Skocz do zawartości

Jak wyczyścić kostkę betonową, która zarosła mchem?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

na mech preparat do mchu -sklepy ogrodnicze spryskać po 30 minutach zmyć - odczekać klika dni zżółknie - po ciśnieniem zmyć .



Ile czasu kostka wytrzyma bez mchu? Rok da rade? A moze mniej? Edytowano przez fenol (zobacz historię edycji)
  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
Napisano

Kostke można bardzo łatwo wyczyścić z jakiś chwastów, wystarczy ze połozysz na nią chwastout z pozbruka a wszelkie zielska znikną w oka mgnieniu i juz więcej sie na kostce nie pojawią.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

W takim przypadku doradzałbym środki chwastobójcze. Można je znaleźć w różnych sklepach internetowych, a przede wszystkim regularnie czyścić kostkę, żeby nie dopuścić do zbyt dużego porostu mchów. 

Napisano

 Myjemy, czekamy aż wyschnie i impregnujemy. A mech jakimś preparatem odkwaszającym. Wapno, najzwyklejsze wapno - zobojętnia glebę a mchy lubią glebę kwaśną. Są jeszcze preparaty z siarczanem żelaza ale to grozi rdzawymi wykwitami. Także potem trzeba zadbać o spłukanie z kostki resztek preparatu. Chyba, ze ktoś lubi misterną robotę i będzie nasączał tylko fugi.

Opcja 3 - prace ogrodnicze czyli usuwamy mechanicznie mech a potem preparacik z wapnem (gleba zrobi się przyjazna dla traw) i potem może uzupełnić "fugi" drobnym piaskiem etc.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 25.09.2017 o 18:50, zebra pasiasta napisał:

Myjka ciśnieniowa ze szczotką daje radę.

Lepiej zapobiegać niż leczyć, bez dodatkowego impregnatu trzeba będzie taką czynność powtarzać bardzo często.

  • 4 miesiące temu...
Napisano
Dnia 8.08.2017 o 08:34, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

 Myjemy, czekamy aż wyschnie i impregnujemy. A mech jakimś preparatem odkwaszającym. Wapno, najzwyklejsze wapno - zobojętnia glebę a mchy lubią glebę kwaśną. Są jeszcze preparaty z siarczanem żelaza ale to grozi rdzawymi wykwitami. Także potem trzeba zadbać o spłukanie z kostki resztek preparatu. Chyba, ze ktoś lubi misterną robotę i będzie nasączał tylko fugi.

Opcja 3 - prace ogrodnicze czyli usuwamy mechanicznie mech a potem preparacik z wapnem (gleba zrobi się przyjazna dla traw) i potem może uzupełnić "fugi" drobnym piaskiem etc.

Trafna uwaga z wapnem. Ja jeszcze dodam: mycie pod ciśnieniem myjką gorącą wodą pow. 90stopni. Uzupełnienie fug "wiślakiem" piasek płukany, żaden tani piach z lasu bo będą rosły iglaki i inne cuda - takie rzeczy widziałem u swoich klientów  :)  Kwarc też jest ok tylko jest "lekki" i łatwo go wiatr wywiewa, trzeba go często uzupełniać a jest b.drogi. Pozdrawiam

Napisano

A swoją drogą - zdjęcie w avatarze użytkownika czyszczeniebruku jest dowodem na to, że brak pielęgnacji "owocuje" taką właśnie leśną florą zamiast fug. Ludzie zajmujący się warsztatami zakładania lasów w słoikach mają specjalne pozwolenia na zbiórkę mchu w lesie a tu proszę - samo rośnie na własnym podwórku :).

 

I teraz zgaduję  - właściciel posesji ukopał piasek w lesie, mieszka blisko lasu.

Napisano

Jeżeli kostka zarosła chem to już oznacza iż została zaniedbana i nie można dopuścić do takiej sytuacji, warto czyścić ją regularnie i zaimpregnować, są specjalne preparaty do zwalczania chwastów i mchu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę jeszcze Sz. Kolegów o wskazanie jakie konkretnie drzwi wybrać (linki?). Rozumiem, że będą tańsze niż drzwi wejściowe, ale zależy mi by były b. dobrze ocieplone. A może ma ktoś jeszcze jakieś wskazówki montażowe?
    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...