Skocz do zawartości

Jak załatać dziurę w panelach?


Recommended Posts

Szanowne Państwo, kochani moi to znów ja remont trwa i trwać będzie jeszcze pewnie długo, byłem na urlopie, ale już wróciłem. Teraz do rzeczy zrobiłem otwory w panelach pod ściankę gk, aczkolwiek teraz widzę, że jednak chciałbym przenieść drzwi w miejsce niebieskie, natomiast otwór. Jak ten fragment niebieski załatać jakoś? O ile w ogóle da się to zrobić. Z góry dzięki za Pomoc! 

unnamed.jpg

Link do komentarza
11 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

to znów ja

No tak, to znów Ty...:scratching:

 

Dobrze, że jesteś :yahoo:

 

 

 

 

A NIE MÓWIŁEM???

 

Nie słuchasz starszych i doświadczonych! :zalamka:

Doradzałem - wypieprz stare panele, po postawieniu ścianek położysz nowe i nie wyjdzie Ci to wiele drożej...

Na promocjach ok 30 zł za metr, na te Twoje 15 m2 to mniej niż 500 zł... i tak sam byś to przecież układał...

 

A Ty nakombinowałeś się, dokupiłeś jakieś nowe narzędzia, namotałeś...

i pozostajesz ze starymi, połatanymi i ze świadomością, że I TAK MUSISZ ZA JAKIŚ CZAS JE WYMIENIĆ :wallbash:

I zobaczysz wtedy -  jak to łatwo zrobić w małych pomieszczeniach, już umeblowanych:zalamka:

 

 

Nie łataj teraz tej dziury... przy wykańczaniu wrzucisz tam pasek panela, który stamtąd wyciąłeś i nakryjesz "progiem" drewnianym, najlepiej z twardego drewna - buku, czy dębu - wybierzesz taki z ładnym usłojeniem i bez sęków - w markecie budowlanym...

Nowy, bezsensownie "wytworzony" wydatek:zalamka:

 

Jeszcze nie jest za późno - wywal stare panele!

 

Link do komentarza
11 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

Szanowne Państwo, kochani moi to znów ja remont trwa i trwać będzie jeszcze pewnie długo, byłem na urlopie, ale już wróciłem. Teraz do rzeczy zrobiłem otwory w panelach pod ściankę gk, aczkolwiek teraz widzę, że jednak chciałbym przenieść drzwi w miejsce niebieskie, natomiast otwór. Jak ten fragment niebieski załatać jakoś? O ile w ogóle da się to zrobić. Z góry dzięki za Pomoc! 

Dwie listwy progowe i ten pasek co wytniesz z tamtej strony.

 

https://allegro.pl/oferta/a61-listwa-aluminiowa-progowa-laczaca-90cm-zloto-7441243612?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:query&bi_c=YjE5NWFjZTYtZTc1NS00NGY5LTk0MjEtZDJjMzRmMTcwMWEyAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=99fe9ce3-13dc-4990-952e-ef8416b9ef52

A61-effectsResult_big.webp

W kolorze do wyboru, jeszcze taniej.

 

https://allegro.pl/oferta/listwa-progowa-dylatacyjna-a61-90-kolory-drewna-15924029315

Link do komentarza

Czy na pozostałej części tego wyciętego otworu i tak będzie ścianka? Jeżeli tak, to problemu nie ma - w drzwiach dodajemy próg z drewna. I pewnie nawet będzie ładniejszy niż te panele. :) 

Druga sprawa to, to o czym już tu chyba niektórzy pisali. Nie warto przy takim remoncie bawić się w wycinanie starych paneli pod ściankami. Albo wywalamy wszystkie stare panele, albo jak już strasznie tego nie chcemy, to ścianki stawiamy na nich, Z tym że podstawą takiej ścianki jest drewniany profil (kantówka) np. 5×10 cm. Do niego przyklejamy przy samych krawędziach po dwie warstwy taśmy akustycznej, tak aby warstwa była dość gruba. Mocujemy go na silikon do paneli, dobrze dociskamy obciążając czymś. Silikon głównie po środku profilu pomiędzy taśmami, ale na taśmy też go można dać. Resztę ścianki robimy już zwyczajnie, na profilach stalowych. Chyba że ktoś (tak jak ja) woli robić szkielet z drewnianej kantówki. 

Silikon trzyma się na panelach tak, że nic tego połączenia nie naruszy. Jak toś pomimo wszystko nie ma do tego zaufania to na upartego może dać jakieś kołki przez drewnianą kantówkę i panele do podłogi. Ale akustycznie bez nich jest nieco lepiej. I zawsze można usunąć ściankę, a w podłodze nie ma dziur.

Link do komentarza
8 godzin temu, podczytywacz napisał:

No tak, to znów Ty...:scratching:

 

Dobrze, że jesteś :yahoo:

 

 

 

 

A NIE MÓWIŁEM???

 

Nie słuchasz starszych i doświadczonych! :zalamka:

Doradzałem - wypieprz stare panele, po postawieniu ścianek położysz nowe i nie wyjdzie Ci to wiele drożej...

Na promocjach ok 30 zł za metr, na te Twoje 15 m2 to mniej niż 500 zł... i tak sam byś to przecież układał...

 

A Ty nakombinowałeś się, dokupiłeś jakieś nowe narzędzia, namotałeś...

i pozostajesz ze starymi, połatanymi i ze świadomością, że I TAK MUSISZ ZA JAKIŚ CZAS JE WYMIENIĆ :wallbash:

I zobaczysz wtedy -  jak to łatwo zrobić w małych pomieszczeniach, już umeblowanych:zalamka:

 

 

Nie łataj teraz tej dziury... przy wykańczaniu wrzucisz tam pasek panela, który stamtąd wyciąłeś i nakryjesz "progiem" drewnianym, najlepiej z twardego drewna - buku, czy dębu - wybierzesz taki z ładnym usłojeniem i bez sęków - w markecie budowlanym...

Nowy, bezsensownie "wytworzony" wydatek:zalamka:

 

Jeszcze nie jest za późno - wywal stare panele!

 

Wiem, też to rozważam, ale też mierzę siły na zamiary, dla kogoś kto może całe życie zajmuje się budowlanką wiele rzeczy wydają się jakoby było "tylko czymś do zrobienia", na przykład położenie paneli, natomiast dla laika który tego nie robił to "aż coś do zrobienia", bo to kolejna umiejętność uczenia się czegoś od zera, plus tylko jedna szansa na powodzenie. Mam taki zamiar po prostu postawić ściankę i użyć wszystkich płyt, bo też one teraz zawalają mi sporo miejsca bo mam ich aż 20 x 1,6m x 2,6m, i ewentualnie wtedy po ukończeniu ścianki z dwóch stron zdarciu paneli, ale to też dopiero wtedy zdecyduje, bo zobaczę ile mam sił, bo i tak jeszcze kupa roboty przede mną 😣.

8 godzin temu, animus napisał:

Dzięki, tak właśnie spróbuje zrobić. 😊

 

 

8 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Czy na pozostałej części tego wyciętego otworu i tak będzie ścianka? Jeżeli tak, to problemu nie ma - w drzwiach dodajemy próg z drewna. I pewnie nawet będzie ładniejszy niż te panele. :) 

Druga sprawa to, to o czym już tu chyba niektórzy pisali. Nie warto przy takim remoncie bawić się w wycinanie starych paneli pod ściankami. Albo wywalamy wszystkie stare panele, albo jak już strasznie tego nie chcemy, to ścianki stawiamy na nich, Z tym że podstawą takiej ścianki jest drewniany profil (kantówka) np. 5×10 cm. Do niego przyklejamy przy samych krawędziach po dwie warstwy taśmy akustycznej, tak aby warstwa była dość gruba. Mocujemy go na silikon do paneli, dobrze dociskamy obciążając czymś. Silikon głównie po środku profilu pomiędzy taśmami, ale na taśmy też go można dać. Resztę ścianki robimy już zwyczajnie, na profilach stalowych. Chyba że ktoś (tak jak ja) woli robić szkielet z drewnianej kantówki. 

Silikon trzyma się na panelach tak, że nic tego połączenia nie naruszy. Jak toś pomimo wszystko nie ma do tego zaufania to na upartego może dać jakieś kołki przez drewnianą kantówkę i panele do podłogi. Ale akustycznie bez nich jest nieco lepiej. I zawsze można usunąć ściankę, a w podłodze nie ma dziur.

Dzięki, ale już zacząłem stawiać na po prostu gołym(no nie całkiem bo jest tam gumoleum) betonie. Więc tak już będe robił do końca.😉

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niestety nie ma co się spodziewać spektakularnych efektów. Tu kilka osób dzieli się radami w podobnym temacie:  
    • Po drugiej ścianie nie ma nic z tych rzeczy, stoi po prostu szafka i nie ma tam żadnych rur ani nic Jest to mieszkanie świeżo po remoncie w stanie deweloperskim i nie było na niej żadnych usterek. I tak ślady herbaty były pojedynczymi plamami-a tutaj mam wrażenie, że albo może za mocno przycisnęłam, albo może farba była za gęsta-cięzko powiedzieć, ale spróbuj odmalować na nowo docelową farbą tak jak Pan sugeruje.
    • A czy coś wiadomo czemu ten fragment ściany ma inną strukturę? Bo już samo to jest zastanawiające. Ponadto co jest po drugiej stronie tej ściany? Czasem takie dziwne rzeczy wychodzą, gdy po drugiej stronie jest np. prysznic i ściana ulega nadmiernemu zawilgoceniu. Zakładam, że nie jest to po prostu miejsce, w którym rozlała się ta herbata? jeżeli nie ma jakichś szczególnych przyczyn tego stanu rzeczy i powodów do niepokoju to powinno wystarczyć pokrycie ściany farbą separacyjną (na plamy), potem pomalowanie jej docelową farbą.
    • witam ponownie,   po przeczytaniu paru artykułów oraz obejrzeniu filmów na YT, zdecydowałem się, że zrobię instalacje wodnej na rozdzielaczach 2x rozdzielcze do zimnej wody(7 punktów) do ciepłej 3 punkty i tutaj następujące opcję: - rozdzielacz - 3 punkty na podwójnych kolankach(cyrkulacja)  - rozdzielacz na 2 punkty a przez prysznic podwójne kolanko cyrkulacyjne(prysznic jest pierwszym punktem)   Ale bardziej zastanawia mnie fakt przekrojów/przepływów...od pionu mam wyjście na 1/2 do pierwszego zaworu i tak też poprowadziłem instalację dalej. I nie wiem czy gdzieś dalej w instalacji ma sens używania przekrojów np.: 3/4 lub pex 20, skoro tutaj mamy wąskie gardło. Mam 2 typy rozdzielaczy np.: 3/4 belka i zawory 3/4 drugi belka 3/4 i zawory 1/2. Zastanawiałem się żeby użyć dwa łączone lewy 3/4x1/2 na np.: miskę wc a prawy 3/4x3/4 na np.: prysznic, wannę lub zlewozmywak. Jeszcze inna rzecz mnie nurtuje, będę miał zasobnik pojemnościowy i tutaj zastanawiam się czy może na ciepłą wodę i cyrkulację dać np.: pex 20mm, czy to ma sens skoro wcześniej mamy pex 16 lub gwint 1/2, bo jeżeli dobrze rozumiem to zimna wodą wypycha ciepłą wodę z boilera. Zastanawiam się czy może dać też baterie termostatyczne, ale to jest nowy wątek, choć temp wody będę miał raczej stałą 45/40stopni to po przeczytaniu wstępu, gdzie piszą, że mogą usprawnić utrzymanie temp. w przypadku skoków ciśnienia/przepływu więc tam z tyłu głowy trochę też o tym myślę. Ale tak jak pisałem to jest nowy wątek. Z drugiej strony też tak patrzę, że wszystkie gwinty do baterii wannowej, prysznica są na g1/2. Na pewno lepiej byłoby jakbym instalację do rozdzielacza/czy miał poprowadzoną na np.: 3/4, w tedy chyba puszczenie wszystko na pex 16mm nie stanowiłoby problemu.   Jeszcze mam pytanie w jakiej kolejności podpinać punkty pod rozdzielacz zimnej wody? Wstępnie założyłem, że bliżej od źródła będą elementy z dużym/wrażliwym poborem i tak np.: zasobnik, prysznic, zlewozmywak, wanna(tutaj mogę poczekać odkręcam i czekam), z "drugiej strony" będzie miska wc(tym bardziej mogę czekać), zmywarka itd. Proszę o opinię wszystkich, a na pewno: @Redakcja@animus
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...