Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Dzień Dobry .Mam pytanie do Was fachowców w tym temacie .Posiadam stara posadzka w garażu blaszanym która brzydko wygląda .Chciałem tam dać kostkę ale nie mam takiej możliwości aby złapać poziom .Słyszałem ostatnio że w jakiś workach mogę kupić jakąś żywice epoksydowa nawet nie wiem jak to się nazywa która wypełni na nowo podloge .Co byście polecili ? Pozdrawiam 

Napisano
2 godziny temu, PiotruniA napisał:

Słyszałem ostatnio że w jakiś workach mogę kupić jakąś żywice epoksydowa nawet nie wiem jak to się nazywa która wypełni na nowo podloge .

Z żywic epoksydowych wykonuje się posadzki o grubości kilku milimetrów. To raczej rodzaj warstwy wykończeniowej, którą układa się na solidnych i równych wylewkach betonowych.

W workach do wypełniania dziur sprzedawana jest mieszanka mineralno-asfaltowa, ale chyba nie o nią chodziło?

Kostka, a raczej większe, grubsze i możliwie tanie płyty chodnikowe to dobry pomysł. Dziury w wylewce wypełni podsypka pod płyty.

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Z żywic epoksydowych wykonuje się posadzki o grubości kilku milimetrów. To raczej rodzaj warstwy wykończeniowej, którą układa się na solidnych i równych wylewkach betonowych.

W workach do wypełniania dziur sprzedawana jest mieszanka mineralno-asfaltowa, ale chyba nie o nią chodziło?

Kostka, a raczej większe, grubsze i możliwie tanie płyty chodnikowe to dobry pomysł. Dziury w wylewce wypełni podsypka pod płyty.

Słyszałem o czymś co maluje wałkiem tylko nie wiem o co chodzi i jak to się nazywa,kostka i płyty odpadają nie chce tam tego dawać .Nie wiem jak to dokładnie się nazywa co wałkiem się rozprowadza po całej powierzchni ,zaraz wyśle Państwu zdjęcie jak to wygląda chciałbym to zakryć posadzkę jakoś żeby to wyglądało .

Napisano
56 minut temu, PiotruniA napisał:

Słyszałem o czymś co maluje wałkiem tylko nie wiem o co chodzi i jak to się nazywa,

To żywica, może być epoksydowa. W najbliższym (3) numerze Budujemy Dom mamy poradę, jak to układać. Ale koszt tego materiału to przynajmniej sto kilkadziesiąt do kilkuset zł/m2.

Napisano
7 godzin temu, vlad1431 napisał:

Ja na balkonie użyłem czegoś takiego https://www.sanier.pl/produkt/geolite-40/
Nie wiem jak z odpornością na ściskanie, tzn jak auto wjedzie, ale można to stosować od 2mm grubości, także dwa worki w Twoim przypadku by pewnie wystarczyły.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Ok to bym coś potrzebował takiego właśnie żeby to wszystko zakryć ,jak to rozprowadzić po garażu w jaki sposób ?Czy dać jakoś to klejem wyrównać czy jak ?

Napisano

Ja to normalnie pacą rozciągałem, tylko ja miałem w miarę płasko. Bardzo dobrze się to rozprowadza, bo ja raczej zdolności takich nie mam, ale rozrabia się to w miarę na rzadko i elegancko się zaciąga. U mnie raz dwa schło, bo w lecie na słońcu robiłem, także trzeba uważać, bo 20 minut i to zaczyna gęstnieć. Jak masz duże nierówności, to możesz na listwach to zrobić. W każdym razie nie rusza tego nic, ani woda, ani mróz.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano

Pytasz @PiotruniA:

"Czy dać jakoś to klejem wyrównać czy jak ?"

Przeczytaj kartę polecanego wyrobu... nie trzeba równać niczym innym, bo dopuszcza się zastosować warstwę do 40 mm grubości... To powinno wystarczyć do wyrównania większych ubytków...

Oczywiście musisz usunąć nadkruszone fragmenty, odkurzyć, ODTŁUŚCIĆ posadzkę i dopiero wtedy zastosować...

Napisano

Słyszałem dzisiaj o jakiej w workach warstwie wyrównawczej ?Że przed tym odkurzyć ,zagruntować gruntem głęboko penetrującym i na to jakaś masa lub żywica wyrównawcza powiecie coś o tym ?

Napisano

Może piszesz o wylewce samopoziomującej? Jak sama nazwa wskazuje, musi być przy tym poziom, Ty go tam z tego co piszesz nie masz.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...