Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam

Planuje do obecnej kuchni dołożyć wyspę lub po prostu ją zamknac w ksztacie U. Jako, że jestem laikiem w tych sprawach postanowiłem że zrobie to sam, ale mam jedno pytanie odnośnie grzejnika. Jesli zabuduje grzejnik w połowie i dam kratke wentylacyjna na górę blatu to będzie dobre wystarczające dla niego ? 

kuchnia.jfifkuchnia.jpg

Edytowano przez Kamil Półtorzycki (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

A co to znaczy "zabuduję w połowie"? Do połowy swojej długości znajdzie się za zabudową? Grzejnikowi takie zabudowanie nie zaszkodzi, ale ogrzewanie kuchni będzie słabsze. Co może być tym bardziej odczuwalne, skoro jest pod oknem. Minimum konieczne, żeby zachować w miarę normalną wydajność ogrzewania to zapewnienie wlotu powietrza pod grzejnikiem i wylotu u góry, nad nim. 

Link do komentarza
58 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

A co to znaczy "zabuduję w połowie"? Do połowy swojej długości znajdzie się za zabudową? Grzejnikowi takie zabudowanie nie zaszkodzi, ale ogrzewanie kuchni będzie słabsze. Co może być tym bardziej odczuwalne, skoro jest pod oknem. Minimum konieczne, żeby zachować w miarę normalną wydajność ogrzewania to zapewnienie wlotu powietrza pod grzejnikiem i wylotu u góry, nad nim. 

Też tak uważam napeno się nie obrazi. Jeżeli nie przeszkadza ci strata ciepła i sama estetyka. Połowa grzejnika będzie widoczna od frontu. Jeżeli blat będzie wykonany z mdfu musisz zabezpieczyc kratki wentylacyjne silikonem. Podczas przemywania pociągnie wodę zacznie puchnąć i okleina odejdzie. 

Zastanów się może nad grzejnikiem pionowym.

 

Link do komentarza
Dnia 19.07.2024 o 14:36, Kamil Półtorzycki napisał:

  mam jedno pytanie odnośnie grzejnika. Jesli zabuduje grzejnik w połowie i dam kratke wentylacyjna na górę blatu to będzie dobre wystarczające dla niego ?  

 

A nie myślałeś nad wymianą grzejnika na bardziej elegancki i porzuceniem myśli o jego zasłanianiu?