawet jeśli ktokolwiek przyjdzie na odbiór, co już jest mało prawdopodbne, to i tynku odbijać nie będzie. Więc nie widzę problemu.

pozdrawiam
Marek
Napisano
myslę że fundament powinien być szerszy, dostosowany do szerokości ścian nośnych, większy jest też koszt takiej ściany, ale oczywiście potem nie trzeba inwestować w ocieplenie, taki sobie dylemacik, trzeba pamiętać aby na gotowo wymiary zewnętrzne budynku nie były większe niż w projekcie. Też miałem taki dylemat ale wybrałem jak w projekcie tj.25+12styropian.
Napisano
Cytat

myslę że fundament powinien być szerszy, dostosowany do szerokości ścian nośnych, większy jest też koszt takiej ściany, ale oczywiście potem nie trzeba inwestować w ocieplenie, taki sobie dylemacik, trzeba pamiętać aby na gotowo wymiary zewnętrzne budynku nie były większe niż w projekcie. Też miałem taki dylemat ale wybrałem jak w projekcie tj.25+12styropian.


Dzięki serdeczne za odpowiedzi.
Właśnie ten fundament mnie martwi, bo jeśli zachować wymiary wewnętrzne budynku to nawis w stosunku do ściany fundamentowej 25 cm byłby 13 cm na zewnątrz ale znajomi mi podpowiadają, że jednak lepiej dać styropian i pustak ceramiczny albo suporeks. Podobno jednak izolacyjność takich ścian jest dużo lepsza a zatem straty mniejsze. No i wymiary będą takie jak w projekcie zachowane.
Ale dzięki za porady.
Sprostowanie - kierownika budowy nie trzeba mieć do pozwolenia, dopiero jak się składa o rozpoczęcie robót budowlanych.
teraz pozostanie dylemat jaki materiał zastosować czy porotherm 25 cm czy pustak u-220- 25cm.
Muszę poszukać jakie mają parametry.

A tak na marginesie czy ktoś ma ściany z porothermu - czy da się na takiej ścianie w kuchni np. powiesić szafki.
Pozdro.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...