Skocz do zawartości

Remont mieszkania


Recommended Posts

Napisano

Cześć,

czeka mnie remont mieszkania i w związku z tym chciałabym dowiedzieć się kilku rzeczy. Jestem kompletnie zielona w tych tematach, więc bardzo liczę na czyjąś pomoc. Remont w miarę możliwości chciałabym przeprowadzić sama.

 

A więc jest to stare mieszkanie. Na pewno czeka mnie wymiana podłogi oraz remont ścian. Na podłodze znajduje się gumolit, który chciałabym usunąć i nałożyć nową wykładzinę pcv. W jaki sposób to zrobić? Obiło mi się o uszy, że na stary gumolit nie można założyć nowego, a że przy usuwaniu starego bardzo często jest problem z usuwaniem kleju. Czy to prawda? Jeśli faktycznie byłby problem z usuwaniem kleju to czy po oderwaniu całego gumolitu łatwiej będzie założyć panele? Panele można położyć na pozostałości kleju po wykładzinie?

 

Drugą najważniejszą rzeczą są ściany i sufit. Na suficie jest pęknięcie przez całą długość. Czy to niebezpieczne? Wystarczy tylko to czymś wypełnić i będzie w porządku? Na załączonych zdjęciach możecie zobaczyć jak to wszystko wygląda. Na ścianach również są pęknięcia, ale już nie wyglądają tak groźnie. W jaki sposób krok po kroku przeprowadzić remont takich ścian i sufitu? Chciałabym pomalować je zwykłą farbą.

 

W załączniku przesyłam zdjęcia. Będę bardzo wdzięczna za każdą wskazówkę :)

Laura

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.20.52_0bf1d5ae.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.20.53_8ddc77e9.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.20.53_cc6c36d3.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.20.53_e6e71646.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.20.53_e24cf31d.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.20.54_160a9a5a.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.20.55_7c974f40.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.20.55_b92762e1.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.20.56_d5a09eb2.jpg

Napisano (edytowany)
4 godziny temu, laura21 napisał:

Cześć,

czeka mnie remont mieszkania i w związku z tym chciałabym dowiedzieć się kilku rzeczy. Jestem kompletnie zielona w tych tematach, więc bardzo liczę na czyjąś pomoc. Remont w miarę możliwości chciałabym przeprowadzić sama.

 

No hej :)

Stare mieszkanko, zaniedbane - więc będzie sporo pracy :)

Czy poradzisz sobie sama? Wszystko zależy od tego, co chcesz tam mieć :)

 

4 godziny temu, laura21 napisał:

A więc jest to stare mieszkanie. 

 

 

W bloku z wielkiej płyty, kamienicy, czy familoku? Jak stary jest budynek i czy stoi na przykład na szkodach górniczych?

 

4 godziny temu, laura21 napisał:

Na pewno czeka mnie wymiana podłogi oraz remont ścian. Na podłodze znajduje się gumolit, który chciałabym usunąć i nałożyć nową wykładzinę pcv. W jaki sposób to zrobić? Obiło mi się o uszy, że na stary gumolit nie można założyć nowego, a że przy usuwaniu starego bardzo często jest problem z usuwaniem kleju. Czy to prawda? Jeśli faktycznie byłby problem z usuwaniem kleju to czy po oderwaniu całego gumolitu łatwiej będzie założyć panele? Panele można położyć na pozostałości kleju po wykładzinie?

 

Trudno ocenić. Trzeba by zajrzeć, co jest pod tym gumolitem :) Może nie jest mocno przyklejony. 

Po zdjęciu może okazać się, że jest tam pod nim wyrąbisty parkiet (dobra, przesadziłam :icon_biggrin:), albo nierówna wylewka z ubytkami.

Tak, czy siak - według mnie lepsze najtańsze panele z marketu, niż nowy gumolit - bo czym innym jest wykładzina PCV :icon_wink:

Przy panelach nie będzie Ci tak "ciągło po nogach", jak to moja babcia powiadała :icon_biggrin:

jeśli  pozostaną po tym zerwanym gumolicie jakieś resztki kleju, to powierzchownie zeskrob je szpachelką. Na to przyjdzie pianka i panele, więc drobnych nierówności nie będzie czuć. Będzie git.

Nie przeraź się, jeśli po zerwaniu gumolitu zobaczysz pęknięcia podłogi. U mnie były na szerokość 3mm ... miałam wrażenie, że piwnicę na dole widzę (mam mieszkanie na parterze) :icon_biggrin:

 

4 godziny temu, laura21 napisał:

Drugą najważniejszą rzeczą są ściany i sufit. Na suficie jest pęknięcie przez całą długość. Czy to niebezpieczne? Wystarczy tylko to czymś wypełnić i będzie w porządku? Na załączonych zdjęciach możecie zobaczyć jak to wszystko wygląda. Na ścianach również są pęknięcia, ale już nie wyglądają tak groźnie. W jaki sposób krok po kroku przeprowadzić remont takich ścian i sufitu? Chciałabym pomalować je zwykłą farbą.

 

 

I w temacie ścian chyba nikt nie udzieli Ci rzeczowej odpowiedzi bez informacji, jakiego rodzaju jest to budynek ;)

Mieszkam w bloku z wielkiej płyty i przed remontem też tak wyglądało (też kupiłam to mieszkanie lata temu w tak opłakanym stanie, jak Twoje). W blokach przez sufit idzie łączenie płyt - więc jeśli to mieszkanie w bloku to być może o to chodzić. Jeśli tak, to najlepsza dla Ciebie wiadomość. Pozostałe są zdecydowanie gorsze :icon_rolleyes:

Edytowano przez daggulka (zobacz historię edycji)
Napisano

jak dla mnie - sufit to prefabrykaty, czyli wielka płyta, albo coś w podobie do OWT (jak czteropiętrowy)

ewentualnie żerańskie płyty, niemniej nie powinno być groźne

Napisano
Przed chwilą, retrofood napisał:

A po co zrywać gumolit? Położyć panele na wierzch.

 

Musiałaby chociaż zajrzeć, czy nie ma tam jakiego grzyba ;)

 

Przed chwilą, aru napisał:

jak dla mnie - sufit to prefabrykaty, czyli wielka płyta, albo coś w podobie do OWT (jak czteropiętrowy)

ewentualnie żerańskie płyty, niemniej nie powinno być groźne

 

Tak, jak napisałam .... gorzej, jak to dom ;)

Ciekawa jestem :)  Czekam, co się okaże :)

Napisano

chociaż patrząc w powiększeniu na foty 1 i 6 ściany nie wyglądają na prefabrykowane, a na suficie przy oparciu są dziwne pęknięcia, więc to raczej nie WP czy OWT

 

przydałaby się fotka z zewnątrz

Napisano
10 minut temu, daggulka napisał:

Musiałaby chociaż zajrzeć, czy nie ma tam jakiego grzyba ;)

 

Na wygląd, to jest mieszkanie w bloku i nie jest skrajne, Gdzieś w środku wysokości. Grzyb możliwy tylko po zalaniu, co byłoby czuć. Albo przy przemarzającej ścianie, na co podłoga też wpływu nie ma.

Napisano
21 minut temu, retrofood napisał:

 

Na wygląd, to jest mieszkanie w bloku i nie jest skrajne, Gdzieś w środku wysokości. Grzyb możliwy tylko po zalaniu, co byłoby czuć. Albo przy przemarzającej ścianie, na co podłoga też wpływu nie ma.

 

Skąd wniosek, że mieszkanie nie jest skrajne i jest na piętrze?

Napisano

Nawet zasłonki podobne...

2 minuty temu, daggulka napisał:

Ja tam drzewa za oknem widzę ;) Tak wysoko to nie jest :)

 

To jeszcze lepiej. W piwnicach jest sauna, bo rury idą środkiem.

Napisano
1 minutę temu, daggulka napisał:

Laura - nie trzymaj nas w niepewności, napisz co to za budynek :)

Cześć dzięki bardzo za odpowiedzi :)

 

To taki budynek,  z 1970 roku. Mieszkanie znajduje się na 1 piętrze

Zrzut ekranu (3).png

Napisano

Noooo ... i jesteśmy w mieszkaniu w bloku!

To akurat dobra wiadomość :) Rzekłabym nawet, że bardzo dobra ... dla Ciebie :)

Chłopaki - działajcie - trzeba pomóc Laurze :)

Napisano

 

 

Laura, ja też 11 lat temu bodajże kupiłam taką ruinę. Zrobiłam wtedy remont generalny. Na ściany położyłam tapety, na podłogi panele. Łazienka - totalna generalka z płytkami.

W ubiegłym roku postanowiłam ponownie zrobić remont salonu.

Poniżej masz link do wątku z metamorfozy "po taniości". Na całość z meblami wydałam kole 6000 zł - ale panele zostawiłam stare, bo były w dobrym stanie jeszcze :)

Na ostatniej stronie są zdjęcia z efektu. Pierwsze dwie strony to zbieranie inspiracji i rozważania techniczne ;)

Lubię rzeczy niedoskonałe, nadgryzione zębem czasu (jak ja) :icon_biggrin: - i takie są teraz moje ściany w bloku :)

W wolnej chwili sobie poczytaj mój wątek - może znajdziesz w nim coś dla siebie :)

 

 

Przed chwilą, podczytywacz napisał:

Ale że co - zbieramy brygadę i jedziemy remontować?:icon_eek:

 

Radźcie, jak doprowadzić tę ruinkę do stanu używalności. Laura chce sama remontować - każda rada jest na wagę kasy i czasu :)

Napisano
14 minut temu, laura21 napisał:

To taki budynek,  z 1970 roku. Mieszkanie znajduje się na 1 piętrze

Potwierdzam, ze to dobra wiadomość. Wtedy jeszcze nie robiono takiego szajsu jak pod koniec epoki Gierka. 

Napisano

Korzystając z okazji chciałabym pokazać również sufit w łazience i kuchni :) W łazience są jakieś ślady jakby od zalania. Czy wystarczy to pokryć farbą? W kuchni farba sama odchodzi. Co zrobić po zeskrobaniu jej? Oczywiście tyle ile będzie się dało zeskrobać 

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.20.59_6189b32c.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.21.00_105a9f2e.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.21.00_1152dfa3.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.21.01_c22a20b9.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.21.02_3a87da49.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.21.03_d9c1c330.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.21.04_f723c7fb.jpg

7 minut temu, daggulka napisał:

 

 

Laura, ja też 11 lat temu bodajże kupiłam taką ruinę. Zrobiłam wtedy remont generalny. Na ściany położyłam tapety, na podłogi panele. Łazienka - totalna generalka z płytkami.

W ubiegłym roku postanowiłam ponownie zrobić remont salonu.

Poniżej masz link do wątku z metamorfozy "po taniości". Na całość z meblami wydałam kole 6000 zł - ale panele zostawiłam stare, bo były w dobrym stanie jeszcze :)

Na ostatniej stronie są zdjęcia z efektu. Pierwsze dwie strony to zbieranie inspiracji i rozważania techniczne ;)

Lubię rzeczy niedoskonałe, nadgryzione zębem czasu (jak ja) :icon_biggrin: - i takie są teraz moje ściany w bloku :)

W wolnej chwili sobie poczytaj mój wątek - może znajdziesz w nim coś dla siebie :)

 

 

Dziękuję :) Jak będę miała wolną chwilę to z chęcią poczytam :) 

10 minut temu, retrofood napisał:

Potwierdzam, ze to dobra wiadomość. Wtedy jeszcze nie robiono takiego szajsu jak pod koniec epoki Gierka. 

super :)

 

Napisano
24 minuty temu, laura21 napisał:

Korzystając z okazji chciałabym pokazać również sufit w łazience i kuchni :) W łazience są jakieś ślady jakby od zalania. Czy wystarczy to pokryć farbą? W kuchni farba sama odchodzi. Co zrobić po zeskrobaniu jej? Oczywiście tyle ile będzie się dało zeskrobać 

 

Ty masz zadań na dwa - trzy miesiące dla zespołu fachowców, a nie dla samej i to amatorki. 

Ślady od zalania, jeśli suche i stare, nie powinny przeszkadzać. Gorzej, jeśli nadal mokre. 

Po zeskrobaniu farby trzeba naprawiać powierzchnię i nanosić grunt. Oczywiście, zeskrobujemy wszystko co odchodzi, nawet tynk, jeśli się nie trzyma.

Napisano

Czy masz kogoś pod ręką, kto w bezpieczny sposób sprawdzi z czego jest instalacja elektryczna?

Czy to przewody miedziane, czy aluminiowe? Jak wygląda rozdzielnica, czyli "skrzynka" z bezpiecznikami? Ile ich jest? Może jeszcze ze dwie fotki...

3 minuty temu, retrofood napisał:

Ty masz zadań na dwa - trzy miesiące dla zespołu fachowców, a nie dla samej i to amatorki. 

A to jest kluczowy fakt...

Jeszcze jak wyglądają drzwi - i te wejściowe, i wewnętrzne... futryny, skrzydła...

 

I najważniejsze...

Powierzchnia mieszkania i... i grubość portfela:zalamka: czyli możliwości...

 

 

42 minuty temu, daggulka napisał:

Radźcie

Najpierw zbierzcie informacje, które są niezbędne do analizy i potem do radzenia :scratching:

Napisano
6 minut temu, podczytywacz napisał:

Jeszcze jak wyglądają drzwi - i te wejściowe, i wewnętrzne... futryny, skrzydła...

 

Futryny ma najpewniej stalowe. Kiedyś w blokach nie robili innych - u mnie tak samo.

W sprzedaży znajdzie nakładane ościeżnice - bo demontaż tego stalowego goowna to rzeź :icon_rolleyes:

 

Ja przymierzam się powoli do remontu przedpokoju, gabinetu i sypialni (w przyszłym roku). I rozważam pozostawienie tych stalowych futryn i przemalowanie ich na biało lub czarno (w zależności jaki kolor skrzydeł wybiorę). Ale wiesz, jak ja lubię ;) Nie dość, że po taniości, to jeszcze niedoskonale :icon_mrgreen:

Napisano
14 minut temu, podczytywacz napisał:

Czy masz kogoś pod ręką, kto w bezpieczny sposób sprawdzi z czego jest instalacja elektryczna?

Czy to przewody miedziane, czy aluminiowe? Jak wygląda rozdzielnica, czyli "skrzynka" z bezpiecznikami? Ile ich jest? Może jeszcze ze dwie fotki...

A to jest kluczowy fakt...

Jeszcze jak wyglądają drzwi - i te wejściowe, i wewnętrzne... futryny, skrzydła...

 

I najważniejsze...

Powierzchnia mieszkania i... i grubość portfela:zalamka: czyli możliwości...

 

 

Najpierw zbierzcie informacje, które są niezbędne do analizy i potem do radzenia :scratching:

Na ten moment nikt mi tego nie sprawdzi. Nie ma mnie również na miejscu, więc nie mam jak zrobić zdjęć. Drzwi wejściowe są do wymiany, tak samo jak okna, w łazience junkers z instalacją. Drzwi do pokoju i kuchni chcę wywalić. Mieszkanie ma niecałe 30 m2. Jeśli chodzi o budżet to jest kiepsko. Na ten moment około 20 tys, choć w mojej sytuacji to i tak bardzo dużo. Czy remont za tyle jest w ogóle możliwy? Zamieszczam jeszcze pozostałe zdjęcia, które mam

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.20.50_c92e70fe.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.20.50_c9dc0471.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.20.51_768fdf9f.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.20.55_2c11114c.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.20.56_038fb601.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.20.58_ae0c2411.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-07-16 o 15.20.59_543990ce.jpg

Napisano
3 minuty temu, laura21 napisał:

Na ten moment nikt mi tego nie sprawdzi. Nie ma mnie również na miejscu, więc nie mam jak zrobić zdjęć. Drzwi wejściowe są do wymiany, tak samo jak okna, w łazience junkers z instalacją. Drzwi do pokoju i kuchni chcę wywalić. Mieszkanie ma niecałe 30 m2. Jeśli chodzi o budżet to jest kiepsko. Na ten moment około 20 tys, choć w mojej sytuacji to i tak bardzo dużo. Czy remont za tyle jest w ogóle możliwy? Zamieszczam jeszcze pozostałe zdjęcia, które mam

 

 

20.000 zł to bardzo mało na tę ruinkę.

Najważniejsze jest Twoje bezpieczeństwo, musisz więc znaleźć taniego instalatora, żeby doprowadził Ci do ładu i składu instalację elektryczną i gazową (junkers do wymiany). Elektryka to najpewniej aluminiowe kable. Zdałoby się wymienić, ale koszt jest spory. Wiem, że nie powinnam tego pisać (bo tak się nie robi po prostu), ale u mnie też częściowo jest aluminiowa instalacja elektryczna. Powinnam wymienić podczas pierwszego remontu, ale miałam ograniczony budżet. Elektryk przyszedł, dodał gniazdek i wymienił wszystkie pozostałe, zrobił nową skrzynkę rozdzielczą, pomierzył instalację, posprawdzał wszystko i stwierdził, że żyć będę. I tak zostało. Jakie są minusy? Nie będę mieć indukcji, bo instalacja nie uciągnie. Chyba, że wyremontuję najpierw instalację.

 

Pozostałe rzeczy to kosmetyka i liczy się to, co chcesz osiągnąć.

Zdarcie starych farb konieczne. Papier ścierny i szpachelka w dłoń i do roboty ;)

Jak Retro zauważył - panele możesz położyć na gumolicie (panele pod warunkiem, że podłoga jest w miarę równa).

 

Urządzając, możesz, kolokwialnie rzecz ujmując "zerżnąć głupa" i zrobić sobie mieszkanie w stylu industrialnym. To techniczna i surowa aranżacja z odkrytymi rurami i tynkami. Ale to też trzeba zrobić z głową. Mój salon miał taki być, ale uznałam, że w cieplejszym lofcie będę czuła się lepiej.

Można przekuć wady w atut, ale trzeba ruszyć głową :)

Poszukaj inspiracji w necie o wnętrzach w stylu industrialnym ;)

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...