Skocz do zawartości

Wykończenie progu


Recommended Posts

Napisano

Witam, proszę o pomoc jak wykończyć taki próg? Po kolei co zrobić. W tamtym roku dałem tylko na to zaprawę i położyłem deskę drewnianą po kilku miesiącach zaczęła wyłazić wilgoć musiałem zrywać wszystko i suszyć teraz jest suche i zastanawiam się czym to wykończyć? Jest to boczne wyjście na zewnątrz budynku na parterze.

20240521_223001.jpg

Napisano

Dam popołudniu teraz jestem w pracy i nie mam żadnych innych zdjęć tego progu, ale deweloper to budował w sumie nawet nie zastanawiałem się nad tym zrobię zdjęcia i wrzucę 

Napisano
55 minut temu, diablos napisał:

  deweloper to budował 

 

To już wiele wyjaśnia.  W serialu "Alternatywy 4" jest scenka, jak hydraulicy chodzą po mieszkaniach w bloku oferując, za grubą opłatą oczywiście,  poprawę tego, co świadomie spieprzyli w ciągu 8 godzin pracy. I to nie jest wymyśl reżysera, tylko tak było naprawdę w tamtych latach. Długość rurek do baterii zlewu zawsze była taka, że żadne meble, w żadnym układzie nie pozwalały usytuować szafki pod zlew. Zawsze trzeba było rurki skracać, albo dokładać. A jeszcze gorzej gdy dochodziła do tego rurka z gazem. Której nie wolno bylo wpuszczać w ścianę. Robotnicy za same poprawy mieli więcej niż w Ameryce.

I tu pewnie próbowali podobnego mechanizmu, bo prywatnie żaden murarz na progu nie dałby dziurawki. Oni pewnie chcieli byś to ich poprosił o naprawę. Powinieneś to reklamować..

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, diablos napisał:

Witam, proszę o pomoc jak wykończyć taki próg? Po kolei co zrobić. W tamtym roku dałem tylko na to zaprawę i położyłem deskę drewnianą po kilku miesiącach zaczęła wyłazić wilgoć musiałem zrywać wszystko i suszyć teraz jest suche i zastanawiam się czym to wykończyć? Jest to boczne wyjście na zewnątrz budynku na parterze.

20240521_223001.jpg

Trzeba to ściąć poniżej podłogi, zapianować, dać izolację i podłogę dołożyć.

A jak to wygląda z zewnątrz?

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

Ja miałem identyczny problem przy drzwiach tarasowych. Cały pustak skułem, zostawiłem tylko tą część, na której opiera się rama. Zamiast pustaka dałem styropian wygładziłem zaprawą, wymalowałem masą do uszczelniania piany (w szelinach okiennych) i dopiero poszła wylewka. Zamiast masy możesz też zastosowaś taśmę EPDM na powierzchni podłogi i ramie okiennej. Tak naprawde ta taśma powinna być od strony zewnętrznej ale teraz trzeba się jakoś ratować.

Napisano

tak to wygląda od zewnątrz. Czyli proponujecie tą dziurawkę zbić i zrobić wylewkę? też tak myślałem bo z tych dziur wieje zwłaszcza zimą dlatego przypuszczam stąd sie wziała wilgoć gdy na te dziury wylałem zaprawę...

20240522_180433.jpg

20240522_180440.jpg

20240522_180524.jpg

20240522_180600.jpg

20240522_180608.jpg

Napisano
3 godziny temu, diablos napisał:

tak to wygląda od zewnątrz.

20240522_180608.jpg

Widzisz tu jest cały problem, woda wlewa się jak przez sito pod to okno, trzeba to rozebrać, uszczelnić i położyć na nowo.   

Szczeliny niemiłosierne wystarczy powiekszyć zdjęcie.

Ciekawe co jest pod spodem, pewnie zasypane piachem, deweloperka.:takaemotka: 

Napisano
31 minut temu, animus napisał:

Widzisz tu jest cały problem, woda wlewa się jak przez sito pod to okno,  

 

A dziurawka niczym sto kominów, konwekcyjnie parę wodną perfekcyjnie rozprowadza. 

Napisano

Chyba, że Ci się chce to rozbież pierwsza rząd kostki przy progu i naklej na ramę i pustak taśmę EPDM. Nie będzie jak powinno ale napewno lepiej.

 

Ja pozostałe otwory po zbiciu pustaka od wewnątrz uzupełniłem pianą.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nikt nie poda dokładnego czasu, bo tu znaczenie ma zarówno grubość powłoki farby, jak i faktyczna temperatura grzejnika. A zasadniczy problem jest taki, że ta farba nie jest przeznaczona do takiego użycia. Dlatego nikt nie gwarantuje jak się zachowa w takich warunkach. Wszystko robimy na własne ryzyko.
    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...