Skocz do zawartości

Montaż panela na rąbek PD-510 na pełnym deskowaniu


Recommended Posts

Planuję montaż paneli na rąbek na dachu z prawie pełnym deskowaniem – deski o grubości 32 mm, rozstaw co 5 cm. Zastanawiam się nad odpowiednim rozstawem mocowania paneli do deskowania. Jakie rozwiązanie będzie najbardziej trwałe i stabilne? Będę wdzięczny za wszelkie porady.

Link do komentarza

Trzeba przyjąć zasady jak dla pełnego deskowania. Te zaś instrukcja producenta z całą pewnością opisuje. 

Tak dla ścisłości, to jako pełne deskowanie tradycyjnie uznaje się również taki właśnie układ, w którym odstępy pomiędzy deskami wynoszą nawet do 5 cm. W zasadzie w przypadku blachy jest ono nawet korzystniejsze, bo umożliwia osuszanie spodniej części blachy. 

Link do komentarza
20 godzin temu, lemieszko napisał:

Tak, ale tam tylko jest mowa o pełnym deskowaniu, ew. o łatach i kontrłatach. A u mnie będzie deskowanie ale z przerwą co 5 cm, 

 

5 cm to niewiele. Ważne, żeby miejsce mocowania nie wypadło Ci na pustkę miedzy łatami. :icon_biggrin: 

Ale nie piszesz co to za obiekt, czy poddasze jest zamknięte, znaczy zabezpieczone przed wiatrem. Bo w przypadku poddasza częściowo otwartego, burzowy wiatr może spowodować znaczące szkody. Pamiętam sytuację z dzieciństwa, jak na moich oczach wiatr otworzył źle zabezpieczone wrota do stodoły i następny podmuch zrzucił z dachu połowę dachówki. Prawie wszystkie się rozbiły. Z panelami może być podobnie. Niby są mocowane, ale ich wyrwanie nie jest niemożliwe.

Link do komentarza

Dzień dobry,

Zgodnie z wytycznymi zawartymi w instrukcji dotyczącej montażu paneli na rąbek stojący zatrzaskowy, rekomenduje się instalację na podkonstrukcji składającej się z łat oraz kontrłat. Zarówno instrukcja, jak i zalecenia Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy wskazują na konieczność stworzenia przestrzeni wentylacyjnej pomiędzy warstwą wstępnego krycia a spodem pokrycia dachowego, aby zapewnić prawidłowe działanie stalowego dachu. Kieszeń wentylacyjną można uzyskać poprzez zastosowanie kontrłat o wymiarach 40x50 mm, co jest typowe dla standardowych konstrukcji dachowych. Należy również pamiętać o otworach wentylacyjnych: wlot o minimalnej powierzchni 200 cm²/mb na okapie oraz wylot w kalenicy, który powinien być cztery razy mniejszy niż wlot. Taki układ umożliwia swobodny przepływ powietrza pod pokryciem dachowym.Instrukcja montażu paneli na rąbek stojący zatrzaskowy zaleca ich montaż na konstrukcji składającej się z łat i kontrłat. Zarówno instrukcja, jak i wytyczne Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy, wskazują na konieczność utworzenia przestrzeni wentylacyjnej pomiędzy warstwą wstępnego krycia a dolną stroną stalowego pokrycia dachowego. Przestrzeń tę uzyskuje się dzięki zastosowaniu kontrłat o wymiarach 40x50 mm, co stanowi standard dla typowych konstrukcji dachowych. Należy również zadbać o odpowiednią wentylację: wlot na okapie o powierzchni minimum 200 cm²/mb oraz wylot w kalenicy, czterokrotnie mniejszy niż wlot, co umożliwia prawidłowy przepływ powietrza pod pokryciem dachowym.

 

Istnieje opcja montażu paneli na deskowaniu ażurowym, pod warunkiem spełnienia wymogów związanych z zastosowaniem kontrłat oraz odpowiedniej warstwy wstępnego krycia. W tym przypadku zalecany jest standardowy rozstaw wkrętów montażowych: co 50 cm w środkowej części połaci i co 25 cm w odległości 1 metra od krawędzi.

______________________________________
Panele dachowe na rąbek, PD-510, Blachy Pruszyński

https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
pd-510-pruszynski-ns.thumb.jpg.249facf5a7223f5a944f9f80fcf6f431.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...