Skocz do zawartości

Śmierdzący problem


Recommended Posts

Napisano

Witam, dom nowy z podłączeniem do wodociągu i kanalizacji gminnej. 
Pojawił się problem: smród jak z szamba. Pierwszy raz w pralni z kratki w podłodze- pamiętam jak deweloper mówił by co jakiś czas zalać szklanka wód, więc zalałam i było ok. Po kilku dniach smród pojawił się w kuchni. Nie ze zlewu tylko z szafki gdzie Ujście mają rury odpływowe. Nie jest to smród zatkanego kolanka tylko taki żywej kupy. Nie wiem czym to jest spowodowane. Przepraszam za moje myślenie- znaczne opady deszczu, kierunek wiatru??? Nie mam pojęcia. Jakieś pomysły?

Napisano

Cóż, czasami zdarzają się jakieś podciśnienia (z różnych, często nie znanych przyczyn), co powoduje wyssanie wody z syfonu i wtedy nie ma zapory przed wydostawaniem się gazów. Trzeba więc zwyczajnie zalewać syfony odrobiną wody i smród ustanie. 

Chyba, że coś pękło i jest stała nieszczelność, wtedy naprawa.

Napisano
4 godziny temu, Magdajasiu napisał:

Po kilku dniach smród pojawił się w kuchni. Nie ze zlewu tylko z szafki gdzie Ujście mają rury odpływowe. 

 

Instalacja kanalizacyjna musi mieć wszędzie syfony napełnione wodą, 

Jak w kuchni do syfonu podłączono zmywarkę, czy pralkę, to trzeba sprawdzić czy tam jest ok,  połączenie szczelne. 

Napisano

Syfony są zalane wodą. Zmywarka jest nowa, użyta może 5 razy. Mi się wydaje że zapach wychodził bezpośrednio z rury już w ścianie. Brzydki zapach jak się pojawił tak i znikł. Dziś rano jest ok.

Napisano
17 godzin temu, Magdajasiu napisał:

Syfony są zalane wodą. Zmywarka jest nowa, użyta może 5 razy. Mi się wydaje że zapach wychodził bezpośrednio z rury już w ścianie. Brzydki zapach jak się pojawił tak i znikł. Dziś rano jest ok.

A podłączenie zmywarki jest szczelne?

Jak-podlaczyc-zmywarke-3.jpg

 

 

ustanovka_posudomoiki_7.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...