Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam

W moim remontowanym domu jest przybudówka zrobiona ze skośnym dachem,na którym wyżej jest balkon.

 

Chce ta pomieszczenie zaadaptować na na wiatrołap i obniżyć do 2.50 cm.

 

Obrobilem to stelażem i profilami ściennymi ale jak to podwiesić i jaki system zastosować?

 

Tak to teraz wygląda

 

 

 

 

6223618600_1744182782.jpg

3290019500_1744182919.jpg

Edytowano przez lukas198820 (zobacz historię edycji)
Napisano

no i dobrze. Jeszcze poprzeczki w miejscach, gdzie będziesz łączył płyty (wszędzie!!! Każde łączenie płyt ma być na profilu) Jaki masz rozstaw tych profili? Coś wydaje się zbyt rzadko. I dlaczego nie ma profilu na ścianie z prawej?

Napisano

Profil przy ścianie po prawej musi być. Zamiast profili poprzecznych, możesz zrobić jeszcze coś innego. Jak przykręcisz płytę dłuższym bokiem do krótszej ściany, na drugim jej końcu przykręcasz między profilami paski płyt o szerokości ok 20cm tak aby połowa tych pasków była NA przykręconej płycie a druga połowa wystawała. Wtedy kolejną płytę kręcisz do szerokich profili i do tych pasków które wystają. Proste dla laików i równie skuteczne.

Napisano

Te profile muszą być zakotwione w suficie, rozstaw kotw max 60cm. Czyli dzielisz profil i wstawiasz kotwę np co 55cm, przy czym tą samą odległość liczysz od ściany. Inaczej wszystko spęka, za jakiś czas się połamie i spadnie pod własnym ciężarem. Także wyciąg te CDki i kup takie haki.
Oczywiście j.w. profile nie mogą być bardziej oddalone od siebie niż 60cm, bo płyta ma 120cm. A na pojedynczym stelażu zalecane są co 40cm. Na lewej i prawej ścianie muszą być te same profile co masz na tej prostopadłej do nich, czyli UD 30.
91e9569b2da936ee17b3ed7e575f65be.jpg

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano

Na tej prawej ściśnie tej ukruszonej będzie przedścianke bo tam nabyć rozdzielnia wtynkowa wpuszczana.

Dlatego tam nie dałem tego profilu CD.

Mnie tylko ciągle zastanawia jak do tego skośnego sufitu zamontować te uchwytu ES, na szpilkach?

Jak miałem prostu sufit w innym pomieszczeniu to problemu nie było i kręciłem te ES- co 50 cm od siebie i co 40 pod każdym profil wprost do stropu.

 

Atlas M-System też odpada bo przy tej wyższej ukruszonej ścianie jest prawie 20 cm różnicy.

Strop jest ten skośny cienki.

 

Napisano
28 minut temu, lukas198820 napisał:

Dowiedziałem się że profile mają być co 40 cm więc dołożę jeszcze dwie sztuki.

 

 

dobrze

 

 

7 godzin temu, vlad1431 napisał:

Te profile muszą być zakotwione w suficie, rozstaw kotw max 60cm.  

 

Zdecydowanie.

 

 

6 minut temu, lukas198820 napisał:

Na tej prawej ściśnie tej ukruszonej będzie przedścianke bo tam nabyć rozdzielnia wtynkowa wpuszczana.

 

Mocowanie płyt na ścianie jest konieczne, inaczej zawsze będziesz miał pęknięcia. 

10 minut temu, lukas198820 napisał:

 Mnie tylko ciągle zastanawia jak do tego skośnego sufitu zamontować te uchwytu ES, na szpilkach?

 

Takie cuś widziałeś?

 

image.png.05aec9fadd600bb5675f7f5fc471fbeb.png

Napisano

Widziałem to w składzie ale, to oczko od pręta  to raczej bym musiał wygiąć o 90 stopni by zamontować do sufitu.

Czy może hak jakiś montować?

Kolego swierol, możesz pokazać ta technikę z tymi 20 cm paskami z płyt bo tego kompletnie nie rozumiem jak takie coś może wyglądać.

Napisano
15 minut temu, lukas198820 napisał:

Widziałem to w składzie ale, to oczko od pręta  to raczej bym musiał wygiąć o 90 stopni by zamontować do sufitu.

Czy może hak jakiś montować? 

 

Oczywiście. To jest wieszak regulowany. Wiercisz w suficie i mocujesz haczyk na dyblu i ten wieszak na nim. Tymi sprężystymi blaszkami regulujesz wysokość zawieszenia mocowania.

Napisano
Na tej prawej ściśnie tej ukruszonej będzie przedścianke bo tam nabyć rozdzielnia wtynkowa wpuszczana.
Dlatego tam nie dałem tego profilu CD.
Mnie tylko ciągle zastanawia jak do tego skośnego sufitu zamontować te uchwytu ES, na szpilkach?
Jak miałem prostu sufit w innym pomieszczeniu to problemu nie było i kręciłem te ES- co 50 cm od siebie i co 40 pod każdym profil wprost do stropu.
 
Atlas M-System też odpada bo przy tej wyższej ukruszonej ścianie jest prawie 20 cm różnicy.
Strop jest ten skośny cienki.
 
Te Esy możesz wyginać jak chcesz, tego spadu tam nie ma na tyle żeby sobie Esami nie poradzić. Wygniesz, dokręcisz pchełkami i będzie ok.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
 
Tylko warunek, że po zamocowaniu profilu nie mogą się prostować. 
Dlatego trzeba wygiąć pod odpowiednim kątem wcześniej i dopiero przykręcić profil.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...