Skocz do zawartości

koszt przebudowy instalacji CO, CWU


bobo

Recommended Posts

Napisano
witam wszystkich,

Mam pytanie odnosnie przebudowy instacji CO, CWU i kanalizacji.

mieszkam w domu jednopietrowym tzw. jednorodzinnym domu (budowanym w latach 60-tych) na pierwszym pietrze i chce rozlaczyc instalacje CO.

powierzchnia pierwszego pietra wynosi okolo 60 m2 ogrzewanych i 40 m2 nie ogrzewanych.

liczba wymaganych grzejnikow 6 oraz chce zrobic wyjscia na grzejniki z pieca na strychy (znajduja sie obu stronach powierzchni uzytkowej)

dodatkowo trzeba wymienic kanalizacje w lazience (podlaczenie 3 baterii + pralka + ustęp)

I ostatnia rzecz wymiana pionów kanalizcji i wody uzytkowej,

wysokosc pionow okolo 6 metrow

nalezy jeszcze odlaczyc sie od starej instalacji - odciecie trzech rur z parteru - ich lokalizacja nie stanowi problemu.

ze wzgledu na mala wysokosc (2.20 m) konieczny jest montaz pieca z zamknieta komora spalania ( chyba ze ktos zna lepsze rozwiazanie).

Ps. jak sie liczy tzw. cene za punkt - tzn. jeden grzejnik to jest jeden punkt czy tez dwa ( tak samo z bateriami) i jak sie liczy koszt pionów?


edit: grzejnik potrzeba kupic tylko jeden bo reszta jest kupiona

dzieki za pomoc.

hydraulik podal mi cene za taka robote ze mnie troche zwalila z nog czyli 17000 PLN (materialami)


tomek


Ps. znak ktos z was kogos z krakowa do takiej roboty ?
Napisano
17000 z materiałem,czyli jak z kotłem i kominem też,to nie tak dużo.Z tym,że skoro grzejniki już masz,to mógłby opuścić ze 3000.
Punkt,to grzejnik,kocioł to 2-3 punkty,jedno ujęcie wody-zwykle bez różnicy czy ciepła i zimna,czy tylko zimna- to u mnie punkt.Z tym,że ja po prostu uśredniam cenę,bo mniej liczę za zimną wodę niż za zimną i ciepłą.
Napisano
Cytat

witam wszystkich,

Mam pytanie odnosnie przebudowy instacji CO, CWU i kanalizacji.

mieszkam w domu jednopietrowym tzw. jednorodzinnym domu (budowanym w latach 60-tych) na pierwszym pietrze i chce rozlaczyc instalacje CO.

powierzchnia pierwszego pietra wynosi okolo 60 m2 ogrzewanych i 40 m2 nie ogrzewanych.

liczba wymaganych grzejnikow 6 oraz chce zrobic wyjscia na grzejniki z pieca na strychy (znajduja sie obu stronach powierzchni uzytkowej)

dodatkowo trzeba wymienic kanalizacje w lazience (podlaczenie 3 baterii + pralka + ustęp)

I ostatnia rzecz wymiana pionów kanalizcji i wody uzytkowej,

wysokosc pionow okolo 6 metrow

nalezy jeszcze odlaczyc sie od starej instalacji - odciecie trzech rur z parteru - ich lokalizacja nie stanowi problemu.

ze wzgledu na mala wysokosc (2.20 m) konieczny jest montaz pieca z zamknieta komora spalania ( chyba ze ktos zna lepsze rozwiazanie).

Ps. jak sie liczy tzw. cene za punkt - tzn. jeden grzejnik to jest jeden punkt czy tez dwa ( tak samo z bateriami) i jak sie liczy koszt pionów?


edit: grzejnik potrzeba kupic tylko jeden bo reszta jest kupiona

dzieki za pomoc.

hydraulik podal mi cene za taka robote ze mnie troche zwalila z nog czyli 17000 PLN (materialami)


tomek


Ps. znak ktos z was kogos z krakowa do takiej roboty ?


icon_biggrin.gif Rozbicie ceny usługi na cenę materiałów i robocizny daje lepszy obraz kosztowy .Bob
Napisano
dużo sobie życzy ten hydraulik. A nie masz jakiegoś znajomego? Mi hydraulikę w domu robił kumpel. Oczywiście zapłaciłem mu ale wiem, że solidnie no i mnie nie obdarł icon_smile.gif
Napisano
powiedzial koszt: 10000 materialy, 7000 robocizna - to byl wlasnie znajomy (dosyc drogi zreszta)

wczoraj widzialem sie z inna osoba ktora wykonuje takie prace. - ten ma cene przyblizona do tej co adamis proponuje:

11000 wykananie robot przeze mnie opisanych, + dodatkowo spawanie rur gazowych (coz jest ich z 30 metrow - ale trzeba to zrobic.

i jestem z nim umowiony na sierpien. - a najciekawsze jest to ze bnie jest moj znajomy tak jak poprzednio...

dzieki za rady..... (ps. teraz pozostala cala reszta (flizy)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...