Skocz do zawartości

Skropliny na odpowietrzaniu kanalizy rura pcv


Recommended Posts

Napisano

Witam. Problem ze skraplanie rury pcv  doprowadzającej smrodek z kanalizy. Problem ten pojawia się zimą gdy jest różnica temperatur. Rura pcv 75 przechodzi z pionu przez cały skos poddasza aż pod sam szczyt. Rura ta jest schowana w wełnie w poddaszu 30 cm wełny . Nie jest dosłownie owiniętą  ta rura ale wszędzie szczelnie upchana wełna. Zima się skrapla i delikatnie zwilża sie welna wokół rury tak na odcinku 1,5m a następnie wychodzi mokra plamka na ściance kolankowej . Nie są to duże ilości wody ale plama jest. Jest to nowy dom. Problematyczne jest to aby zrobić to odpowietrzenie w kominie więc z tego jest kominek w dachu zwykły taki w dachowce. Chce tego zapobiec w ta zimę aby tego już nie było. Co polecacie z tym zrobić, jakieś rozwiązania. Myślałem nad tym aby wyciągnąć wełnę co znajduje się wokół rury obłożyć styropianem i zapianowac tak na około 15cm wokół rury przez cały skos od scianki kolankowej aż pod sam sufit szczyr. Czy to rozwiąże mój problem? Skropliny chyba nie będą na styropianie. Może macie inne pomysły? 

17308270831957965770854039855620.jpg

Napisano

Jak ocieplone i wentylowane jest poddasze?

Dach jest już ocieplony, czy stan jest taki jak na fotografii - paskudnej jakości zresztą... nic dokładnie nie widać :bezradny:

 

Nie jest to woda z zewnątrz - zakładam, że przelot rury przez wykończenie dachu jest doskonale szczelne...

 

Te skropliny biorą się stąd, że przestrzeń poddasza nie jest odpowiednio wentylowana...

 

Para wodna, zawarta w powietrzu w przestrzeni poddasza, skrapla się w najzimniejszym miejscu, a jest to okolica wylotu rury wywiewowej, która ma bezpośredni kontakt z zewnętrznym, najzimniejszym powietrzem... i kondensat spływa w dół...

 

 

Zastosuj taką otulinę do samego wylotu rury i uzupełnij wełną... połączenia otuliny zapianuj pianką niskoprężną po zaklejeniu otuliny taśmą zbrojoną...

 

 

obraz.thumb.png.e27c11c2b4336f461479f352ce05e366.png

 


obraz.png.88eb4542f605d9f3d5b1406c938205ec.png

Napisano

Nie odpowiadasz na zadane pytania... Nie chcesz pomocy?

 

Zaprezentowana otulina przylega do rury, ma zabezpieczenie w postaci warstwy folii - trochę zabawy wymaga zabezpieczenie kielichów rur i kształtek...

Dodatkowo możesz otulić wełną, obudować styropianem, zapianować pianką...

Bez wentylacji para wodna i tak znajdzie najzimniejsze miejsce,  skondensuje i gdzieś się pojawi... Fizyki nie oszukasz...:bezradny:

Napisano

Na zdjęciu niewiele widać, ale chyba ten pion wypada w narożniku pomiędzy ścianą szczytową i ścianką kolankową? Dlaczego w takiej sytuacji nie zrobić przejścia przez dach po prostu na przedłużeniu pionu? Ewentualnie skręcić rurą pod kątem prostym i  przebić się poziomo przez ściankę kolankową? Ostatecznie to da się nawet zamaskować pod podbitką. 

To kolejny dom, który widzę z tak dziwacznym napowietrzeniem pionu. Nie wiem skąd się to wzięło. Jaki sens ma dwukrotne zmniejszanie przekroju rury i układanie jej przez cały skos dachu? Tym bardziej, że to wyprowadzenie pionu ponad dach ma nie tylko umożliwić usuwanie gazów z kanalizacji. Ono ma przede wszystkim pozwalać na zassanie dużej ilości powietrza przy spuszczaniu wody w sedesie. 

Napisano

Rura jest zabudowana w skosie i pionie. Wszystko ocieplone welna pod sam kominek. Stryszka nie mam i tam rura jest wszędzie w wełnie. Dlaczego się skrapla? A może zasikac pianą PUR? 

Wentylacji nie ma jak zrobić bo to wszystko jest ocieplone wełną

A jeśli pion wyjdzie przez ścianę to welna która otula pion nie będzie mokra.? 

 

Napisano
2 minuty temu, Michał123 napisał:

Dlaczego się skrapla?

Bo ma korzystne do tego warunki...

Jest para wodna, są zimniejsze powierzchnie - to się skrapla...

 

Pokaż porządne fotki, coby na nich było COŚ widać...

Nie wstydż się...

Napisano

Jak wspomniałem rok temu miałem taką sytuację mała plamę na ściance kolankowej. Zaraz na skosie na łączeniu. Wysuszyłem  w tamtym roku i do teraz jest wszystko oki. Obawiam się tej zimy i chce temu zapobiec

Co mam zrobić co poprawić żeby temu zapobiec

Czy ta otulina na rurę naprawdę pomoże i dodatkowo welna obłożyć

A może wyjść przez sciane i tyle

Napisano
10 minut temu, Michał123 napisał:

Jak wspomniałem rok temu miałem taką sytuację mała plamę na ściance kolankowej. Zaraz na skosie na łączeniu. Wysuszyłem  w tamtym roku i do teraz jest wszystko oki. Obawiam się tej zimy i chce temu zapobiec

Co mam zrobić co poprawić żeby temu zapobiec

Czy ta otulina na rurę naprawdę pomoże i dodatkowo welna obłożyć

No i co?:zalamka:

Chcesz pomocy, czy tak tylko sobie piszesz?

 

Powtarzasz, to i ja powtórzę...

 

32 minuty temu, podczytywacz napisał:

Pokaż porządne fotki, coby na nich było COŚ widać...

 

14 godzin temu, podczytywacz napisał:

Jak ocieplone i wentylowane jest poddasze?

 

 

43 minuty temu, Michał123 napisał:

Wentylacji nie ma jak zrobić

Wentylacja - to klucz do rozwiązania problemu...

 

Napisano

Mały syryszek około 50 cm otwory w szczytach rura fi 100. Rura od odpowietrzenia cała w wełnie. Na poddaszu użytkowym rura ta cała w skosie obłożona welna. Nawiewniki w oknach

Na stryszek niema dostępu. Cała rura w wełnie 30 cm

Stryszek to taka pustka klinik 50cm wysoki też ocieplony w szczytach otwory na przeszczal fi 100

Rok temu jak były te większe mrozy i wiatr pojawiła się plama na ściance. Wycielem dziurę w gk wyciaglem wełnę co otulala rure. Zawilgocona wyrzuciłem, dałem nowa i oblozylem nawet trochę ciasniej. Przykrecilem płytę gk oczywiście folie paroizolacyjna też. Nie szpachlowalem czekałem co się stanie , do dziś wszystko oki. A może przez ten silny wiatr w te mrozy cofka zaskutkowala tym zawilgoceniem

Chce zapobiec w tym roku żeby twego nie było. 

Napisano

Fakt w tamtym roku jak to zrobiłem(wyciaglem wełnę i ta wilgotna zastapilem nowa i grubiej upchalem i było dobrze to i może w tym roku będzie dobrze) może za wnet panikuje. Tyle że to rura pcv 100 owiniętą tylko wełną

Napisano

Miejsce przejścia przez ścianę trzeba osłonić i uszczelnić. Ale to nie jest trudne. W sklepach z hydrauliką można kupić rozety maskujące do rur fi 110 mm. Na zakończeniu zakładamy skierowane w dół kolano albo kominek. 

To wykraplanie się wilgoci na rurze jest dość podejrzane. Albo musiała się tam przedostawać woda z zewnątrz i ściekać po rurze, albo rurę opływało powietrze. Gdyby była szczelnie obłożona wełną to do kondensacji wilgoci na niej by nie doszło. 

Napisano

To się stało rok temu w grudniu. Po mojej amatorskiej naprawie do dnia dzisiejszego jest dobrze. Moje podejrzenie jest takie że przy dzisiejszych nocnych temperaturach 2 stopnie bardzo mocno idzie para z tej kanalizy. I już mam obawy czy stanie się to co rok temu. A rura jest tylko owiniętą welna. Mocno idzie para z kominka i teraz obawy czy już zaczyna tam przy kominku zawilzas się welna

Napisano
17 minut temu, Michał123 napisał:

Mocno idzie para z kominka

No to niech sobie idzie :yahoo:przecież w całości - jeśli rura nie jest gdzieś uszkodzona, pęknięta, uszczelki w kołnierzach są prawidłowo zaciśnięte - ucieka do atmosfery i po skropleniu się spływa po dachu... do wnętrza domu nie wpływa... więc nie może zawilgocić wełny na poddaszu...

 

Jesteś podłączony do kanalizacji zbiorczej, czy masz swoje szambo?

Napisano

Kanaliza zbiorcz. 

Czyli wnioskuję że rok temu gdy pojawiła się mokra plamka  na sciance, przyczyną najprawdopodobniej była zbyt niska temperatura bo było -10°C i silny wiatr i to się wtedy stało więc może powstała tak zwana cowka i tylko wtedy tak się stało z tą mała plamką a tak to wszystko jest 👍

Oki

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...