Skocz do zawartości

Niska temperatura na poddaszu nieużytkowym


Recommended Posts

Napisano

Hej,

Układ jak na zdjęciu, na ogrzewanym parterze i piętrze 22°C a na ocieplonym, nieogrzewanym, niskim stryszku 10°C. Na zielono zaznaczyłem pion odpowietrzenia kanalizacji (nie ma tam innych rur bo w domu jest rekuperacja), rury idące do odpowietrznika w dachu są nieocieplone i obecnie bardzo zimne, czy to powoduje obniżenie temperatury na poddaszu? Czy powinienem je zaizolować między pianą pur a powieszonym sufitem na którym jest wełna wygłuszająca?

Bez tytułu.png

Napisano
32 minuty temu, arbuz1 napisał:

Hej,

Układ jak na zdjęciu, na ogrzewanym parterze i piętrze 22°C a na ocieplonym, nieogrzewanym, niskim stryszku  pianą pur 10°C.

Za cienka grubość izolacji.

Napisano

Ja mam 20cm Pur i mam 13-14°C bez ogrzewania. Oczywiście od zachodniej strony jest cieplej, mam wrażenie przynajmniej 1-2°C bo tam dlużej słońce operuje, ale świadczy bardziej to o tym, że izolacja zdaje egzamin. Natomiast stropy nie są ocieplone, więc u mnie jest trochę inaczej, jest tylko około 20cm pustki powietrznej w stropach.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano
17 minut temu, vlad1431 napisał:

Ja mam 20cm Pur i mam 13-14°C bez ogrzewania. Oczywiście od zachodniej strony jest cieplej, mam wrażenie przynajmniej 1-2°C bo tam dlużej słońce operuje, ale świadczy bardziej to o tym, że izolacja zdaje egzamin. Natomiast stropy nie są ocieplone, więc u mnie jest trochę inaczej, jest tylko około 20cm pustki powietrznej w stropach.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


 

 

Rozumiem, dzięki! Ja się obawiałem, że jak nie położę wełny na stropach to dźwięk będzie się rozchodził po suficie i będzie słychać domowników z sypialni obok. 

 

A masz wyżej wspomniany wentylowany strych? Jak masz docieplone rury wychodzące od odpowietrzenia kanalizacji? U mnie poglądowo wygląda to tak (jeszcze przed podłączeniem rury do kominka):  

a74a1398-6a5d-4be5-b52c-8a5d40192686.jpeg

Napisano

Nie mam w ogóle ocieplonej rury, to jest rura fi 50 i stwierdziłem, że nie bardzo jest sens ocieplać, bo powietrze jest zasysane z piwnicy, a tam w zimie jest 8-9°C. Natomiast ja nie mam tak jak u Ciebie do samej kalenicy zaizolowane. Ja mam zaizolowane tylko stropy, czyli sufity. Nad stropami do kalenicy jest wolna nieocieplona przestrzeń, na środku jest ~2m wysokości. Teraz przy zabudowie będzie położone 5cm wełny na podłodze, ale akustycznej. Natomiast ten pokój co już jest użytkowany nad kuchnią jest w nim 2-3°C cieplej niż w kuchni.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano

Nie ma w tym nic dziwnego, że na strychu bez ogrzewania jest wyraźnie zimniej. Zgodnie z rysunkiem od pomieszczeń ogrzewanych oddziela go przecież warstwa 15 cm wełny mineralnej. Na zdjęciu widać też podłogę z płyt OSB (pewnie ułożona na jętkach). Tak więc ciepłe powietrze też nie ma raczej jak ucieka na ten strych w większych ilościach. 

Zimna rura pionu kanalizacyjnego jakoś tam odbiera ciepło, ale raczej nie ma to zbyt dużego wpływu. Chociaż jego osłonięcie izolacją jest uzasadnione, bo po co traci ciepło?

Jednak bardziej mnie interesuje, czy ten strych ma przewidzianą jakąkolwiek wymianę powietrza? Dach jest pokryty piną do sanej kalenicy. Otworów wentylacyjnych w ścianach szczytowych na zdjęciu nie widać.

Napisano




Nie ma w tym nic dziwnego, że na strychu bez ogrzewania jest wyraźnie zimniej. Zgodnie z rysunkiem od pomieszczeń ogrzewanych oddziela go przecież warstwa 15 cm wełny mineralnej. Na zdjęciu widać też podłogę z płyt OSB (pewnie ułożona na jętkach). Tak więc ciepłe powietrze też nie ma raczej jak ucieka na ten strych w większych ilościach. 
Zimna rura pionu kanalizacyjnego jakoś tam odbiera ciepło, ale raczej nie ma to zbyt dużego wpływu. Chociaż jego osłonięcie izolacją jest uzasadnione, bo po co traci ciepło?
Jednak bardziej mnie interesuje, czy ten strych ma przewidzianą jakąkolwiek wymianę powietrza? Dach jest pokryty piną do sanej kalenicy. Otworów wentylacyjnych w ścianach szczytowych na zdjęciu nie widać.


Nie chciałem już i tym pisać, bo kilka przypadków tu już było z pytaniem dlaczego cieknie po ścianach szczytowych. Sąsiad tak ma zrobione, ale nie pytałem czy ma szczelinę wentylacyjną, bo jego teść jest szanowanym kierownikiem budów. A efekt jest taki, że wielki wentylator w ścianie szczytowej chodzi non stop.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Napisano

Nie ma przewidzianej wentylacji, Panowie od rekuperacji powiedzieli, że takich pomieszczeń nie trzeba wentylować. Kubatura to 15 M3. Jak miałbym wentylować to pomieszczenie? Jak zrobię kratkę to powietrze ciepłe będzie uciekać z poddasza i będą straty ciepła. 

Napisano
20 godzin temu, arbuz1 napisał:

Nigdy nie widziałem żeby ktokolwiek robił więcej niż 30-35 cm, ile to jest dużo? 

30 cm wełny to jest minimum na teraz.

A Pur to izolacja słaba, porównywalna ze zwykłą wełną.

 

https://www.tiktok.com/@tomek_od_pianek/video/7332877300020628768

 

W kalenicy na stryszku  w zasadzie jest jej za dużo, mogło nie być izolacji w ogóle, ale w skosach w mieszkaniu niestety mało.

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam,   Przebudowałem poddasze na mieszkanie użytkowe. Problem polega na kiepskim ciśnieniu wody szczególnie ciepłej, które dodatkowo spada gdy ktoś piętro niżej również korzysta z ciepłej wody.    W łazience na poddaszu zamontowany jest przepływowy podgrzewacz wody Kospel PPE3. Budynek jest zasilany wodą ze studni zwykłej z hydroforem w piwnicy. Rury są od początku budowy budynku, a sam budynek z lat 90. Na dolnym piętrze ciśnienie jest ok. Na górne piętro rury zasilające wodę (PEX) zostały połączone ze starymi pod samym stropem.   Co można zrobić żeby poprawić ciśnienie wody na piętrze ? Jakieś urządzenie wspomagające ? Przepływomierz posiada zworki, którymi można zwiększyć moc - czy to może zmienić sytuacje ? Domyślam się, że padną sugestie odnośnie starej instalacji, ale jednak na dole ciśnienie wody jest ok. Proszę o pomoc.     
    • Tak to strop bez wylewki bo starą skułem. Chodzi o to, że w jej miejsce będzie nowa, typowo 6-7 cm gruba do ogrzewania podłogowego. Zamiast styropianu jak poprzednio styrobeton bo zauwżyłem że poprzednia wylewka miała normalnie 5cm ale środkiem zaledwie 3. Trudno byłoby styropianem wyrównać.   A jakie zwykle sa metody naprawy takich pekniec? Strop wyglada na lany nie widze nigdzie dyltacji   dziękuję za odpowiedź 
    • Przede wszystkim jaki tam jest rodzaj stropu i jakie tam dojdą nowe obciążenia. Bo nie rozumiem co znaczy "będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki." Będzie tam nowa wylewka? W takim razie jak gruba? Tylko jako warstwa wyrównująca, zespolona ze starą wylewką, czy od niej oddzielona styropianem lub folią? Bo mi to raczej wygląda na strop bez zrobionej wylewki.  Skoro jest tam gdzieś wykuta dziura w betonie to trzeba ją oczyścić i wypełnić masą naprawczą do betonu. Gruntowanie na pewno nie zaszkodzi.  Natomiast co do pęknięć to powinien to obejrzeć konstruktor na miejscu. Bez tego można sobie gdybać, nie wiedząc nawet jakie tam są warstwy i jak głęboko sięgają pęknięcia. To również rzecz dla konstruktora, żeby ocenić czy nowe obciążenia nie będą zbyt duże.
    • Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało. Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.   W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.    Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?
    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...