Skocz do zawartości

Recommended Posts

Muszę docieplic strop styropianem. Jest go 100m2  a wylewka waży ponad 10 ton. Boje się ciężaru i chce dać na styropian lżejszą wylewkę. Rozważam anchydryt jako cieńszy więc lżejszy, lub styrobeton znacznie lżejszy , tańszy ale zdania na temat możliwości jego użytkowania są podzielone.  Strych jest używany standardowo, ciuchy , meble, czasem tam chodzę. Ktoś coś doradzi? Dzięki 

Link do komentarza
21 minut temu, Ewa Zybała napisał:

Muszę docieplic strop styropianem. Jest go 100m2  a wylewka waży ponad 10 ton. Boje się ciężaru i chce dać na styropian lżejszą wylewkę. Rozważam anchydryt jako cieńszy więc lżejszy, lub styrobeton znacznie lżejszy , tańszy ale zdania na temat możliwości jego użytkowania są podzielone.  Strych jest używany standardowo, ciuchy , meble, czasem tam chodzę. Ktoś coś doradzi? Dzięki 

Są styropiany pod parkingi oraz takie, na których stawia się domy, więc to niewielki ciężar

te 100 kg na 1 m2.

Są nawet wełny pod wylewki i jastrychy.

Nie masz się czym przejmować.

 

Link do komentarza
6 minut temu, animus napisał:

Są styropiany pod parkingi oraz takie, na których stawia się domy, więc to niewielki ciężar

te 100 kg na 1 m2.

Są nawet wełny pod wylewki i jastrychy.

Nie masz się czym przejmować.

Tu obawa nie o styropian zapewne lecz o strop

36 minut temu, Ewa Zybała napisał:

a wylewka waży ponad 10 ton.

A wełna legary płyty? 

Link do komentarza
7 godzin temu, michal603 napisał:

Tu obawa nie o styropian zapewne lecz o strop

A wełna legary płyty? 

Dużo roboty z podłogą. Styropian praktyczniejszy ale muszę go przykryć bo myszy wejdą. I żeby można było strych użytkować..

6 godzin temu, michal603 napisał:

 

:ih:

Na zdjęciu dachu nie widać. Jest wystarczająco wysoki dach. Chce zrobić posadzkę użytkowa. I zastanawiam się czy styrobeton nadaje się czy lepiej anchydryt

Link do komentarza
1 godzinę temu, Ewa Zybała napisał:

Na zdjęciu dachu nie widać. Jest wystarczająco wysoki dach. Chce zrobić posadzkę użytkowa. 

Ja wszystko zrozumiałem dlatego zaproponowałem wełnę i podłogę na legarach jeśli obawiasz się ciężaru wylewki na warstwie styropianu. 

 

1 godzinę temu, Ewa Zybała napisał:

I zastanawiam się czy styrobeton nadaje się czy lepiej anchydryt

A to juz czy lambda danego rozwiązania zadowoli i czy taką podłogę trzeba czymś przykryć czy nadaję się do użytkowania bezpośrednio, w tej kwestii niestety nie pomogę

Edytowano przez michal603 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
2 minuty temu, michal603 napisał:

Ja wszystko zrozumiałem dlatego zaproponowałem wełnę i podłogę na legarach jeśli obawiasz się ciężaru wylewki na warstwie styropianu. 

 

A to juz czy lambda danego rozwiązania zadowoli i czy taką podłogę trzeba czymś przykryć czy nadaję się do użytkowania bezpośrednio, w tej kwestii niestety nie pomogę

Ok dzięki. Też to rozważam. Bo poszłam rano na strych a tam rury idą od co. Nie wiem czy mogę je obłożyć styropianem i zalać betonem... Może faktycznie skończy się na wełnie 

Link do komentarza

Albo dwie warstwy styropianu, na nich płyty OSB, mfp, lub inne drewnopochodne. Ostatecznie nawet zwykłe zaimpregnowane deski. 

W pierwszej warstwie styropianu, na grubość rur, można wyciąć w nim odpowiednie kanały. Natomiast druga warstwa jest już ciągła, bo układamy ja na wierzchu nad rurami. 

To wszystko przykrywamy płytami drewnopochodnymi (wystarczy nawet OSB 12 mm) i możemy po takiej podłodze normalnie chodzić, styropian jest zabezpieczony, nawet jak postawimy coś bardzo ciężkiego. Natomiast deski zamiast płyt czasem się lepiej sprawdzają, Chociażby, gdy wejście na strych jest na tyle wąskie lub niewygodne, że typowe płyty (2,50 × 1,25 m) trudno jest wnieść, albo na podłodze są słupy i inne przeszkadzające elementy. Oczywiście, można też główną część wyłożyć płytami, a jakieś trudne fragmenty deskami. 

W takim wariancie obciążenie stropu jest znikome, robota łatwa, całość można też bez problemu usunąć.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...