Skocz do zawartości

Przeniesienie toalety do łazienki


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Kupuję mieszkanie w bloku 4 piętrowym (płyta ok 80r. budowy), na 3 piętrze, i planuję połączenie toalety z łazienką. Obecnie sytuacja wygląda tak że oba pomieszczenia są obok siebie jednak przedzielone pionem. Czy da się w ogóle przenieść wc do łazienki w takim przypadku? Mógłby graniczyć bezpośrednio z pionem tyle że od drugiej strony, tak by, powiedzmy, zrezygnować z tego pomieszczenia w którym teraz się znajduje- ogólnie wygląda to tak: łazienka(po prawej)-pion-wc(po lewej), a chciałbym by wc znajdowało się razem z resztą łazienki, po tej prawej stronie jedynie. Z góry dziękuję za pomoc.

Napisano
1 godzinę temu, Klaudia 12 napisał:

 Czy da się w ogóle przenieść wc do łazienki w takim przypadku?  

 

Do wc potrzebna jest rura kanalizacyjna dużej średnicy. Spróbuj znaleźć drogę do niej od planowanego usytuowania muszli. Jeśli się uda, to reszta spraw jest nietrudna do ogarnięcia. Czyli wszystko zależy od możliwości odprowadzenia ścieków do grubej rury.

Napisano

Jeżeli dobrze rozumiem opis, to pion jest przy ścianie oddzielającej łazienkę od toalety. Jeżeli sedes będzie można do niego przyłączyć i zachować przy tym spadek poziomej rury przyłączeniowej ok 2% (2 cm na 1 m długości) to nie będzie problemu. 

W trudniejszych sytuacjach też coś da się zrobić. Ostatecznie założyć nawet zestaw rozdrabniająco-przepompowujący. Ale wątpię, żeby to było konieczne. 

Napisano

 

2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

  Ale wątpię, żeby to było konieczne. 

 

Tam jest bardzo maleńko miejsca w tej łazience. O ile dobrze kojarzę te bloki.

Ale widziałem taki układ. Powiększenie kuchni kosztem likwidacji toalety, z przeniesieniem sedesu do łazienki. 

A potem była następna przebudowa. Likwidacja korytarzyka i pierwszego pokoiku na lewo od wejścia, poprzez wyrzucenie ścianek działowych i połączenie tej powierzchni z kuchnią. To był chyba najlepszy wariant.

Napisano
26 minut temu, retrofood napisał:

Tam jest bardzo maleńko miejsca w tej łazience.

Wygląda na to, że już tam byłeś:yahoo:

 

A ja dywagowałbym na ten temat po obejrzeniu jakiegoś planu, bądź szkicu układu pomieszczeń (nawet narysowanego długopisem na kartce w kratkę - z zachowaniem proporcji!!! z uwzględnieniem  położenie łazienki, kibelka, kuchni, przedpokoju :scratching:) oraz "zarysu planu" oczekiwanego układu sanitariatów...

 

16 godzin temu, Klaudia 12 napisał:

Czy da się w ogóle przenieść wc do łazienki w takim przypadku?

W jakim przypadku?

 

Nie da się podobno tylko parasola rozłożyć w... :icon_rolleyes:

 

Da się... tylko może to być bardziej skomplikowane i droższe:bezradny:

W zależności od okoliczności...

 

3 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Ostatecznie założyć nawet zestaw rozdrabniająco-przepompowujący.

Otóż to!!!

I wtedy rurką o średnicy fi 50, a nawet 40 mm będzie można - bez martwienia się o spadki, odległości - umieścić sedes w "upragnionym miejscu:yahoo:

 

obraz.png.bce479871ad1f4af4df3075abfe5e6ac.png

 

 

 

Dlatego dobrze byłoby, aby @Klaudia 12 wrzuciła wspomniany przeze mnie plan, szkic, może nawet jakieś fotki i dopiero wtedy będzie można powiedzieć coś konkretniejszego...

Napisano
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Wygląda na to, że już tam byłeś:yahoo: 

 

Typów 4-piętrowców z lat 80-ych nie ma zbyt wiele, więc nie byłem TAM, ale byłem w TAKIM mieszkaniu. (Chyba). :icon_biggrin:

1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

 

Otóż to!!!

I wtedy rurką o średnicy fi 50, a nawet 40 mm będzie można - bez martwienia się o spadki, odległości - umieścić sedes w "upragnionym miejscu:yahoo:  

 

Każde takiego typu urządzenie potrzebuje do działania energii, a jak wyłączą prąd, to pozostaje ćwiczenie tańca irlandzkiego, czego nikomu nie życzę.

 

 

Napisano
19 minut temu, retrofood napisał:

ćwiczenie tańca irlandzkiego

Bez przesady...

Załatwienie UPS'a załatwi sprawę załatwiania się...:yahoo:

 

obraz.png.a03d296dd11b967776e474348f786026.png

 

Może on nawet nigdy się nie przydać...

 

Ale zaznaczyłem, że

1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

może to być bardziej skomplikowane i droższe

 

 

 

19 minut temu, retrofood napisał:

jak wyłączą prąd

to i wody nie ma:bezradny:

Chyba, że z "awaryjnego" kanisterka:scratching:

 

Napisano (edytowany)
5 minut temu, podczytywacz napisał:

Bez przesady...

Załatwienie UPS'a załatwi sprawę załatwiania się...:yahoo:

 

Oczywiście. A do zasilania UPS-a można nawet oddzielną linię WN + trafo podciągnąć. :takaemotka: Kto bogatemu zabroni?

 

5 minut temu, podczytywacz napisał:

 to i wody nie ma:bezradny:

Chyba, że z "awaryjnego" kanisterka:scratching:

 

W bloku??? Nieprawda, to nie jest prosta zależność. Brak prądu bardzo rzadko oznacza również brak wody.

 

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

A jak akurat wtedy będziesz chciał "na rzadko"??? 

 

To się samo spłucze! 

W każdym razie o wodę w mieszkaniu łatwiej, na przykład w czajniku, lub w butelce. O zapas prądu we wiaderku jest trudniej.  

1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Prawda, prawda...:zalamka:

 

W życiu. Woda nie jest pompowana urządzeniami zasilanymi ze źródła w bloku.

Napisano
2 minuty temu, retrofood napisał:

O zapas prądu we wiaderku jest trudniej.  

W wiaderku - tak, ale już w UPS - łatwiej :yahoo:

 

2 godziny temu, retrofood napisał:

do zasilania UPS-a można nawet oddzielną linię WN + trafo podciągnąć.

Tutaj ciutkę przesadziłeś... chyba...

 

5 minut temu, retrofood napisał:

To się samo spłucze! 

Tu też przesadziłeś... na pewno :blowup:

Napisano
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

W wiaderku - tak, ale już w UPS - łatwiej :yahoo: 

 

Ale o wiaderko łatwiej niż o UPS. :icon_lol:

 

1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Tutaj ciutkę przesadziłeś... chyba...

 

No, troszeczkę... :ih:

 

1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Tu też przesadziłeś... na pewno  

 

Oj, tam... Oj, tam...

Nie bądź taki drobiazgowy...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...