Skocz do zawartości

grubosć ocieplenia a efekty


Recommended Posts

Napisano
Witam !!

Mam projekt w którym jest ściana z pustaka ceramicznego 25cm i 12 cm ocieplenia. Jednak po lekturze różnych artykułów jestem skłonny dać grubsze ocieplenie, w skutek czego oczekuję oszczędności w ogrzewaniu domu. I tu moje pytanie - czy ocieplenia dawać jak najwięcej się da czy po przekroczeniu pewnej grubości ocieplenia nie ma sensu zwiększać grubości ??
Myślałem, żeby dać 15 lub 18 cm styropianu. gdzieś na forum czytałem że ludzie dają nawet po 20. Czy jest to ekonomicznie uzasadnione ?? I jak się ma grubość ocieplenia do wyglądu zewnętrznego i zatopienia okien w ścianie ?? jest wogóle możliwe wykonanie ocieplenia o grubości 20 cm ??

dziękuję za odp i pozdrawiam

rentgen
Napisano
Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie,więc mogę napisać coś nie tak jak trzeba,ale liczę na korektę.
Z tego,co czytałem tu i ówdzie o w miarę skutecznym ociepleniu można mówić dopiero powyżej 15cm styropianu.
Górna granica skuteczności to podobno ok.35cm.Powyżej jest bez sensu.
Z niecierpliwością czekam na weryfikację mojej wiedzy przez fachowca w tej dziedzinie.
Napisano
Z moich informacji wynikałoby że bezsensowne jest docieplanie ścian budynku styropianem o grubości powyżej 10 - 12 cm mija się z celem jeżeli nie zastosujemy dodatkowych systemów odzysku ciepła (rekuperacji).
Po prostu - uzyskany zysk ciepła i tak pójdzie nam "w wentylację".
Cóż - sam jednak również czekam z niecierpliwością na wypowiedź fachowca icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Z moich informacji wynikałoby że bezsensowne jest docieplanie ścian budynku styropianem o grubości powyżej 10 - 12 cm mija się z celem jeżeli nie zastosujemy dodatkowych systemów odzysku ciepła (rekuperacji).
Po prostu - uzyskany zysk ciepła i tak pójdzie nam "w wentylację".
Cóż - sam jednak również czekam z niecierpliwością na wypowiedź fachowca icon_smile.gif




Chciałem dodać że nie przewiduję rekuperacji w domu. Dach bedzie ocieplony 25 cm wełną. Wentylacja zwykła grawitacyjna. I co z tymi oknami ?? Nie wyobrażam sobie ocieplenia 35 cm !!!! jak napisał pan Adamis. Ktoś ma takie ocieplenie ??
Napisano
Teoretycznie czym grubsze ocieplenie, tym mniejsze zapotrzebowanie na energię do ogrzewania domu. Jednak przy ocieplaniu w systemie BSO (styropian klejony do ściany i pokryty tynkiem) grubość izolacji nie powinna być większa niż 12 - 15 cm ze względu na możliwość wystąpienia uszkodzeń na elewacji pod wpływem zmian temperatury i obciążenia tynkiem. Natomiast spodziewany efekt ekonomiczny - np. zwiększenie ocieplenia z 15 cm na 20 cm to dodatkowy koszt ok. 10 zł/m2, a oszczędności na ogrzewaniu mogą wynosić 0,5 - 1 zł/m2 powierzchni ścian rocznie, zależnie od rodzaju paliwa wykorzystywanego do ogrzewania.
Napisano
Po wypowiedzi fachowca wydaje mi się że najrozsądniejszym rozwiązaniem byłoby docieplenie ścian styropianem o grubości do ok. 12 cm (to nie zepsuje wyglądu domu) umieszczenie okien tak by były pośrodku otworów (licząc z dociepleniem) zaś zamiast inwestować w większa ilość styropianu na ściany lepiej chyba zainwestować w kominek z płaszczem wodnym lub prosty rekuperator ... ?? icon_cool.gif
Napisano
Cytat

Po wypowiedzi fachowca wydaje mi się że najrozsądniejszym rozwiązaniem byłoby docieplenie ścian styropianem o grubości do ok. 12 cm (to nie zepsuje wyglądu domu) umieszczenie okien tak by były pośrodku otworów (licząc z dociepleniem) zaś zamiast inwestować w większa ilość styropianu na ściany lepiej chyba zainwestować w kominek z płaszczem wodnym lub prosty rekuperator ... ?? icon_cool.gif


Przy znacznych podwyzkach cen energi ,gazu,węgla/a to nie koniec/zasadnym staje sie rozpatrzenie instalacji rekuperatora w połączeniu z dociepleniem od wewnątrz/na zewnątrz max 12cm/.Bob icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam,
A ile wynosi normatywna grubość izolacji? Jestem studentką i robię projekt pompy ciepła. W temacie mam podane, że izolacja domu jest dobra tzn. zgodna z normą. Szukałam informacji na ten temat na różnych stronach internetowych, ale nadal nie jestem pewna czy izolacja zgodna z normą to będzie 10 czy może 15 cm styropianu. Przyjęłam 15 cm ale nie wiem czy to nie za dużo i czy nie będzie to już dom energooszczędny? Bardzo proszę o pomoc.
Napisano
Cytat

Witam,
A ile wynosi normatywna grubość izolacji? Jestem studentką i robię projekt pompy ciepła. W temacie mam podane, że izolacja domu jest dobra tzn. zgodna z normą. Szukałam informacji na ten temat na różnych stronach internetowych, ale nadal nie jestem pewna czy izolacja zgodna z normą to będzie 10 czy może 15 cm styropianu. Przyjęłam 15 cm ale nie wiem czy to nie za dużo i czy nie będzie to już dom energooszczędny? Bardzo proszę o pomoc.


Normatywna grubość izolacji to ok 6,4cm styropianu gdyby dom był tylko ze styropianu.Norma jest spełniona przy ścianie dwuwarstwowej tj5 cm styropianu i ceramice 25cm.Tak od dawna nikt nie buduje.Dom pasywny czyli energooszczędny to ok 25 cm styropianu na ścianach,40cm wełny na dachu,15cm na gruncie.Bob icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, Pytanie o sensowny sposób naprawy trochę zniszczonego balkonu (10 lat, rys poniżej) położonego na wykuszu. Generalnie między wylewką, a resztą czoła balkonu był kiepskiej jakości okapnik, który trzymał wodę, przez co odpadły płytki z czoła wylewki, a sama wylewka się wykrusza. Chcę uzupełnić wylewką masą naprawczą i zainstalować system renoplast k30 z pełną hydroizolacją. Czoło balkonu chcę wyrównać do jednej linii i o to jest pytanie. Między czołem balkonu a styropianem z siatką poniżej jest nieregularny uskok (0.5 - 2.5 cm, zaleznie od miejsca, krzywa wylewka). Wymyśliłem sobie, że wyrównam to doklejając dodatkową warstwę styropianu 1cm i 2cm do istniejącego już styropianu z siatką tak, żeby zlicował się z naprawioną wylewką wyżej. Docelowo całe czoło balkonu chcę mieć otynkowane barankiem. Teraz wydaję mi się, że ponieważ górna połowa czoła balkonu jest z betonu, a druga połowa ze styropianu nie mogę zatopić siatki na całość i zatynkować, bo może popękać, albo po zamoknięciu będzie widać łączenie na tynku. Dlatego zastanawiam się czy potem na całe czoło nie przykleić jeszcze jednego styropianu 1cm i dopiero zasiatkować. Ma to sens? Chyba w sumie dwie warstwy kleju nie dociążą tego jakoś nadmiernie? Proszę o poradę
    • A cóż to za niewychowane stworzenie, siusiające na woskowaną podłogę !!! Albo też - cóż to za leniwy właściciel stworzenia, siusiającego na woskowaną podłogę - który na czas nie wyprowadził stworzenia na spacer z siusianiem i teraz musi on ze dwa dni, na kolanach - szlifować, dobierać kolory i woskować     
    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...