Skocz do zawartości

Ściana z cegły pełnej + styropian ! Co wy na to ?


leszko

Recommended Posts

Taka oto moja (przemyślana, ale jeszcze nie sprawdzona i dlatego oddaję to pod osąd forumowiczów) propozycja połączenia tradycji z nowym:

Ściana zewnętrzna konstrukcyjna 25 -38cm z cegły ceramicznej pełnej z wentylowaną warstwą ocieplenia (np styropian 15cm i więcej). Stropy naturalnie dowolne.Zalety: na pewno byliście w starych domach w lecie - chłód w czasie największych upalów i stabilność temperatur (i inne zalety).
Tak więc cegła zapewnia akumulację energii cieplnej i stabilność warunków termiczno-wilgociowych - a styropian izolację tego ciepła od zewnątrz w zimie i zimna w lecie.
Zakładamy naturalnie, że lubicie otwarte okna w nocy w lecie - bo chodzi też o akumulacje niskiej temp. w nocy i poprostu przewietrzanie, odnawianie powietrza.
Zaleta jest też solidność konstrukcji, ceramika jest tez zdrowa dla zdrowia!

Minusy: pewnie cena, bezwładność cieplna, co znaczy, że w zimie potrzeba trochę czasu, by dom się nagrzał.

CO O TYM SĄDZICIE ?


Proszę o wasze uwagi na temat zalet czy wad takiej ściany!
Link do komentarza
znam takie budynki - to byly stare budynki ocieplone styropianem - ale nie wiem czy to była napewno cegła pełna - chyba tak bo były przedwojenne.
Ale zalety były takie jak piszesz chłodno w lecie i ciepło w zimie.
Ale nie wszystkie stare budynki tak można zrobić, bo jak są zabytkowe (rzeźby) to sie nie da.
Chyba że ktoś zna sposób?
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Ale nie wszystkie stare budynki tak można zrobić, bo jak są zabytkowe (rzeźby) to sie nie da.
Chyba że ktoś zna sposób?



Tak to prawda. Widziałem jekies niemieckie realizacje ze stiukami ze styropianu - sle to jednak fajans.
Na szczęście te dom zazwyczaj mają b. grube ściany, więc ta podstawowa energooszcędność jest jednak (choć nie tak świetna).
Link do komentarza
Ja mam budynek z pelnej cegly (stare budownictwo) gdy sciany nie byly ocieplone bylo to prawdziwą katorga dla mnie jak sciany zachodzily non stop plesnia w zime. Jednak od czasu ocieplenia budynku nie mam zupelnie tego problemu. Sciany cieplutnkie w zime duzo mniej opalu potrzeba (ok30%) uwazam ze takie rozwiazanie jest swietne bo w gorace letnie dni mozna naprawde doznac ukojenia icon_biggrin.gif Polecam to rozwiazanie
Link do komentarza
Cytat

Sciany cieplutnkie w zime duzo mniej opalu potrzeba (ok30%) uwazam ze takie rozwiazanie jest swietne bo w gorace letnie dni mozna naprawde doznac ukojenia icon_biggrin.gif Polecam to rozwiazanie


I to sie wlasnie nazywa inwestycja z glowa icon_smile.gif Zima mniej placic, latem mniej sie meczyc.
Powinny byc kredyty preferencyjne na ocieplanie domow.
Link do komentarza
Cytat

Ja mam budynek z pelnej cegly (stare budownictwo) gdy sciany nie byly ocieplone bylo to prawdziwą katorga dla mnie jak sciany zachodzily non stop plesnia w zime. Jednak od czasu ocieplenia budynku nie mam zupelnie tego problemu. Sciany cieplutnkie w zime duzo mniej opalu potrzeba (ok30%) uwazam ze takie rozwiazanie jest swietne bo w gorace letnie dni mozna naprawde doznac ukojenia icon_biggrin.gif Polecam to rozwiazanie



No właśnie. też ocieplam (12-15 cm styropianu) dom zbudowany 30 lat temu - co prawda nie z pełnej cegły, ale kratówki - ale to bliskie tego mojego pomysłu. Zobaczę w zimie efekty.
Link do komentarza
Kiepski pomysł!
1. grubość ściany - ponad pół metra!!!!!! Przy innej technologii ta grubość oferowałaby U<0.1. Pominę straty powieżchni domu.
2. Cena - za te pieniądze można mieć po prostu wszystko - każdą inną technologię łącznie z prefabrykatami keramzytowobetonowymi ustawianymi przez firmę w 3 dni.
3. ciężar konstrukcji - fundament!
4. no i okna jak w strzelnicy zamowej (no ale to ad. 1) icon_biggrin.gif
5. Efekt aż tak dużej akumulacji ciepła niekoniecznie musi być pozytywny, bo co jak Ci się dom wychłodzi? Będziesz tydzień siedział tydzień w czapce? Każdy akumulator trzeba naładować i to nie jest darmowa energia!
6. żaden akumulator nie oddaje tyle energii ile w niego "władowano"/

ja zdecydowanie jestem zwolennikiem budynków energooszczędnych....
Link do komentarza
Cytat

Kiepski pomysł!
1. grubość ściany - ponad pół metra!!!!!! Przy innej technologii ta grubość oferowałaby U<0.1. Pominę straty powieżchni domu.
2. Cena - za te pieniądze można mieć po prostu wszystko - każdą inną technologię łącznie z prefabrykatami keramzytowobetonowymi ustawianymi przez firmę w 3 dni.
3. ciężar konstrukcji - fundament!
4. no i okna jak w strzelnicy zamowej (no ale to ad. 1) icon_biggrin.gif
5. Efekt aż tak dużej akumulacji ciepła niekoniecznie musi być pozytywny, bo co jak Ci się dom wychłodzi? Będziesz tydzień siedział tydzień w czapce? Każdy akumulator trzeba naładować i to nie jest darmowa energia!
6. żaden akumulator nie oddaje tyle energii ile w niego "władowano"/

ja zdecydowanie jestem zwolennikiem budynków energooszczędnych....



ad1. Ale ta technologia daje ci silną konstrukcję i zdrowy sprawdzony materiał ceramiczny oraz komfort klimatyczny.

ad2. Cena jest porównywalna - a nie chodzi o stawianie w 3 dni - tylko o to co w pkt.1.

ad.3 Fundament szerszy o 10 cm - co za problem 9 w kosztach może 2-3%.
Chyba że chcesz budować dom drewniany szkieletowy.

ad.4. Okna jak w strzelnicy??? - przecież i tak ścianę konstr. musisz mieć od 20-25 cm -a styropian dowolny.

ad.5. Możesz być pewny , że w ciągu godziny grzania będzie ciepło - za to nie potrzebujesz klimatyzacji w lecie (najwyżej rekuperator ziemny - czli kawał rury nawiewnej w ziemi).

To mur który daje silną konstrukcję, zdrowy materiał ceramiczny i dobry klimat - naturalnie to kosztuje trochę więcej, niż szkielet lub prefabrykat.
ale to jak z jedzeniem - albo masełko, albo margarynka - albo szyneczka, albo hamburger - co kto woli!
Link do komentarza
Cytat

ad1. Ale ta technologia daje ci silną konstrukcję i zdrowy sprawdzony materiał ceramiczny oraz komfort klimatyczny.



Wiele ludzi by się z Tobą nie zgodziło w kwestii zdrowej konstrukcji.
Ja tylko zaznaczę, że jest wiele mocniejszych i nie tak grubych.
I wiele innych dających lepszy komfort termiczny.

Cytat

ad2. Cena jest porównywalna - a nie chodzi o stawianie w 3 dni - tylko o to co w pkt.1.



Gadasz bzdury. Liczyłeś? Cegieł wejdzie na metr około 170 po 1PLN za cegłę to ile będzie?
A zakładdam, że Ty dasz jeszcze fajnejszą cegiełkę - klinkier po 3 PLN to ile będzie?
A do tego zaprawa, której będzie bardzo dużo i robocizna....
TANIOCHA!

Cytat

ad.3 Fundament szerszy o 10 cm - co za problem 9 w kosztach może 2-3%.
Chyba że chcesz budować dom drewniany szkieletowy.



A jak to policzyłeś, że wystarczy 10 cm???? icon_eek.gif
Liczysz w ogóle cokolwiek? icon_confused.gif
Ja w projekcie fundament mam na 24 cm (dom murowany), czyli musiałbym dać prawie dwukrotniee szerszy. No i ławę też sporo szerszą, a i stali sporo wpakować. I Twoim zdaniem to jest 2-3% w kosztach fundamentu icon_rolleyes.gif icon_eek.gif icon_lol.gif

Cytat

ad.4. Okna jak w strzelnicy??? - przecież i tak ścianę konstr. musisz mieć od 20-25 cm -a styropian dowolny.



U mnie konstrukcja będzie 15 cm i ok 25-30 cm neo, czyli od 40 do 45 cm. Ty proponujesz 40 cegły i minimum 15 styro, a może i więcej? zatem minimum 55 cm. Nie zapomnij zrobić wielkich okien bo ciemno w domu będzie icon_cool.gif
No i u Ciebie U=0.23, a ja U=0.1
No i wydam mniej pieniędzy i będę miał kilkanaście metrów pow. domu więcej.
O kosztach eksploatacji już nie wspomnę.

Cytat

ad.5. Możesz być pewny , że w ciągu godziny grzania będzie ciepło - za to nie potrzebujesz klimatyzacji w lecie (najwyżej rekuperator ziemny - czli kawał rury nawiewnej w ziemi).



No to mnie przekonałeś!!! icon_mrgreen.gif
Powiedz mi tylko co to jest rekuperator ziemny icon_razz.gif

Cytat

To mur który daje silną konstrukcję, zdrowy materiał ceramiczny i dobry klimat - naturalnie to kosztuje trochę więcej, niż szkielet lub prefabrykat.



O tym, już była mówiłeś. Szkielet to raczej na działkę, ale o prefabrykatach to trochę poczytaj...

Cytat

ale to jak z jedzeniem - albo masełko, albo margarynka - albo szyneczka, albo hamburger - co kto woli!



Niektórzy wolą jeść stare mięso, jeździć na oklep i korzystać z starych technologii budowania. Proponuję abyś też poczytał o glinie zmieszanej ze słomą icon_cool.gif
Można i tak, ale po co przekonywać wszystkich do tego, że wóz drabiniasty jest lepszy od Mercedesa, BMW, czy nawet Opla? Nie daj Boże i ktoś się nabierze.
Link do komentarza
Ostro lecisz -kolego - i mnie sie to podoba! icon_smile.gif icon_smile.gif icon_smile.gif

Jednak do rzeczy:

Cytat

Wiele ludzi by się z Tobą nie zgodziło w kwestii zdrowej konstrukcji.
Ja tylko zaznaczę, że jest wiele mocniejszych i nie tak grubych.
I wiele innych dających lepszy komfort termiczny.



Konstrukcja na pewno jest zdrowa - są mocniejsze, np. beton i betonopodobne - ale niezdrowe.
Są inne lepsze-ale nie wiem czy tańsze i prostsze i majace pozostałe cechy.
Jeśli znasz takie - podaj przykłady!

Cytat

Liczyłeś? Cegieł wejdzie na metr około 170 po 1PLN za cegłę to ile będzie?
A zakładdam, że Ty dasz jeszcze fajnejszą cegiełkę - klinkier po 3 PLN to ile będzie?
A do tego zaprawa, której będzie bardzo dużo i robocizna....



Ściana grubości 24 cm daje 112 cegieł - nie 170 (wariant grub 38 cm daje 170).
I nie dałbym klinkieru - bu zwykła ceramiczna jest zdrowsza (tak myślę).
Zaprawy będzie tyle , ile trzeba - za to nie sakramencko drogi klej. I budowałbym z poziomymi i pionowymi spoinami - bo nie lubię fuszerki.

Cytat

A jak to policzyłeś, że wystarczy 10 cm????
Liczysz w ogóle cokolwiek?
Ja w projekcie fundament mam na 24 cm (dom murowany), czyli musiałbym dać prawie dwukrotniee szerszy. No i ławę też sporo szerszą, a i stali sporo wpakować. I Twoim zdaniem to jest 2-3% w kosztach fundamentu



Mur fundamentowy 24 cm (wystarczyłby nawet 20 cm z odsadzką) wystarcza na ścianę 24 cm - a na ścianę 38 cm wystarczyłby np 30 cm. Serio!
Przecież teraz robi sie cokół cofnięty - bo ma szereg zalet!

Ława szersza o różnicę ciężaru ściany tej ktorą masz w stosunku do tej przeze mnie proponowanej.
Ze stalą to samo.
Więc koszty naprawdę niewiele skoczą - przecież piszesz, ze masz dom murowany!

Cytat

U mnie konstrukcja będzie 15 cm i ok 25-30 cm neo, czyli od 40 do 45 cm. Ty proponujesz 40 cegły i minimum 15 styro, a może i więcej? zatem minimum 55 cm. Nie zapomnij zrobić wielkich okien bo ciemno w domu będzie
No i u Ciebie U=0.23, a ja U=0.1
No i wydam mniej pieniędzy i będę miał kilkanaście metrów pow. domu więcej.
O kosztach eksploatacji już nie wspomnę.



Jaka konstrukcja - nie piszesz dokładnie, więc nie mogę sie ustosunkować.
I nie wiem co to jest 25-30cm neo.
Jeśli możesz - opisz te dwa punkty.

Proponuję 24 cm (ewentualnie (!) 38 cm) cegły ściany zewnętrznej + ocieplenie.
U ciebie jest więc 40-45 cm ściana - u mnie też 40 - 45. Tak więc i powierzchni tyle samo - albo niewiele mniej.

24-15=9cm (w konstrukcji)
- bo ocieplenie jest sprawą osobną.
TO JEST RÓŻNICA W POWIERZCHNI NA DŁUG 1m ŚCIANY ZEWNĘTRZNEJ - 9cm/ 1mb
Zakładając budynek 10X10 masz 4x10x0.09m= 3.6 m kwadrat. na jednej kondygnacji. Tyle tego miejsca.
Ale zgoda - jest go mniej.

Cytat

Powiedz mi tylko co to jest rekuperator ziemny icon_razz.gif



Rekuperator ziemny w uproszczeniu to wentylacja nawiewna do budynku, która ma czerpnie powietrza w ogrodzie, potem powietrze schodzi pod ziemię ok 2m i przepływa przez rury wyrównujac swą temperaturę do stałej w ziemi przez cały rok
(ok 8-12 st.C) - przez co w zimie masz nawiew "ciepłego" (ok. 8-10 st) powietrza do domu, a w lecie zimnego (ok12 st).
Korzyści są dość wymierne, myślę - a zasysanie powietrza jest prawie darmo, albo całkiem darmo.

Cytat

O tym, już była mówiłeś. Szkielet to raczej na działkę, ale o prefabrykatach to trochę poczytaj...



Tu nie wiem, o co ci chodzi...

Cytat

Niektórzy wolą jeść stare mięso, jeździć na oklep i korzystać z starych technologii budowania. Proponuję abyś też poczytał o glinie zmieszanej ze słomą icon_cool.gif
Można i tak, ale po co przekonywać wszystkich do tego, że wóz drabiniasty jest lepszy od Mercedesa, BMW, czy nawet Opla? Nie daj Boże i ktoś się nabierze.



Tu cie chyba nerwy poniosły. icon_sad.gif
Glina ze słomą - to całkiem niezła technologia i jak słyszę rozwijana. icon_smile.gif
Poza tym szkielet drewniany uchodzi za nowoczesna technologię - a tak budowano miasteczka na dziki zachodzie, nie mówiąc już o pruskim murze.
Naturalnie, że rozwinięto to technologicznie - ale pomysł ma kilkaset lat! icon_biggrin.gif

A jeśli idzie o wóz drabiniasty - może takie porównanie:
Czasem lepszy stary drewniany mebel - niż segment z trocin na kleju. icon_smile.gif
Ale od razu mówię - cegła nadal nie jest antykiem - a technologie stale sie rozwijają.
I nie zawsze co tańsze -to lepsze.

Pozdrawiam icon_biggrin.gif
leszko
Link do komentarza
Cytat

Ostro lecisz -kolego - i mnie sie to podoba!



icon_cool.gif

Cytat

Konstrukcja na pewno jest zdrowa - są mocniejsze, np. beton i betonopodobne - ale niezdrowe.



Czy aby na pewno?

Promieniotwórczość naturalna

Stężenie naturalnych pierwiastków promieniotwórczych określane na podstawie współczynników f1 i f2 w betonie komórkowym produkowanym na bazie piasku jest najniższe spośród wszystkich materiałów budowlanych. Jest ono około 5-krotnie niższe niż dla cegły ceramicznej czerwonej uznawanej powszechnie za "najzdrowszy materiał budowlany".

Średnie oraz ekstremalne (minimalne i maksymalne) wartości współczynników kwalifikacyjnych otrzymane na podstawie badań ITB niektórych wyrobów budowlanych 1-beton komórkowy piaskowy, 2- cegła silikatowa, 3- beton zwykły, 4 - keramzytobeton, 5 - cegła i wyroby ceramiczne, 6- żużlobeton, 7 - beton komórkowy popiołowy



Dla zobrazowania PROMIENIOTWÓRCZOŚCI:

Brak obrazka

icon_razz.gif

Cytat

Są inne lepsze-ale nie wiem czy tańsze i prostsze i majace pozostałe cechy.
Jeśli znasz takie - podaj przykłady!



Tańsze, mocniejsze i mające lepsze cechy - betony i silikaty (oczywiście bez domieszek popiołów lotnych)

Cytat

Zaprawy będzie tyle , ile trzeba - za to nie sakramencko drogi klej. I budowałbym z poziomymi i pionowymi spoinami - bo nie lubię fuszerki.



To tym bardziej powinieneś zaprawę uwzględnić w kosztach.

Cytat

Mur fundamentowy 24 cm (wystarczyłby nawet 20 cm z odsadzką) wystarcza na ścianę 24 cm - a na ścianę 38 cm wystarczyłby np 30 cm. Serio!



Tak, ale wtedy kiedy na ścianę dajesz duże elementy i lekkie takie jak BK lub PTH, a nie drobną cegłę.
Nie jestem konstruktorem, ale miałbym obawy przed takim zwężaniem fundamentu.

Cytat

Przecież teraz robi sie cokół cofnięty - bo ma szereg zalet!



Tak, ale kapinos uzyskuje się ociepleniem.

Cytat

Ława szersza o różnicę ciężaru ściany tej ktorą masz w stosunku do tej przeze mnie proponowanej.
Ze stalą to samo.
Więc koszty naprawdę niewiele skoczą - przecież piszesz, ze masz dom murowany!



Nie przekonałeś mnie, ponieważ różnica w ciężarze będzie spora.
Przy okazji droble sprostowanie - dom będę dopiero budował icon_smile.gif

Cytat

Jaka konstrukcja - nie piszesz dokładnie, więc nie mogę sie ustosunkować.
I nie wiem co to jest 25-30cm neo.
Jeśli możesz - opisz te dwa punkty.



neo to neopor.
Konstrukcję plkanuję z litego betonu. Jeszcze nie wiem czy ze zwykłego betonu, czy keramzytobetonu. Dlatego będzie mogła mieć 15 cm. grubości.
Ściany wewnętrzne - silikaty - największa akumulacyjność.

Cytat

Proponuję 24 cm (ewentualnie (!) 38 cm) cegły ściany zewnętrznej + ocieplenie.
U ciebie jest więc 40-45 cm ściana - u mnie też 40 - 45. Tak więc i powierzchni tyle samo - albo niewiele mniej.

24-15=9cm (w konstrukcji)
- bo ocieplenie jest sprawą osobną.



Przy założeniu 24, a nie 38 cm.
OK, ale ja dodatkowo będe miał ponad dwukrotnie lepszą izolacyjność termiczną icon_razz.gif

Cytat

TO JEST RÓŻNICA W POWIERZCHNI NA DŁUG 1m ŚCIANY ZEWNĘTRZNEJ - 9cm/ 1mb
Zakładając budynek 10X10 masz 4x10x0.09m= 3.6 m kwadrat. na jednej kondygnacji. Tyle tego miejsca.
Ale zgoda - jest go mniej.



Przy założeniu 24, a nie 38 cm.
No i domek w idealnym kwadracie policzyłeś... I bez poddasza.... icon_confused.gif
Z ciekawości policzyłem u siebie:
Przy Twojej ścianie =24 mam zysk -- 10,5 m^2
Przy Twojej ścianie =38 mam zysk -- 26,8 m^2 !!!!!!!

Pytanie czy ten zysk będzie do ztrealizowania w pow. domu, czy "pójdzie" na ocieplenie...

Leszko napisał - niestety na serwerze jest durne ograniczenie ilości cytatów, więc pow. 10 trzeba tak cytować
Rekuperator ziemny w uproszczeniu to wentylacja nawiewna do budynku, która ma czerpnie powietrza w ogrodzie, potem powietrze schodzi pod ziemię ok 2m i przepływa przez rury wyrównujac swą temperaturę do stałej w ziemi przez cały rok
(ok 8-12 st.C) - przez co w zimie masz nawiew "ciepłego" (ok. 8-10 st) powietrza do domu, a w lecie zimnego (ok12 st).
Korzyści są dość wymierne, myślę - a zasysanie powietrza jest prawie darmo, albo całkiem darmo.



A.... Mówisz o GWC (Gruntowy Wymienik Ciepła). To żaden rekuperator!
Poza tym temperatury jakie podajesz są nagięte "na korzyść".
W gorące dni t. nawiewanego powietrza będzie miała min. 17 C, a nie 8-12 jak piszesz. A w zimne nieco powyżej 0.
GWC nie zastąpi klimy, a już na pewno nie w domu tak ocieplonym jak w Twojej propozycji.
No, ale GWC na pewno wspomoże tę klimę i pozwoli uniknąć zamarznięcia rekuperatora zimą.

Co do szkieletu. Jest OK. ale moim zdaniem nie mamy doświadczenia w jego budowaniu. Nawet w BD były opisywane przypadki schrzanionych szkieletów. Nie twierdzę, że w Polsce nie ma żadnych fachpowców, ale nie jest ich wielu. To nie USA, które całe stoi w szkielecie.

Leszko napisał - niestety na serwerze jest durne ograniczenie ilości cytatów, więc pow. 10 trzeba tak cytować
Glina ze słomą - to całkiem niezła technologia i jak słyszę rozwijana. icon_smile.gif


icon_eek.gif
Przez kogo???!!!!
Chyba restauratorów skansenów icon_twisted.gif

Leszko napisał - niestety na serwerze jest durne ograniczenie ilości cytatów, więc pow. 10 trzeba tak cytować
I nie zawsze co tańsze -to lepsze.

I nie zawsze co droższe to lepsze.
Nie zawsze też to co klasyczne to lepsze. icon_cool.gif

Leszko napisał - niestety na serwerze jest durne ograniczenie ilości cytatów, więc pow. 10 trzeba tak cytować
Pozdrawiam
leszko



Również pozdrawiam icon_biggrin.gif
Link do komentarza
No to odpowiadam!

Ogólnie to odradzam beton jako konstrukcję ścian budynku - nie podeprę tego naukowo - sam musisz poszukać danych - ale beton wg mnie nie jest zdrowym środowiskiem do mieszkania!
Radzę ci - i tyle - bo tak uważam i sam bym w betonie nie chcial mieszkać.
Zrobisz -jak zechcesz.
Tak samo uważam, że beton z wkładką styropianową w środku jest jeszcze gorszy, a od środka i na zewnątrz - kompletnie do kitu!

Natomiast: Już wystarczą żelbetowe stropy, fundamenty i klatka schodowa (tam jest on zasadny).
I nie kwestią tu jest promieniowanie, tylko inne cechy betonu i żelbetu.

Cytat

1. Tak, ale wtedy kiedy na ścianę dajesz duże elementy i lekkie takie jak BK lub PTH, a nie drobną cegłę.
Nie jestem konstruktorem, ale miałbym obawy przed takim zwężaniem fundamentu.

2. Tak, ale kapinos uzyskuje się ociepleniem.



Naprawdę tak się robi, jest to profesjonalne i beżpieczne - a grubość ściany fundamentowej betonowej na dom jednorodzinny wystarczyła by nawet 15 cm (tak jak to chcesz zrobić wyżej).
Z tym , że rzeczywiście odsadzka nie może być zbyt duża przy cegle pełnej 2.5 cm z każdej strony bez klopotu
Można też zastosować rozszerzenie ściany fund pod ścianą ceglaną - różne są możliwości.
Inną sprawą jest szer. ławy która zależy od ciężaru budynku i gruntu.

A jak zrobić kapinos - to wychodzi dalej - z następnych warstw i twego wyboru.
W każdym razie prosty temat.

Cytat

Przy założeniu 24, a nie 38 cm.
OK, ale ja dodatkowo będe miał ponad dwukrotnie lepszą izolacyjność termiczną



To zależy od warstwy ocieplenia - i tutaj nie ma apteki.
A dalej o zyskach - to też apteka.


Jeśli idzie o GWC (to taki inny rodzaj rekuperatora) - i naprawę temp. powietrza zależy od jego budowy i pojemności.
Temp. ziemi jest stała poniżej 2m i jeśli wprowadzisz tam powietrze - to ono się ogrzeje (lub oziębi).
Zauważ, że woda nawet w płytkiej (1,5 m) studni prawie nigdy nie zamarza.
Naturalnie jest kwestia ilości wymiany w stos do objętości rur (czy innych pojemników w ziemi i ich głębokości. I nie będzie to 0st, chyba że będzie to pojedyncza krótka rura.

A klima - nie jest za darmo - to komfort, który kosztuje. A GWC działa za darmo (grawitacyjny).

Jesli idzie o szkielet -
wymaga klimy (w lecie) (właśnie z powodu braku akumulacji zimna w nocy w lecie) -czyli drogi.
Oprócz tego poczytaj sobie, jak świetnie umieją to robić w USA, że sami odkryli butwienie i grzybienie ścian przez brak wentylowania ścian zewnętrznych pod styropianem (a taką mieli technologię).

Poczytaj:
http://www.muratorplus.pl/technika/budowni...,17076_1633.htm

Poza tym ich stać na budowę domku na jedno (lub krócej) pokolenie - a nas???

O glinie poszukaj w internecie - to się dowiesz!
Ale ja nie jestem entuzjastą tej technologii .

Cytat

I nie zawsze co droższe to lepsze.
Nie zawsze też to co klasyczne to lepsze.



Jasne! icon_biggrin.gif

jeszcze zauważyłem :
Cytat

Nie przekonałeś mnie, ponieważ różnica w ciężarze będzie spora.



15 cm betonu będzie mniej więcej równe 24 cm cegły pełnej (nie mówiąc o kratówce, bo jak jesteś taki uparty, to mozesz zastosować też kratówkę - mniesza akumulacja, ale konstrukcyjnie wystarczająca, bardziej izolacyjna, z mniejszą bezwładnością cieplną i lżejsza) - a zdaje mi się,że nawet o wiele cięższe.
Chyba że mówisz o betonie komórkowym - ale to inna bajka.

No i na koniec - ściana z dość dużą akumulacją energii wystepuje też u ciebie (15 cm betonu).

Pozdrawiam i zastanów się jednak nad tym betonem - póki czas.

leszko
Link do komentarza
Cytat

Ogólnie to odradzam beton jako konstrukcję ścian budynku - nie podeprę tego naukowo - sam musisz poszukać danych - ale beton wg mnie nie jest zdrowym środowiskiem do mieszkania!
Radzę ci - i tyle - bo tak uważam i sam bym w betonie nie chcial mieszkać.
Zrobisz -jak zechcesz.
Tak samo uważam, że beton z wkładką styropianową w środku jest jeszcze gorszy, a od środka i na zewnątrz - kompletnie do kitu!

Natomiast: Już wystarczą żelbetowe stropy, fundamenty i klatka schodowa (tam jest on zasadny).
I nie kwestią tu jest promieniowanie, tylko inne cechy betonu i żelbetu.



Według mnie promieniowanie jest ważną kwestią i chyba najważniejszą "szkodliwością" w materiałach budowlanych.
Nie widzę, żadnego powodu, żeby nie budować z betonu. Cały basen Moża Śródziemnego tak robi i na zdrowie się nie lskarżą.
Sam zresztą mówisz, że tylko tak czujesz. Ja nigdy nie podejmuję decyzji na podstawia "bo tak mi się wydaje".
Nie widzę argumentów przeciw monolitycznemu betonowi - ani jednego! Beton składa się z wody (nieszkodliwa), piasku (nieszkodliwy), cementu (nieszkodliwy).
Niechęć do betonu pochodzi z czasów wielkiej płyty, która sama w sobie nawet nie miała wiele wad, ale jakość wykonania i budowania takich domów pozostawiała wiele do życzenia. Teraz wielką płytę zastąpiły prefabrykaty betonowe, za które ludzie płacą kupę kasy i są super szczęścliwi.

Oczywiście, jeżeli chodzi o BK to ja odpadam. Domu z pianki nie będę budował. icon_razz.gif

Cytat

Jeśli idzie o GWC (to taki inny rodzaj rekuperatora)



GWC to GWC, a rekuperator to rekuperator. GWC na pewno nie jest rekuperatorem, no chyba, że sam reku zakopiesz w ziemi icon_lol.gif

Cytat

- i naprawę temp. powietrza zależy od jego budowy i pojemności.
Temp. ziemi jest stała poniżej 2m i jeśli wprowadzisz tam powietrze - to ono się ogrzeje (lub oziębi).
Zauważ, że woda nawet w płytkiej (1,5 m) studni prawie nigdy nie zamarza.
Naturalnie jest kwestia ilości wymiany w stos do objętości rur (czy innych pojemników w ziemi i ich głębokości. I nie będzie to 0st, chyba że będzie to pojedyncza krótka rura.

[b]A klima - nie jest za darmo - to komfort, który kosztuje. A GWC działa za darmo (grawitacyjny).



Grawitqacyjny GWC???? JAK???!!!! Jak ma to działać????!!!! Z piekła powietrze chcesz pobierać??? Trochę zasiarkowione będzie icon_lol.gif

A temperatury i tak będą takie jak podałem. GWC nie wyrobi ani za ogrzewanie, ani za klimę. Poczytaj sobie wypowiedzi tych którzy już to mają.

Cytat

Pozdrawiam i zastanów się jednak nad tym betonem - póki czas.



Pozdrawiam i zastanów się nad tą cegłą - póki czas icon_cool.gif
Link do komentarza
Witaj - dobrze, że zmniejszyliśmy liczbę tematów.

Beton - to kamień, skała - i kojarzy się również z suterynami - jak wiesz raczej niezbyt przyjemnymi do mieszkania.
Zimny w dotyku (choć naturalnie zakładasz ocieplenie), dodatkowo żelbet to tzw. prądy błądzące, które podobno nie są zdrowe).

Ale LeCorbusier był fanem betonu.

Jednak wolę ceramikę, drewno, nawet zwykły piaskowiec, czy wapień.
A o betonie jeszcze doczytam... icon_smile.gif icon_smile.gif icon_smile.gif
A dom mam z ceramiki (dawno budowany) - teraz docieplam styropianem.


Wymiennik ciepła - czyli rekuperator - tak jest napisane w książce pt "dom z pompą ciepła" wydanym przez Budujemydom. Dalej są przymiotniki.
Ale się nie sprzeczam.

Jeśli chodzi o grawitacyjne sprawy - chyba przesadziłem, ale będę myslał - to moja koncepcja rozpatrywana z pomocą wentylatora.

Natomiast temperatura - to też z tej ksiązeczki cyt. : "z -18 st do 0 st" - to chyba niezła zwyżka. prawda?.
I to praktycznie za darmo. Na zdrowy rozum w to wierzę . W lecie odwrotka - oziębianie.
Jest tylko kwestia pojemności i ilości wymian w czasie.

Cytat

GWC nie wyrobi ani za ogrzewanie, ani za klimę. Poczytaj sobie wypowiedzi tych którzy już to mają.



Nie twierdziłem, że wyrobi - tylko częściowo odciąży ogrzewanie w zimie, i zastąpi oziębianie w lecie.
Naturalnie biorę pod uwagę też w lecie akumulacje zimna w nocy przez ściany (ceramiczne) i dodatek w postaci GWC .
W zimie ograniczenie do minimum wietrzenie oknami na rzecz czerpni powietrza GWC (czyli podniesienia wstępnej temp. powietrza wpływającego.
I myślę, że jest to o wiele tańsze od klimy. Prawdziwej klimy. Z nawilżaniem również. Bo takie powietrze masz z GWC.

Ale jeśli cię stać na prawdziwą klimę - to proszę bardzo.

I jeszcze - jestem przeciwnikiem nadmiernego buzowania powietrza w przewodach wentylacyjnych (klimatyzacyjnych) z powodów bakteryjnych, pyłu, itd. - pewnie wiesz, o co chodzi.
Dlatego GWC uważam za taki dość minimalistyczny w tym względzie system i działający na zasadzie wpływy a nie krążenia, co minimalizuje powyższy minus.

Poza tym lubię świeże, a nie odświerzane powietrze.
Dlatego u mnie powietrze wejdzie z pola i wyjdzie na zewnątrz - taki mój wybór.
Dodam do ogrzewania, ale zaoszczędzę na klimie!

Pozdrawiam icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Witaj - dobrze, że zmniejszyliśmy liczbę tematów.

Beton - to kamień, skała - i kojarzy się również z suterynami - jak wiesz raczej niezbyt przyjemnymi do mieszkania.
Zimny w dotyku (choć naturalnie zakładasz ocieplenie), dodatkowo żelbet to tzw. prądy błądzące, które podobno nie są zdrowe).



Eeee.... Coś niezbyt trafne porównanie. Po otynkowaniu nigdy już nie zobaczysz z czego dom zbudowałeś (tego Ci życzę)
Poza tym mógłbym równie dobrze powiedzieć, że z lochami, piwnicami, kanałami i tsuterenami kojarzy mi się cegła pełna icon_cool.gif


Cytat

Wymiennik ciepła - czyli rekuperator - tak jest napisane w książce pt "dom z pompą ciepła" wydanym przez Budujemydom. Dalej są przymiotniki.
Ale się nie sprzeczam.



Rekuperator wymienia ciepło, ale służy do jego odzysku, czyli na przykład do odzysku ciepła ze zużytego powietrza opuszczającymi dom systemem wentylacji.
Wikipedia - rekuperacja

Cytat

Natomiast temperatura - to też z tej ksiązeczki cyt. : "z -18 st do 0 st" - to chyba niezła zwyżka. prawda?.
I to praktycznie za darmo. Na zdrowy rozum w to wierzę . W lecie odwrotka - oziębianie.
Jest tylko kwestia pojemności i ilości wymian w czasie.



Chyba trochę zbyt optymistycznie.... Poza tym chłodzenie powietrza jest mniej skuteczne mniej skuteczne. Z 30C schodzi się do 20C.

Cytat

Nie twierdziłem, że wyrobi - tylko częściowo odciąży ogrzewanie w zimie, i zastąpi oziębianie w lecie.



Odciąży ogrzewan9ie i odciąży klimatyzację - TAK
zastąpi klimatyzację - NIE

Cytat

Naturalnie biorę pod uwagę też w lecie akumulacje zimna w nocy przez ściany (ceramiczne) i dodatek w postaci GWC .



Jak w nocy ma się to zimno dostać do ścian? Wychłodzisz mieszkanie do 1C, czy zdejmiesz na noc izolację z zewnątrz? icon_lol.gif

Cytat

I jeszcze - jestem przeciwnikiem nadmiernego buzowania powietrza w przewodach wentylacyjnych (klimatyzacyjnych) z powodów bakteryjnych, pyłu, itd. - pewnie wiesz, o co chodzi.
Dlatego GWC uważam za taki dość minimalistyczny w tym względzie system i działający na zasadzie wpływy a nie krążenia, co minimalizuje powyższy minus.



A w wentylacji mechanicznej to powietrze nie będzie krążyło i "buzowało" ?
A co do grzybów i bakterii to uważasz, że ten problem jakimś dziwnym trafem nie dotyczy GWC????
A na pewno łatwiej odgrzybić klimatyzator niż GWC.

Cytat

Poza tym lubię świeże, a nie odświerzane powietrze.
Dlatego u mnie powietrze wejdzie z pola i wyjdzie na zewnątrz - taki mój wybór.



Twój wybór - Twoje prawo.
U mnie powietrze z pola wejdzie do domu przez GWC, przejdzie przez rekuperator i wpadnie do pomieszczeń anemostatami.
W pomieszczeniu zostanie dodatkowo podgrzane, albo schłodzone w minimalnym stopniu.
Po zużyciu trafi do kanałów wentylacji wywiewnej, gdzie przejdzie przez rekuperator oddając swoje ciepło powietrzu nawiewanemu (lub odbierając od niego ciepło latem) i opuści dom na zawsze.

A ja będę siedział, popijał piwko otoczony przez idealne powietrze icon_razz.gif
No i nie będę się stresował rachunkami za ograewanie lub chłodzenie domu icon_razz.gif

Pozdrawiam icon_smile.gif
Link do komentarza
Witam. Zauważyłem że doskwiera ci ograniczenie na forum. icon_biggrin.gif
A teraz do rzeczy.

Nie idzie o to czy widzę beton, tylko daje on takie, a nie inne środowisko - tak jak np. zupełnie inne daje drzewo, a inne szkło).

Cytat

Rekuperator wymienia ciepło, ale służy do jego odzysku, czyli na przykład do odzysku ciepła ze zużytego powietrza opuszczającymi dom systemem wentylacji.



Tu jest odzysk ciepła albo zimna gruntu (10-12st stale).

Cytat

Chyba trochę zbyt optymistycznie.... Poza tym chłodzenie powietrza jest mniej skuteczne mniej skuteczne. Z 30C schodzi się do 20C.


Odciąży ogrzewan9ie i odciąży klimatyzację - TAK
zastąpi klimatyzację - NIE



Nie wiem czy zbyt optymistycznie - sprawdzę na przyszły rok, jak to zrobię - ale ZGODA!

Cytat

Jak w nocy ma się to zimno dostać do ścian? Wychłodzisz mieszkanie do 1C, czy zdejmiesz na noc izolację z zewnątrz?



W nocy pewnie (lato) otwierasz okna, poza tym przez GWC wejdzie zimniejsze powietrze niż w dzień - więc ściany się ochłodzą (zaakumulują zimno, ktore będą oddawać w dzień - nie do 1 st - ale np do 12-16).
Poza tym przy wentylowanej elewacji masz jeszcze dodatkową mozliwość chłodzenia (odsyłam do tematu:
https://forum.budujemydom.pl/index.php?showtopic=4419
Ale tu jest kwestia, czy ta szczelina wentylacyjna ma sens - są różne zdania (odnośniki).

Przy okazji zachęcam cie do zapoznania sie z tym tematem - a dokładnie kwestii wilgotności murów pod warstwą ocieplenia (i kliknij na linki które tam dałem) - cztery ostatnie posty tematu!



Cytat

A w wentylacji mechanicznej to powietrze nie będzie krążyło i "buzowało" ?
A co do grzybów i bakterii to uważasz, że ten problem jakimś dziwnym trafem nie dotyczy GWC????



W GWC powietrze nie krąży tylko przepływa - z zewnątrz do wewnątrz - nie ma zamknietego obiegu.
Więc i bakterii powinno być mniej - chyba że wokół będzie "morowe powietrze". icon_smile.gif
Ale odkazić też co jakiś czas nie zawadzi!

Cytat

U mnie powietrze z pola wejdzie do domu przez GWC, przejdzie przez rekuperator i wpadnie do pomieszczeń anemostatami.
W pomieszczeniu zostanie dodatkowo podgrzane, albo schłodzone w minimalnym stopniu.
Po zużyciu trafi do kanałów wentylacji wywiewnej, gdzie przejdzie przez rekuperator oddając swoje ciepło powietrzu nawiewanemu (lub odbierając od niego ciepło latem) i opuści dom na zawsze.



Też dobrze.
Ja mam dom, który modernizuje - i taki układ wentylacji, że chyba mi sie nie opłaca ten rekuperator dodatkowy (zbyt dużo przewodów).

Cytat

A ja będę siedział, popijał piwko otoczony przez idealne powietrze icon_razz.gif
No i nie będę się stresował rachunkami za ograewanie lub chłodzenie domu icon_razz.gif



To Super! icon_biggrin.gif

Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witam. Zauważyłem że doskwiera ci ograniczenie na forum. icon_biggrin.gif
A teraz do rzeczy.

Nie idzie o to czy widzę beton, tylko daje on takie, a nie inne środowisko - tak jak np. zupełnie inne daje drzewo, a inne szkło).



Tu jest odzysk ciepła albo zimna gruntu (10-12st stale).



TO nie odzysk, a pozyskanie. No ale dajmy już temu spokój icon_razz.gif

Cytat

W nocy pewnie (lato) otwierasz okna, poza tym przez GWC wejdzie zimniejsze powietrze niż w dzień - więc ściany się ochłodzą (zaakumulują zimno, ktore będą oddawać w dzień - nie do 1 st - ale np do 12-16).



Temperatura nocą i dniem powinna być podobna.
Nadal nie widzę tej akumulacji. No chyba, że na noc wyłączysz wentylację i otworzysz okna na oścież.

Cytat

Poza tym przy wentylowanej elewacji masz jeszcze dodatkową mozliwość chłodzenia (odsyłam do tematu:
https://forum.budujemydom.pl/index.php?showtopic=4419
Ale tu jest kwestia, czy ta szczelina wentylacyjna ma sens - są różne zdania (odnośniki).

Przy okazji zachęcam cie do zapoznania sie z tym tematem - a dokładnie kwestii wilgotności murów pod warstwą ocieplenia (i kliknij na linki które tam dałem) - cztery ostatnie posty tematu!



Widziałem kiedyś ten wątek i przyznam szczerze, że nie pamiętam durniejszego pomysłu. Po cholerę ocieplać ścianę skoro i tak zamierzamy pomiędzy ocieplenie, a ścianę wpuścić zimne powietrze???

Pozdrawiam icon_cool.gif
Link do komentarza
Cytat

Temperatura nocą i dniem powinna być podobna.
Nadal nie widzę tej akumulacji. No chyba, że na noc wyłączysz wentylację i otworzysz okna na oścież.



W lecie:
W dzień zwykle jest cieplej na zewnątrz, niż w nocy - często 10-15 st różnicy.
W związku z tym budynek w dzień się nagrzewa , a w nocy oziębia.

I jeśli jest materiał akumulujący (kamień, ceramika, itd) to oziębi się on do niższej temp., niż panuje na zewnątrz w dzień - to chyba proste.

Jak dodatkowo wpuścisz to zimne powietrze (nocne do domu) to nasilisz ten proces (jeśli nie wpuścisz, to przy ocieplonym budynku temp murów nie zmieni się, a w dzień zamiast z o kilka stopni niższej tem (wystudzonych muów), wzrośnie od wyższej. To też chyba zrozumiałe.

Cytat

Widziałem kiedyś ten wątek i przyznam szczerze, że nie pamiętam durniejszego pomysłu. Po cholerę ocieplać ścianę skoro i tak zamierzamy pomiędzy ocieplenie, a ścianę wpuścić zimne powietrze???



1. poczytaj sobie ten link:
www.muratorplus.pl/technika/budownictwo-drewniane/konstrukcje/ocieplanie-domow-szkieletowych-styropianem,17076_1633.htm ,
także taki:
knaufblog.pl/index.php/2008/07/21/jak-dzialaja-fasady-wentylowane/
i jeszcze (ale do końca):
ekoenergia.polska-droga.pl/content/view/97/73/

i inne tego typu wiadomości.

Jeśli Niemcy i Amerykanie sprawdzili, że pod styropiane (i in. ociepleniami) zachodzi groźba tworzenia się grzyba, a przy ociepleniu wełną min. warstwa wentylacyjna jest obowiązkowa (przy 3-wartwowych murach też) - to nie mów o durnym pomyśle i po cholerę ocieplać ścianę - tylko przeanalizuj to, co piszą znane firmy i wtedy krytykuj.

A po cholerę wpuszczać zimne powietrze?

Przykład: Ubierz się szczelnie (zewnętrzny materiał nieprzepuszczający pary wodnej (czyli guma?) i spróbuj wytrzymać w nim przez kilka dni - zobaczysz, że będziesz przepocony i te wszystkie warstwy ubrania do zewnętrznej też.
Czy mokre będą cię chronić przed zimnem?
Czy będziesz się w tym czuł komfortowo?

To samo jest z budynkiem.
Styropian jest niskoprzepuszczalny dla pary (wychodzącej z wnetrza budynku - i trzeba ją wypuścić.
To nie jest kwestia dużej ilości powietrza cyrkulującego, tylko danie mozliwości parze nieskraplania sie w styropianie, tylko danie możliwości jesj ulotnienia się - przez minimalny napływ powietrza szczelinką lub otworami w dolnej strefie i wyjścia w górze ściany (cyrkulacja grawitacyjna).

Zauważ że i szczelne okna mają nawiewy - bo inaczej para skrapla sie na szybach (wewnątrz).

Problem jest - natomiast nie jestem pewny rozwiązania (np wielkości przepływu tego powietrza).

Pozdrawiam i proszę cie o przeczytanie tych i in. wiadomości nt. wentylowanych elewacji, ociepleń.
Link do komentarza
Cytat

W lecie:
W dzień zwykle jest cieplej na zewnątrz, niż w nocy - często 10-15 st różnicy.
W związku z tym budynek w dzień się nagrzewa , a w nocy oziębia.

I jeśli jest materiał akumulujący (kamień, ceramika, itd) to oziębi się on do niższej temp., niż panuje na zewnątrz w dzień - to chyba proste.



W budynku nieocieplonym. icon_cool.gif
W ocieplonym to zjawisko będzie znikome i zaniedbywalne.

Cytat

Jak dodatkowo wpuścisz to zimne powietrze (nocne do domu) to nasilisz ten proces (jeśli nie wpuścisz, to przy ocieplonym budynku temp murów nie zmieni się, a w dzień zamiast z o kilka stopni niższej tem (wystudzonych muów), wzrośnie od wyższej. To też chyba zrozumiałe.



Dziwną masz strategię: W zimny wieczór wpuszczamy zimne powietrze, żeby schłodzić ściany, żeby w dzień było chłodno. W dzień skolei wpuszczamy ciepłe powietrze, żeby je ogrzać...
Musisz mieć dużo pieniędzy na ogrzewanie i klimatyzację.
Poza tym IMHO przeceniasz znaczenie akumulacyjności.


Cytat

przy ociepleniu wełną min. warstwa wentylacyjna jest obowiązkowa (przy 3-wartwowych murach też) - to nie mów o durnym pomyśle i po cholerę ocieplać ścianę - tylko przeanalizuj to, co piszą znane firmy i wtedy krytykuj.



Tak, ale warstwa wentylacyjna jest wtedy z zewnątrz ściany, a nie w jej środku!!!
Dla mie nadal bez sensu.

Cytat

A po cholerę wpuszczać zimne powietrze?
Przykład: Ubierz się szczelnie (zewnętrzny materiał nieprzepuszczający pary wodnej (czyli guma?) i spróbuj wytrzymać w nim przez kilka dni - zobaczysz, że będziesz przepocony i te wszystkie warstwy ubrania do zewnętrznej też.
Czy mokre będą cię chronić przed zimnem?
Czy będziesz się w tym czuł komfortowo?



Zły przykład. Ja wypacam, a budynek nie ponieważ powinien być szczelny. Cała wilgoć powinna być usuwana systemem wentylacji, bo od tego on jest.
Pewnie zaraz mi coś zaczniesz mówić o paroprzepuszczalności ścian... Można, ale po co?

Cytat

Zauważ że i szczelne okna mają nawiewy - bo inaczej para skrapla sie na szybach (wewnątrz).



Owszem. Wewnątrz źle wentylowanych pomieszczeń najczęściej z wentylacją grawitacyjną. U mnie okna będą szczelne.

No i na koniec czy widziałeś efekty ostatnich burz? Wszystkie zawalone domy były z cegły i nie widziałem żadnego zawalonego domu z litego betonu... A podobno takie zjawiska będą coraz częstrze w Polsce.....

Pozdrawiam
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Witaj!
Przepraszam, ale byłem na wakacjach bez internetu.

Dzisiaj tylko jedena odpowiedź, ale ważna .Zeby były jakieś konkrety.

Cytat

Tak, ale warstwa wentylacyjna jest wtedy z zewnątrz ściany, a nie w jej środku!!!
Dla mie nadal bez sensu.




Przeczytaj sobie u Knaufa o szczelinie wentylacyjnej między ścianą a warstwą ocieplenia i jak ona wpływa na ciepło.
Tu daję tylko frag:

"Fasady wentylowane, czyli posiadające szczelinę powietrzną między ścianą a izolacją to coraz popularniejsze rozwiązanie w budynkach nowych jak i modernizowanych. Można je stosować zarówno w domach murowanych, o konstrukcji żelbetowej oraz szkieletowej. Fasada wentylowana sprawdza się zwłaszcza wtedy, gdy trzeba dopasować formę architektoniczną obiektu do już istniejącej zabudowy.

Jak to działa? Wolna przestrzeń między konstrukcją budynku a jego pokryciem pozwala na swobodny ruch powietrza, co znacznie poprawia izolację termiczną budynku. Szczególnie latem, gdy południowa elewacja nagrzewa się pod wpływem promieni słonecznych, nagrzane powietrze unosi się ku górze a w jego miejsce napływa chłodniejsze. Ten naturalny ruch powietrza sprawia, że konstrukcja budynku nie nagrzewa się.

Podobnie jest w przypadku wilgotnego powietrza. Dzięki szczelinie wentylacyjnej para wodna, która wydostaje się z budynku przez ściany (dyfuzja) jest odprowadzana na zewnątrz. Oczywiście do właściwego działania wentylacji fasady u podstawy budynku i przy krawędzi dachu powinny być zrobione szczeliny z otworami zapewniającymi nawiew i wylot powietrza."



Resztę poczytaj na :

http://knaufblog.pl/index.php/2008/07/21/j...dy-wentylowane/

Pozdrawiam icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Z tym poprawianiem skuteczności izolacyjności to żart chyba jakiś icon_eek.gif icon_lol.gif
Z tym rusztem??? icon_razz.gif



Miły Kolego!
Przecież nie robię sobie jaj, tylko staram się zgłębić temat - i traktuję cię super poważnie!

Knauf to nie jakiś cymbał na budowie, tylko znana firma. Murator też.
Więc daje tam linki - i proszę cię poczytaj.

Jeśli znajdują pod styropianem grzyba, jeśli okazuje sie że zamaka i nie wysycha - i są na to dowody, jeśli w końcu tworzą nowe technologie - to chyba warto na to zwrócić uwagę.

Wiem że zdania są podzielone - ale ja np. zrobię tę warstwą wentylowana u siebie i sprawdzę.
Bo zawsze ją mogę zlikwidować, natomiast jak jej nie zrobię, to potem już jej, choćbym chcciał - nie osiągnę.

I uważam , że robię rozsądnie.

A jeśli idzie o ruszt - to na ruszcie mocują wełnę - znacznie to lepsze niż pchanie w ścianę bez dostępu powietrza 9 ale za to z dostępem pary dyfuzyjnej.

To jest SERIO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PROSZĘ CIE - PRZECZYTAJ SOBIE TE LINKI , KTÓRE DAŁEM W POPRZEDNIM POŚCIE I TAKŻE TE KTÓRE DAŁEM W TEMACIE:

knaufblog.pl/index.php/2008/07/21/jak-dzialaja-fasady-wentylowane/
ekoenergia.polska-droga.pl/content/view/97/73/
www.muratorplus.pl/technika/budownictwo-drewniane/konstrukcje/ocieplanie-domow-szkieletowych-styropianem,17076_1633.htm

Ten ostatni artykuł przeczytaj do końca - jedni naukowcy twierdzą, że para wodna jest prawie całkiem (97%) usuwana przez wentylację, w związku z czym "ściany nie oddychają".
Inni im odpowiadaja, że pozostałe 3% wystarczy ,by zawilgocić a nawet zagrzybić budynek!
To wiąże się bezpośrednio z tematem wentylowanej szczeliny między ścianą a ociepleniem.

Naprawdę warto! Dla własnej wiedzy.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
    • I takowe falujące powietrze właśnie u mnie występuje👍. Tylko przy rozpalaniu pojawia się troszkę dymu a później już tylko czyste fale😁
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...