Skocz do zawartości

Przedłużka do syfonu 1 1/2 x 1 1/2


witiaw

Recommended Posts

Napisano
12 godzin temu, podczytywacz napisał:

A co tu jest co? :scratching:

Co, którędy i dokąd ma się przemieszczać?

Niewiem jakie to ma znaczenie ??
czerwone strzalki pokazuja kierunek od zlewu do scieku. 
Ani wysokosci zlewu nie zmienie ani wysokosci odplywu do scieku nie zmienie jedynie moge skrocic wysokosc miedzy czarnymi liniami

IMG_20241230_112556.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Nie bardzo rozumiem na czym tu polega problem. To ma być przyłączenie jednego zlewu (odpływu z niego do kanalizacji) czy coś jeszcze? Jak wygląda górna część tych połączeń, poczynając od samego odpływu ze zlewu? Najprawdopodobniej da się tam zastosować inny syfon o mniejszej wysokości. Może być narysowany szkic z zaznaczonymi odległościami, jeżeli nie da się tam sensownie zrobić zdjęć.

Bo jakoś dziwacznie to rozwiązano, po co tam w ogóle założono taki dziwnie długi w pionie syfon?

Dobieranie niektórych elementów syfonów z jakichś innych zestawów jest w ogóle ryzykowne. Potem się okazuje, że np. gwinty są minimalnie inne i nie pasują idealnie.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano
8 godzin temu, witiaw napisał:

brak pomysłow jak to polaczyc  ??

A co tam masz za problem.:scratching:

Kup rurę fi 40, ile tam potrzeba ze  30 cm i podłącz.

 

RURA-KANALIZACYJNA-40-x-250-BIALA-PIPELI

Napisano

Zwykła rura kanalizacyjna może nie pasować w to brakujące miejsce. Trzeba zmierzyć średnicę rur, które już są. Jeżeli będą odpowiednie to nakrętkę i znajdującą się pod nią uszczelkę w kształcie klina trzeba będzie przełożyć na dolny koniec tej nowej, dodanej rury. Zaznaczyłem tę nakrętkę na zdjęciu.Jednak nadal tak długi syfon jest bez sensu.222.jpg.31123206d3c908ddedf9d8a3dda7116e.jpg

Napisano

Da się zrobić zdjęcia, da...

Tylko trzeba je zrobić tak, aby COŚ pokazywały obok rurki, którą ewentualnie można uciąć. 

To jedno niewiele wyjaśnia

Co jest za szarą rurą?

Jak wygląda podłączenie do zlewu?

 

Dnia 1.01.2025 o 09:59, witiaw napisał:

Niewiem jakie to ma znaczenie ??

 

Dla Ciebie może nie ma znaczenia, ale dla mającego doradzić - ma...

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Zwykła rura kanalizacyjna może nie pasować w to brakujące miejsce. 

Będzie pasować.

Napisano
Dnia 31.12.2024 o 11:35, witiaw napisał:

to moze inaczej. jak polaczyc kolanko z rura ??

 

Są rury giętkie (harmonijki), trzeba w necie poszukać. Nawet metalowe.

Plastikowe też.

Napisano
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Taki sobie pomysł :zalamka:, żeby nie powiedzieć, że... taki sobie...

 

Uważasz, ze taką rułą nie można połączyć? (innych warunków nie było).

Napisano (edytowany)

Właśnie o te warunki chodzi:scratching:

Nie szukam uwarunkowań - jak robię, to ma być nie tylko szczelne...

 

W różnych układach miałem takie sobie przypadki z harmonijkami...

 

 

 

Proszę o dodatkowe zdjęcia, bo wydaje mi się, że ten syfon jest zamontowany - że tak powiem - "pod prąd"... i stąd jest problem...

 

Pokaż zdjęcia...

 

 

Nie wstydź się nieporządku pod zlewem...

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 16.01.2025 o 20:57, podczytywacz napisał:

Proszę o dodatkowe zdjęcia, bo wydaje mi się, że ten syfon jest zamontowany - że tak powiem - "pod prąd"... i stąd jest problem...

Ten syfon narazie nie jest zamontowany, narazie probuje go jakos dopasowac . Tak wyglada sytuacja pod zlewem a syfon taki jak na zdjeeciu.

 

IMG_20250118_173614.jpg

syfon.png

Napisano
38 minut temu, witiaw napisał:

 Tak wyglada sytuacja pod zlewem.

IMG_20250118_173614.jpg

 

Zmywarkę trzeba podłączyć z trójnika, poza syfonem zaraz za redukcją przy szafce, trzeba kupić trójnik i kolano  odpowiedniej średnicy i tam wsadzić odpływ od zmywarki. 

Napisano

 

 

 

O ile będą pasowały średnice rur i gwinty oznaczone czerwoną strzałką, o czym wspominał w poście #7 Redaktor  - aby uzyskać szczelność połączeń - proponowałbym takie podłączenie:

obraz.thumb.png.08cf6f47a8e7a89e621ae0bef6d17d21.png

 

albo - dla większego bezpieczeństwa przed wybijaniem wody ze zmywarki do zlewozmywaka - taka wersja:

 

obraz.png.43a8e86faca7ec12620bb119fdbf717e.png

Napisano
4 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Czegoś tu nie rozumiem

Na pierwszym zdjęciu widać źle zmontowany syfon i dlatego nic nie pasowało...

Samo skrócenie rury nic nie wnosiło...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...