Skocz do zawartości

Odrolnienie gruntu


galik1987

Recommended Posts

Napisano

Nie ma mpzp ale dlaczego nie miałbym dostać wz?

Najpierw wystosuje pismo o wz. Ciekawi mnie jaki byłby koszt odrolnienia. Nie idzie wyczytać nigdzie o klasie 6. Na niektórych stronach jest napisane że nie trzeba odralniac a na innych są jakieś tabelki. Nie rozumie tego

Napisano

Czyli rozumiem że wystarczy wystosować pismo o warunki zabudowy, jeżeli dostanę takie pismo i decyzje na budowę na mojej działce to kolejnym krokiem może być zaproszenie geodetów i zrobienie mniejszych działek na przykład 1200 m. Bo pole ma 1 hektar

Napisano
  Dnia 27.02.2024 o 08:15, galik1987 napisał:

A skąd takie informacje że nie zatwierdzi? 

Rozwiń  

 

 Przecież nie wiem, ja Ci tylko podpowiadam zagrożenia, bo niektóre znam z życia. Po sąsiedzku mam 4 działki, które kupił jeden dziany gość i chce je scalić, ale od ponad 20 lat nie dostał na to zgody. I burmistrz mu zapowiedział, że dopóki pełni urząd to takiej zgody nie będzie. I koniec, odwołania nie ma. Zbyt dużo zależy od woli włodarzy samorządowych.

Ale przecież Ty najlepiej znasz swoje, lokalne uwarunkowania, więc może będzie inaczej. Może popytasz tych, którzy już te działki podzielili? Nic nie piszesz o tym co to za rejon, może to na działki rekreacyjne?

Napisano

Chciałem podpytać u źródła anonimowego a nie u sąsiadów :) jakie będą koszty odrolnienia ale jak klasy 6 się nie odralnia to jest dobra wiadomość. Mniej biurokracji może będzie 

Napisano

Zapytam więc jeszcze raz :) czyli jak otrzymałbym warunki zabudowy i chciał zrobić działkę 1200 m to będę płacił tą naleznosc jednorazową za wyłączenie z produkcji rolnej i będę płacił przez 10 lat te opłaty? Czy przy klasie 6 nie ma tej należności przy glebie piaszczystej najsłabszej klasy. 

 

Napisano

Art. 12a. Obowiązek uiszczenia należności i opłat rocznych, a w odniesieniu do gruntów leśnych również jednorazowego odszkodowania, o którym mowa w art. 12 ust. 1, nie dotyczy wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej lub leśnej na cele budownictwa mieszkaniowego: 1) do 0,05 ha w przypadku budynku jednorodzinnego;

 

USTAWA z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych Dz.U. 1995 nr 16 poz. 78 - tekst jednolity.

 

Poczytaj:

https://www.prawo.pl/biznes/zwolnienie-z-oplat-za-wylaczenie-gruntu-z-produkcji-rolnej-dotyczy-kazdego-budynku,164851.html

https://tvn24.pl/polska/wylaczenie-gruntu-z-produkcji-rolnej-czym-jest-gdzie-zlozyc-wniosek-i-ile-to-kosztuje-st6094237

 

Napisano
  Dnia 27.02.2024 o 20:07, galik1987 napisał:

Zapytam więc jeszcze raz :) czyli jak otrzymałbym warunki zabudowy i chciał zrobić działkę 1200 m to będę płacił tą naleznosc jednorazową za wyłączenie z produkcji rolnej i będę płacił przez 10 lat te opłaty? Czy przy klasie 6 nie ma tej należności przy glebie piaszczystej najsłabszej klasy. 

 

Rozwiń  

Zależy od wielkości działki, którą odrolnisz.

500m2 to nie 1200m2.

 Gdy przekroczysz wielkości powyższej powierzchni, to od nadwyżki zostanie naliczona należność i opłaty roczne.

https://www.farmer.pl/biznes/ile-rzeczywiscie-kosztuje-wylaczenie-gruntow-z-produkcji-rolnej,107133.html

Napisano

Czyli powinienem się sugerować przelicznikiem (87 435 zł 1hektar x wielkość działki -- wartość działki) ?  

Na różnych stronach są inne wzory na przeliczenie opłaty. Która jest prawdziwa. Tylko proszę nie pisać przeczytaj tam i tam. Czytałem dużo i są różne wersje. Nie znam aktualnych zasad

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...