Skocz do zawartości

podłoga drewniana - z deski


Recommended Posts

Napisano
Witam, chciałbym zrobić na poddaszu podłogę na legarach ii deskach podłogowych na pióro i wpust. Dodam że będę chciał zakupić materiał i samemu wszystko ułożyć, a tylko cyklinowanie polecić fachowcowi, a lakierownie tez samemu. Co możecie polecić na deski, sosna jest ładna tylko to miękkie drewno, coś w rozsądnej cenie a dobrego i ładnego. Szukałem tez jakiś materiałów jak dokładnie wykonać taką podłogę samemu ale nic konkretnego nie mogłem znaleźć, może ktoś ma jakis artykuł o układaniu podłogi z desek ??? Chodzi mi jak dokładnie przymocować legarki do podłogi aby później nie miec dziwnych odgłosów podczas chodzenia itp. Będę wdzięczny za wszystko.


piotr
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Witam, chciałbym zrobić na poddaszu podłogę na legarach ii deskach podłogowych na pióro i wpust. Dodam że będę chciał zakupić materiał i samemu wszystko ułożyć, a tylko cyklinowanie polecić fachowcowi, a lakierownie tez samemu. Co możecie polecić na deski, sosna jest ładna tylko to miękkie drewno, coś w rozsądnej cenie a dobrego i ładnego. Szukałem tez jakiś materiałów jak dokładnie wykonać taką podłogę samemu ale nic konkretnego nie mogłem znaleźć, może ktoś ma jakis artykuł o układaniu podłogi z desek ??? Chodzi mi jak dokładnie przymocować legarki do podłogi aby później nie miec dziwnych odgłosów podczas chodzenia itp. Będę wdzięczny za wszystko.


piotr



Rozumiem że kupisz gotowe deski (na pióro i wpust) - to raczej radzę twarde drzewo.
Jeżeli są dobrze wystrugane, niewiele będzie cyklinowania.
Ważne ,czy sa dobrze sfazowane - bok deski - bo inaczej bedziesz miał szpary międzu deskami.
Poprawianie boków desek to straszna robota i bez maszyny (elektryczny strug) raczej trudna.
Zakładam że kupisz deski dobrze, dokładnie wystrugane (ważne, by pióro i wpust były rowno wystrugane i do siebie).

Ja bym zakładał tak podłogę:

Zakladasz deski od okna na długość - tzn jeden koniec deski powinien być przy ścianie z oknem (chodzi o światło).
Deski (i legary tez) muszą być o 1.5 cm od ściany (dylatacja). Legary muszą być dokładnie wypoziomowane (z długą listwą waserwagą).
Przybijasz deski gwoździami z małymi łebkami na ukos (najlepiej w narożniku pióra i boku deski) - wtedy gwoździe nie wychodzą i ich nie widać.
Dociskasz nastepną deskę w ten sposób, że wbijasz klamry w legary obok następnej deski i wbijasz kliny między deskę a klamry (dociskając deske do poprzedniej). Nie może byc żadnej szpary (tu widać czy boki deswk są dokładnie wystrugane).
Wbijasz gwoźdze(jw) pod kątem (na każdym legarze), wybijasz kliny i... nastepna deska.
Deski muszą być suche - inaczej wyschną i pojawią się szpary.

Lakierowanie
Ja pomalowałem najpier pokostem lnianym, a później (po szlifowaniu) lakierowałem lakierobejcą .
Ale to juz zwykle pisze na lakierze.
Napisano
To co pisał Leszko.
Po za tym:
>>>Chodzi mi jak dokładnie przymocować legarki do podłogi aby później nie miec dziwnych odgłosów podczas chodzenia itp.<<<
Na czym będziesz montował te legary? Na belkach? Jeżeli tak możesz miedzy legary a belki dać paski filcu - chociaż to nie jest konieczne. Legary montujesz na długie wkręty do drewna odpowiedniej długości. Od razu weź do tej roboty wiertarkę 800W bo przy 120mm wkrętach słabsza wiertarka nie da rady. Możesz też mocować gwoździami, ale jak legar źle wypoziomujesz to będą problemy z poprawianiem.
Jako drewno proponuję modrzew syberyjski - podłoga systemowa z wszystkich 4 stron pióro-wpust. Żadne cyklinowanie nie będzie ci potrzebne. Kupiłem niedawno taką podłogę w klasie B-C w Castoramie za 46zł/m2 (cena klasy A-B jest kilka razy większa). Podłoga nieprawdopodobna.
Ale na podłogę oczywiście zastosuj lakier do parkietów - może być nasz Domalux (ale będziesz się musiał na 1 tydzień wynieść z mieszkania) albo coś wodorozcieńczalnego np. Bona.
Napisano
Cytat

To co pisał Leszko.
Po za tym:
>>>Chodzi mi jak dokładnie przymocować legarki do podłogi aby później nie miec dziwnych odgłosów podczas chodzenia itp.<<<
Na czym będziesz montował te legary? Na belkach? Jeżeli tak możesz miedzy legary a belki dać paski filcu - chociaż to nie jest konieczne. Legary montujesz na długie wkręty do drewna odpowiedniej długości. Od razu weź do tej roboty wiertarkę 800W bo przy 120mm wkrętach słabsza wiertarka nie da rady. Możesz też mocować gwoździami, ale jak legar źle wypoziomujesz to będą problemy z poprawianiem.



Witam, taką podłogę będę chciał zastosować na poddaszu, tylko że w łazience będę miał ogrzewanie podłogowe, które zajmuje kilkanaście cm. Więc do tego pozimu będę musiał się wyrównać, legary będę chciał montować do posadzki (stropu Teriva), więc nie wiem czy na jakieś kątowniki z boku, czy bezpośrednio przez belkę wkręcic wkręty, co pod belki zastosować ??/ papę ??? gąbkę ??



piotr
Napisano
Kilkanaście cm do góry to już mały problem. Ale możesz to rozwiązać w ten sposób: najpierw do podłogi przymocuj co np. 0,5m kawałek kantówki (15-20cm wystarczy). Kawałki mocuj w jednej linii. To będą prostopadłe kawałki do twoich przyszłych legarów. I dopiero do nich mocuj właściwe legary. Masz krzywą podłogę? Podłogę wypoziomuj szlauchwagą lub niwelatorem laserowym (pożycz w wypożyczalni sprzętu budowlanego).
Grubość legarów: 8 x 4 cm (4cm to wysokość) a kawałki kantówek wg. potrzeb. Legary montuj co 50 cm przy podłodze grubości 28 mm, lub co 40 cm przy podłodze 20mm. Ale najpierw musisz wybrać podłogę potem rozmieszczenie legarów, bo krańcowe legary muszą ci wypadać na prostopadłym łączeniu desek podłogowych i te legary muszą być super proste. Najpierw poziomujesz i montujesz legary krańcow, a dopiero potem legary pozostałe, przykładając do jednego i drugiego legara krańcowego długą łatę (np. 2,5m poziomicę). Do tej łaty poziomujesz pozostałe legary. Jeżeli chodzi o podkładki między legarami a podłogą to nic bym nie stosował - nie będziesz miał dźwięków. Jedynie będziesz słyszał odgłosy tarcia między legarami a deskami i między samymi deskami. Miedzy legary a deski możesz przylepić taśmę filcową na legar od strony deski. Ale skrzypienia i tak będziesz słyszał bo będzie pracowała deska o deskę. Ja ostatnio położyłem 60m2 desek na legarach i wiadomo, że coś skrzypnie bo podłoga musi się "wychodzić", ale to bardzo rzadkie i nie odczuwam tego. Podkładanie taśm wyciszających pod legary ma sens jeżeli chcesz żeby odgłosy chodzenia nie były przenoszone poprzez podłogę i legary do pomieszczenia pod tobą. Ale to musiałbyś dodatkowo dać między legary wełnę mineralną np. Rockmin.
Napisano
Cytat

Witam, chciałbym zrobić na poddaszu podłogę na legarach ii deskach podłogowych na pióro i wpust. Dodam że będę chciał zakupić materiał i samemu wszystko ułożyć, a tylko cyklinowanie polecić fachowcowi, a lakierownie tez samemu. Co możecie polecić na deski, sosna jest ładna tylko to miękkie drewno, coś w rozsądnej cenie a dobrego i ładnego. Szukałem tez jakiś materiałów jak dokładnie wykonać taką podłogę samemu ale nic konkretnego nie mogłem znaleźć, może ktoś ma jakis artykuł o układaniu podłogi z desek ??? Chodzi mi jak dokładnie przymocować legarki do podłogi aby później nie miec dziwnych odgłosów podczas chodzenia itp. Będę wdzięczny za wszystko.


piotr


Legary nie wymagają jakiegoś dodatkowego mocowania do podłoża.Należy je wypoziomować na klinach a ewentualne luki powstałe pod nimi wypełnić pianką montażową.Stropy belkowo-pustakowe spełniają wymagania akustyczne bez dodatkowych izolacji.
Napisano
Cytat

Legary nie wymagają jakiegoś dodatkowego mocowania do podłoża.Należy je wypoziomować na klinach a ewentualne luki powstałe pod nimi wypełnić pianką montażową.Stropy belkowo-pustakowe spełniają wymagania akustyczne bez dodatkowych izolacji.


mam pytanie za 5 dni kładą mi deski dębowe mają mi poleżeć 3 tyg , a potem chcę położyć olej mam dom parterowy i zwierzaki przerobiłam już lakierowane podłogi u nas w mieszkaniu i wiem ,że jak pęka lakier to w szpary wdziera się brud i podłoga ma brudne rysy.Mam nadzieję,że będzie dobrze pocieszcie mnie mam tylko 4 tyg maja

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...