Skocz do zawartości

Podłoga OSB


Recommended Posts

Napisano

Witam 

Nie wiem jak zrobić podłoge z płyty OSB 

Chodzi mi chce zerwac starą podłoge czyli warstwę betonu pod samą glebę bo jest wilgoci 

Po zerwaniu chciałbym położyć płyte OSB na legary tylko jak to zrobić w podłodze idzie rura doprowadzejąca zimną wodę i odpływ a zależy mi na szybkiej pracy bo bym chciał zrobić remont całej kuchni jak najszybciej a wylanie całe wylewki i wyschnięciu trochę to zejdzie 

Może ktoś mi podpowie jak to zrobić bezpośrednio na piasku czy zmieszanie piasek z cementem i położenie listw wogule jak to można zrobić od począwszy 

Z góry dziękuję wszystkim za odp i pozdrawiam 

Napisano
5 godzin temu, Lewy napisał:

 Chodzi mi chce zerwac starą podłoge czyli warstwę betonu pod samą glebę bo jest wilgoci 

 

Skoro jest wilgoć to zanim cokolwiek zrobisz, to trzeba usunąć jej przyczynę. Nie wyobrażam sobie wykonywania podłogi na mokrym, tym bardziej podłogi OSB czy drewna. Skoro budynek jest stary, to pod podłogą powinno być sucho jak na Saharze.

Napisano

Ja chciałem zerwac całą podłoge do gryntu i zrobić miesznke z cementu i piasku na sucho dopiero dać folia paroizolacyjna na to łaty 50mm I Wełna mineralna dopiero płyte 

Nie wiem czy jest sens 

Napisano

Ale napisz co to za budynek, z czego, ile ma lat, jaka jest w nim wentylacja, czy ma właściwe izolacje poziome, zabezpieczające przed podciąganiem kapilarnym i tak dalej. Bo może nie trzeba zrywać?

Napisano

Budynek jest ocieplony tak samo fundamenty a wentylacjie ma w kuchni kretke z wentylatorem  prosto na zewnątrz a zerwac chce bo bym chciał zachować poziom równy do innych pomieszczeń dlatego się pytam czy by to coś dało jak wcześniej napisałem lub co by pan zaproponował  a i jest rura z licznikiem wody i tak podejrzewam że to od tego idzie wilgoci bo nawet nie jest ocieplona dlatego bym musiał zerwac wszystko i dać nową I ocieplić rure co Pan proponuje 

Napisano
5 godzin temu, retrofood napisał:

Ale napisz co to za budynek, z czego, ile ma lat, jaka jest w nim wentylacja, czy ma właściwe izolacje poziome, zabezpieczające przed podciąganiem kapilarnym i tak dalej. Bo może nie trzeba zrywać?

Budynek jest ocieplony tak samo fundamenty a wentylacjie ma w kuchni kretke z wentylatorem  prosto na zewnątrz a zerwac chce bo bym chciał zachować poziom równy do innych pomieszczeń dlatego się pytam czy by to coś dało jak wcześniej napisałem lub co by pan zaproponował  a i jest rura z licznikiem wody i tak podejrzewam że to od tego idzie wilgoci bo nawet nie jest ocieplona dlatego bym musiał zerwac wszystko i dać nową I ocieplić rure co Pan proponuje

Napisano
1 godzinę temu, Lewy napisał:

B tak podejrzewam że to od tego idzie wilgoci bo nawet nie jest ocieplona  

 

Na rurze z zimną wodą może się skraplać para wodna, tylko skąd jest para wodna pod podłogą? Chyba że rura (albo jakaś złączka) jest nieszczelna, koniecznie trzeba to sprawdzić. Powtarzam, jeśli nie znajdziesz źódła wody, to nie ma co robic podłogi bo czeka Cię walka z grzybem. A to niełatwe do wygrania.

 

Sposobów wykonawstwa podłóg jest wiele, jak komu wygodnie, tyle, ze w każdym wariancie podłogę wypada ocieplić. Skoro chcesz dorównać do poziomu innych pomieszczeń, to ile masz centymetrów do dyspozycji? Czyli ile jest centymetrów od poziomu ziemi do tego pożądanego?

Napisano

Powiem tak na pewno się skrapla woda bo robiłem łazienkę i to samo było rura była cała mokra i zaddzewiała wszystkie rury zostały wymienione na rury Pp i ocieplona podłoga tylko że robiłem wylewkę  a tu bym wolał zrobić na płytach OSB bo zaoszczędzę na czasie i głównie mi o to chodzi i chciałbym tak zrobić jak pisałem a wysokość jest w granicach 20-30 Cm 

Napisano
56 minut temu, Lewy napisał:

Powiem tak na pewno się skrapla woda bo robiłem łazienkę i to samo było rura była cała mokra i zaddzewiała  

 

Ale to były rury na powietrzu, a nie pod posadzką. W powietrzu jest para to się skrapla, ale nie rozumiem skąd para wodna pod posadzką. 

 

Cały czas staram się oszczędzić Ci pracy nad rozbijaniem starej wylewki, ale chyba się nie da. W każdym razie jeśli ją rozbierzesz do gleby, to radziłbym najpierw wylać chudziak, aby wyrównać podłoże i na to dać izolację przeciwwilgociową. A na nią ocieplenie. Jeśli chcesz legary - to między legarami. Grubość ocieplenia to nie zaszkodziłoby ok. 10 cm styropianu. legary pod OSB to chyba rozstaw ok. 40 cm byłby właściwy. A na OSB co planujesz, panele?

Oczywiście, rura z wodą pójdzie pomiędzy legarami. 

Napisano

Tak pod płytą chciałem dać rure i ocieplić a zamiast chudziaka chciałem dać piasek zmieszany z cemetem steropian i na to folia paroizolacyjna lagery pomiędzy wełna mineralna i płyta OSB a na płyte chciałem dać kafle panelowe 

Napisano

żeby ci się styropian nie połamał jeśli piasek z cementem nie będzie równo rozprowadzony i ubity.

Folia paroizolacyjna może być mało. Ty masz przerwać podciąganie kapilarne wody, a nie parę.

Napisano
1 minutę temu, retrofood napisał:

 

Ok to chudziak jakiej grubości bo chodzi mi oto żeby zaoszczędzić na czasie  a normalna posadzkę jak zrobic i jak długo musi schnąć żebym mógł kłaść kafle a jeżeli zrobić na osb to muszę odległość zachować od ściany a plyta a jak będę klasci kafle to czy taz 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...