Skocz do zawartości

Ile kosztuje wykonanie całej kotłowni gazowej?


Recommended Posts

A po co wymiennik? Będzie to spinał z jakimś kominkiem? Ja na jesień za taką samą instalację płaciłem 13 tys brutto. 7.3tys kocioł, robocizna 1.5tys, reszta rurki między innymi miedziane kosztowały najwięcej i ważne, żeby w miarę dobry filtr magnetyczny zamontował.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Link do komentarza
16 godzin temu, lukas198820 napisał:

Witam

Dodam że dom ma nieocieplony, wybudowany w latach 90-tych, całą instalacja składa się z grzejników.

To robi to na opak, najpierw inwestuje się w izolację cieplną budynku, wtedy można dobrać odpowiedniej mocy kocioł do nowych potrzeb.

W dodatku termomodernizacja pomaga oszczędzać pieniądze i to spore, które można potem inwestować w unowocześnienia sposobu ogrzewania, wentylacji itd.  

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Jak chce spiąć kominek to ok, ale stary kocioł to proszenie się o kłopoty. Kuzynka tak zrobiła i w kolejnym sezonie była mega awaria, bo stary śmieciuch w pierwszy jesienny dzień się rozszczelnił, nie mieli zaworów i cała woda z instalacji spłynęła do piwnicy i przez kilka dni zanim fachowiec nie przyjechał nie mogli korzystać ani ze śmieciucha, ani z gazowego. Kocioł węglowy jak jest zalany wodą powinen być użytkowany przynajmniej pół roku w roku, inaczej kończy się j.w. Ja wiele metrów nie miałem, bo wpinałem do starej instalacji, więc max 3m jak już na bieżące mam przeliczyć. Filtr magnetyczny zbiera/filtruje wodę z opiłków i kamienia krążącego w obiegu. Dla kotła gazowego są bardzo niebezpieczne, bo oklejają się na rozgrzanym wymienniku, przez co wymiennik pęka, a przede wszystkim oddaje mniej ciepła do wody. Ważne jest też, żeby po zalaniu wlał inhibitor, który zapobiega zakamienianiu się całej instalacji.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...