Skocz do zawartości

zmiana grubości ścian zewnętrznych


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie.
Mam taki problem ze ścianami.
Mam już wydane pozwolenie na budowę - po prawie 14 miesiącach od początku gromadzenia kwitów. Nie mam jeszcze kierownika budowy i jeszcze nie rozpoczynam budowania.
Ale.
W projekcie domu mam ścianę fundamentową 25cm z bloczków betonowych i później scianę z porothermu 25 cm plus docieplenie styropianem 15 cm.
Czyli razem 40cm ściana. Teraz wyszło, że chciałbym zamienić tą ścianę dwuwarstwową na jednowarstwową - zona nie toleruje styropianu - na porotherm 38 cm plus tynk to byłoby 40cm.
Czy można postawić na ścianie fundamentowej 25 cm - - pustak ceramiczny 38cm z nawisem po bokach po 6,5 cm, albo 13 cm na zewnątrz zamiast tego docieplenia. Czy takie zmiany może wprowadzić kierownik budowy lub np. odwrócenie bloczka fundamentowego w poprzek.
czy takie zmiany wiążą się z - nie wiem zmianą pozwolenia na budowę - albo jakimś aneksem do pozwolenia czy wcale nie zgłasza się tego.
Poproszę o opinie lub porady.
Pozdro
Napisano
Tak czytam i liczę: 25+25+15=65 cm Zgadza się? A ty wyliczyłeś podając takie dane, że będziesz miał ścianę o grubości 40 cm.

Poza tym jak to możliwe żebyś nie miał kierownika budowy jak masz pozwolenie. Przecież jak skladasz dokumenty to musisz mieć kierownika inaczej nie otrzymasz pozwolenia.

Uważam że tak duże zmiany musi nanieść projektant i trzeba prosić o aktualizacje pozwolenia. Paniętaj też, że pozwolenie ważne jest przez dwa lata od wydania decyzji.
Napisano
Cytat

Tak czytam i liczę: 25+25+15=65 cm Zgadza się? A ty wyliczyłeś podając takie dane, że będziesz miał ścianę o grubości 40 cm.

Poza tym jak to możliwe żebyś nie miał kierownika budowy jak masz pozwolenie. Przecież jak skladasz dokumenty to musisz mieć kierownika inaczej nie otrzymasz pozwolenia.

Uważam że tak duże zmiany musi nanieść projektant i trzeba prosić o aktualizacje pozwolenia. Paniętaj też, że pozwolenie ważne jest przez dwa lata od wydania decyzji.



Kolega pisze o ścianie fundamentowej 25cm, nie wiem czemu sumujesz grubość ściany fundamentowej i właściwej. Kierownik budowy nie jest potrzebny do pozwolenia, też nie wiem skąd to wyciągnąłeś.
Co do meritum- prawda jest taka,że często ludzie zmieniając budulec ścian i nie ma z tym problemu, nikt się na pewno nie bawi w jakieś aktualizacje pozwolenia, bo nawet jeśli ktokolwiek przyjdzie na odbiór, co już jest mało prawdopodbne, to i tynku odbijać nie będzie. Więc nie widzę problemu.

pozdrawiam
Marek
Napisano
myslę że fundament powinien być szerszy, dostosowany do szerokości ścian nośnych, większy jest też koszt takiej ściany, ale oczywiście potem nie trzeba inwestować w ocieplenie, taki sobie dylemacik, trzeba pamiętać aby na gotowo wymiary zewnętrzne budynku nie były większe niż w projekcie. Też miałem taki dylemat ale wybrałem jak w projekcie tj.25+12styropian.
Napisano
Cytat

myslę że fundament powinien być szerszy, dostosowany do szerokości ścian nośnych, większy jest też koszt takiej ściany, ale oczywiście potem nie trzeba inwestować w ocieplenie, taki sobie dylemacik, trzeba pamiętać aby na gotowo wymiary zewnętrzne budynku nie były większe niż w projekcie. Też miałem taki dylemat ale wybrałem jak w projekcie tj.25+12styropian.


Dzięki serdeczne za odpowiedzi.
Właśnie ten fundament mnie martwi, bo jeśli zachować wymiary wewnętrzne budynku to nawis w stosunku do ściany fundamentowej 25 cm byłby 13 cm na zewnątrz ale znajomi mi podpowiadają, że jednak lepiej dać styropian i pustak ceramiczny albo suporeks. Podobno jednak izolacyjność takich ścian jest dużo lepsza a zatem straty mniejsze. No i wymiary będą takie jak w projekcie zachowane.
Ale dzięki za porady.
Sprostowanie - kierownika budowy nie trzeba mieć do pozwolenia, dopiero jak się składa o rozpoczęcie robót budowlanych.
teraz pozostanie dylemat jaki materiał zastosować czy porotherm 25 cm czy pustak u-220- 25cm.
Muszę poszukać jakie mają parametry.

A tak na marginesie czy ktoś ma ściany z porothermu - czy da się na takiej ścianie w kuchni np. powiesić szafki.
Pozdro.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...