Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Muszę docieplic strop styropianem. Jest go 100m2  a wylewka waży ponad 10 ton. Boje się ciężaru i chce dać na styropian lżejszą wylewkę. Rozważam anchydryt jako cieńszy więc lżejszy, lub styrobeton znacznie lżejszy , tańszy ale zdania na temat możliwości jego użytkowania są podzielone.  Strych jest używany standardowo, ciuchy , meble, czasem tam chodzę. Ktoś coś doradzi? Dzięki 

Napisano

Rozważałeś z keramzytem?

 

-aś. Sorry, nie zauważyłem.

I napisz przede wszystkim jaką rolę ma pełnić wylewka. Czy tylko zabezpieczyć styropian? To budowa czy remont?

Napisano
  Dnia 23.07.2024 o 20:09, Ewa Zybała napisał:

Muszę docieplic strop styropianem. Jest go 100m2  a wylewka waży ponad 10 ton. Boje się ciężaru i chce dać na styropian lżejszą wylewkę. Rozważam anchydryt jako cieńszy więc lżejszy, lub styrobeton znacznie lżejszy , tańszy ale zdania na temat możliwości jego użytkowania są podzielone.  Strych jest używany standardowo, ciuchy , meble, czasem tam chodzę. Ktoś coś doradzi? Dzięki 

Rozwiń  

Są styropiany pod parkingi oraz takie, na których stawia się domy, więc to niewielki ciężar

te 100 kg na 1 m2.

Są nawet wełny pod wylewki i jastrychy.

Nie masz się czym przejmować.

 

Napisano
  Dnia 23.07.2024 o 20:36, animus napisał:

Są styropiany pod parkingi oraz takie, na których stawia się domy, więc to niewielki ciężar

te 100 kg na 1 m2.

Są nawet wełny pod wylewki i jastrychy.

Nie masz się czym przejmować.

Rozwiń  

Tu obawa nie o styropian zapewne lecz o strop

  Dnia 23.07.2024 o 20:09, Ewa Zybała napisał:

a wylewka waży ponad 10 ton.

Rozwiń  

A wełna legary płyty? 

Napisano
  Dnia 23.07.2024 o 20:44, michal603 napisał:

Tu obawa nie o styropian zapewne lecz o strop

A wełna legary płyty? 

Rozwiń  

Dużo roboty z podłogą. Styropian praktyczniejszy ale muszę go przykryć bo myszy wejdą. I żeby można było strych użytkować..

  Dnia 23.07.2024 o 21:27, michal603 napisał:

 

:ih:

Rozwiń  

Na zdjęciu dachu nie widać. Jest wystarczająco wysoki dach. Chce zrobić posadzkę użytkowa. I zastanawiam się czy styrobeton nadaje się czy lepiej anchydryt

Napisano (edytowany)
  Dnia 24.07.2024 o 03:49, Ewa Zybała napisał:

Na zdjęciu dachu nie widać. Jest wystarczająco wysoki dach. Chce zrobić posadzkę użytkowa. 

Rozwiń  

Ja wszystko zrozumiałem dlatego zaproponowałem wełnę i podłogę na legarach jeśli obawiasz się ciężaru wylewki na warstwie styropianu. 

 

  Dnia 24.07.2024 o 03:49, Ewa Zybała napisał:

I zastanawiam się czy styrobeton nadaje się czy lepiej anchydryt

Rozwiń  

A to juz czy lambda danego rozwiązania zadowoli i czy taką podłogę trzeba czymś przykryć czy nadaję się do użytkowania bezpośrednio, w tej kwestii niestety nie pomogę

Edytowano przez michal603 (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 24.07.2024 o 04:51, michal603 napisał:

Ja wszystko zrozumiałem dlatego zaproponowałem wełnę i podłogę na legarach jeśli obawiasz się ciężaru wylewki na warstwie styropianu. 

 

A to juz czy lambda danego rozwiązania zadowoli i czy taką podłogę trzeba czymś przykryć czy nadaję się do użytkowania bezpośrednio, w tej kwestii niestety nie pomogę

Rozwiń  

Ok dzięki. Też to rozważam. Bo poszłam rano na strych a tam rury idą od co. Nie wiem czy mogę je obłożyć styropianem i zalać betonem... Może faktycznie skończy się na wełnie 

Napisano

Albo dwie warstwy styropianu, na nich płyty OSB, mfp, lub inne drewnopochodne. Ostatecznie nawet zwykłe zaimpregnowane deski. 

W pierwszej warstwie styropianu, na grubość rur, można wyciąć w nim odpowiednie kanały. Natomiast druga warstwa jest już ciągła, bo układamy ja na wierzchu nad rurami. 

To wszystko przykrywamy płytami drewnopochodnymi (wystarczy nawet OSB 12 mm) i możemy po takiej podłodze normalnie chodzić, styropian jest zabezpieczony, nawet jak postawimy coś bardzo ciężkiego. Natomiast deski zamiast płyt czasem się lepiej sprawdzają, Chociażby, gdy wejście na strych jest na tyle wąskie lub niewygodne, że typowe płyty (2,50 × 1,25 m) trudno jest wnieść, albo na podłodze są słupy i inne przeszkadzające elementy. Oczywiście, można też główną część wyłożyć płytami, a jakieś trudne fragmenty deskami. 

W takim wariancie obciążenie stropu jest znikome, robota łatwa, całość można też bez problemu usunąć.

Napisano (edytowany)

Pytanie: docieplenie stropu wełna 20 cm o lambdzie 0,035-0,036 ile warstw należy kłaść i jakiej firmy( firma, rodzaj, rolka czy arkusz?). Ewentualnie co sądzicie o docieplenie pianą pur w warstwie 20 cm bo chyba tyle trzeba. 

Edytowano przez Ewa Zybała (zobacz historię edycji)
Napisano

nie można chodzić

 

masz jakiś projekt, a konkretnie przekrój przez całą chałupę?

swoją drogą  założone trzy tematy o tym samym i pomysły z czapy :bezradny:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...