Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Muszę docieplic strop styropianem. Jest go 100m2  a wylewka waży ponad 10 ton. Boje się ciężaru i chce dać na styropian lżejszą wylewkę. Rozważam anchydryt jako cieńszy więc lżejszy, lub styrobeton znacznie lżejszy , tańszy ale zdania na temat możliwości jego użytkowania są podzielone.  Strych jest używany standardowo, ciuchy , meble, czasem tam chodzę. Ktoś coś doradzi? Dzięki 

Napisano

Rozważałeś z keramzytem?

 

-aś. Sorry, nie zauważyłem.

I napisz przede wszystkim jaką rolę ma pełnić wylewka. Czy tylko zabezpieczyć styropian? To budowa czy remont?

Napisano
21 minut temu, Ewa Zybała napisał:

Muszę docieplic strop styropianem. Jest go 100m2  a wylewka waży ponad 10 ton. Boje się ciężaru i chce dać na styropian lżejszą wylewkę. Rozważam anchydryt jako cieńszy więc lżejszy, lub styrobeton znacznie lżejszy , tańszy ale zdania na temat możliwości jego użytkowania są podzielone.  Strych jest używany standardowo, ciuchy , meble, czasem tam chodzę. Ktoś coś doradzi? Dzięki 

Są styropiany pod parkingi oraz takie, na których stawia się domy, więc to niewielki ciężar

te 100 kg na 1 m2.

Są nawet wełny pod wylewki i jastrychy.

Nie masz się czym przejmować.

 

Napisano
6 minut temu, animus napisał:

Są styropiany pod parkingi oraz takie, na których stawia się domy, więc to niewielki ciężar

te 100 kg na 1 m2.

Są nawet wełny pod wylewki i jastrychy.

Nie masz się czym przejmować.

Tu obawa nie o styropian zapewne lecz o strop

36 minut temu, Ewa Zybała napisał:

a wylewka waży ponad 10 ton.

A wełna legary płyty? 

Napisano
1 godzinę temu, Ewa Zybała napisał:

 Strych jest używany standardowo, ciuchy , meble, czasem tam chodzę. Ktoś coś doradzi? Dzięki 

 

7 minut temu, animus napisał:

Ewa nie ma chyba strychu, tylko stropodach

:ih:

Napisano
7 godzin temu, michal603 napisał:

Tu obawa nie o styropian zapewne lecz o strop

A wełna legary płyty? 

Dużo roboty z podłogą. Styropian praktyczniejszy ale muszę go przykryć bo myszy wejdą. I żeby można było strych użytkować..

6 godzin temu, michal603 napisał:

 

:ih:

Na zdjęciu dachu nie widać. Jest wystarczająco wysoki dach. Chce zrobić posadzkę użytkowa. I zastanawiam się czy styrobeton nadaje się czy lepiej anchydryt

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Ewa Zybała napisał:

Na zdjęciu dachu nie widać. Jest wystarczająco wysoki dach. Chce zrobić posadzkę użytkowa. 

Ja wszystko zrozumiałem dlatego zaproponowałem wełnę i podłogę na legarach jeśli obawiasz się ciężaru wylewki na warstwie styropianu. 

 

1 godzinę temu, Ewa Zybała napisał:

I zastanawiam się czy styrobeton nadaje się czy lepiej anchydryt

A to juz czy lambda danego rozwiązania zadowoli i czy taką podłogę trzeba czymś przykryć czy nadaję się do użytkowania bezpośrednio, w tej kwestii niestety nie pomogę

Edytowano przez michal603 (zobacz historię edycji)
Napisano
2 minuty temu, michal603 napisał:

Ja wszystko zrozumiałem dlatego zaproponowałem wełnę i podłogę na legarach jeśli obawiasz się ciężaru wylewki na warstwie styropianu. 

 

A to juz czy lambda danego rozwiązania zadowoli i czy taką podłogę trzeba czymś przykryć czy nadaję się do użytkowania bezpośrednio, w tej kwestii niestety nie pomogę

Ok dzięki. Też to rozważam. Bo poszłam rano na strych a tam rury idą od co. Nie wiem czy mogę je obłożyć styropianem i zalać betonem... Może faktycznie skończy się na wełnie 

Napisano
17 minut temu, Ewa Zybała napisał:

Może faktycznie skończy się na wełnie 

Miedzy legary w zasadzie można dać różne mięciuchne rzeczy nie tylko wełna. Może ktoś mądrzejszy ode mnie się jeszcze wypowie

Napisano

Albo dwie warstwy styropianu, na nich płyty OSB, mfp, lub inne drewnopochodne. Ostatecznie nawet zwykłe zaimpregnowane deski. 

W pierwszej warstwie styropianu, na grubość rur, można wyciąć w nim odpowiednie kanały. Natomiast druga warstwa jest już ciągła, bo układamy ja na wierzchu nad rurami. 

To wszystko przykrywamy płytami drewnopochodnymi (wystarczy nawet OSB 12 mm) i możemy po takiej podłodze normalnie chodzić, styropian jest zabezpieczony, nawet jak postawimy coś bardzo ciężkiego. Natomiast deski zamiast płyt czasem się lepiej sprawdzają, Chociażby, gdy wejście na strych jest na tyle wąskie lub niewygodne, że typowe płyty (2,50 × 1,25 m) trudno jest wnieść, albo na podłodze są słupy i inne przeszkadzające elementy. Oczywiście, można też główną część wyłożyć płytami, a jakieś trudne fragmenty deskami. 

W takim wariancie obciążenie stropu jest znikome, robota łatwa, całość można też bez problemu usunąć.

Napisano (edytowany)

Pytanie: docieplenie stropu wełna 20 cm o lambdzie 0,035-0,036 ile warstw należy kłaść i jakiej firmy( firma, rodzaj, rolka czy arkusz?). Ewentualnie co sądzicie o docieplenie pianą pur w warstwie 20 cm bo chyba tyle trzeba. 

Edytowano przez Ewa Zybała (zobacz historię edycji)
Napisano

nie można chodzić

 

masz jakiś projekt, a konkretnie przekrój przez całą chałupę?

swoją drogą  założone trzy tematy o tym samym i pomysły z czapy :bezradny:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...