Skocz do zawartości

Małe wartości na rotametrze w ogrzewaniu podłogowym.


Łakomy

Recommended Posts

Napisano

Witam, mam problem z ogrzewaniem podłogowym w mieszkaniu (68m2). Podłogówka rozdzielona na 7 ( zdj 1). Mieszkanie ogrzewa piec gazowy dwufunkcyjny. Brak grzejników tylko drabinka w łazience. 

Problem polega na niskich przepływach na rotametrach. Przy maxymalnym odkręceniu rotametrów przepływy nie osiągają nawet 1l/min. Ogrzewanie  w mieszkaniu mam ustawione w nocy na 20 a w dzień na 21 jednak gdy temperatura na zewnątrz spadnie niżej niż okolo -3 stopnie to ciężko osiągnąć w mieszkaniu te 21 stopni a grzeje się od 7 rano cały czas. Pompka ustawiona na najwyższe obroty ( próbowałem wszystkich możlowiści na pompce). Gdy zostawię odkręcone 2 rotametry a reszta zamknięta to mam przepływ na tych dwóch około 2l/min. temperatura na piecu ustawiona na 50 stopni.  Jest możliwość że małe wartości na rotametrach są spowodowane zapowietrzoną podłogówką? Mieszkanie oddane do użytku 2 lata temu. W załącznikach dodaje zdjęcia instalacji. pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

404045820_731448902223807_5728125490001725814_n.jpg

404236232_1121057048878275_6605352162294695821_n.jpg

404311184_1542689349866774_6084955893492391580_n.jpg

404393752_870304184537170_2026968854588704454_n.jpg

394153696_871331061401015_8812948995611459991_n.jpg

403389308_1113995049972258_2440761929677527065_n.jpg

403866476_890342122435065_7984081027086303996_n.jpg

403902153_331020893011989_5817673084862258993_n.jpg

404321637_671895804927907_8698380290430619558_n.jpg

404070764_364065182692936_4539493454976801096_n.jpg

Napisano
6 godzin temu, Łakomy napisał:

Witam, mam problem z ogrzewaniem podłogowym w mieszkaniu (68m2). Podłogówka rozdzielona na 7 ( zdj 1). Mieszkanie ogrzewa piec gazowy dwufunkcyjny. Brak grzejników tylko drabinka w łazience. 

 Mieszkanie oddane do użytku 2 lata temu. 

Trzeba zacząć od wyczyszczenia filtrów w calej instalacji!

Napisano

Przypominam o filtrach. Jeżeli one są "przytkane" to przepływ będzie marny niezależnie od tego co spróbujemy ustawić. Ponawiam też pytanie o ustawienia pompy - czy to tryb zaznaczony na zdjęciu? Oraz o to jak jest wykonane połączenie pomiędzy kotłem i rozdzielaczem. Szczerze mówiąc to pompa na rozdzielaczu prawdopodobnie nie jest do niczego potrzebna. W zupełności wystarczyłaby pompa obiegowa kotła. 

Czy tam poniżej pompy założony jest termostatyczny zawór mieszający? Jeżeli tak, to warto poruszyć w obu kierunkach jego pokrętłem do zmiany temperatury (proporcji wody gorącej z kotła oraz powracającej z podłogi). One czasem się przyblokowują i przepuszczają np. zbyt dużo zimnej wody, a zbyt mało ciepłej.

404311184_1542689349866774_6084955893492391580_n.jpg.6e02285e868950648792d1e4252721da.jpg

404236232_1121057048878275_6605352162294695821_n.thumb.jpg.d4909d2672cebdba2d20c3ecee429a63.jpg

Napisano
1 minutę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Przypominam o filtrach. Jeżeli one są "przytkane" to przepływ będzie marny niezależnie od tego co spróbujemy ustawić. Ponawiam też pytanie o ustawienia pompy - czy to tryb zaznaczony na zdjęciu? Oraz o to jak jest wykonane połączenie pomiędzy kotłem i rozdzielaczem. Szczerze mówiąc to pompa na rozdzielaczu prawdopodobnie nie jest do niczego potrzebna. W zupełności wystarczyłaby pompa obiegowa kotła. 

Czy tam poniżej pompy założony jest termostatyczny zawór mieszający? Jeżeli tak, to warto poruszyć w obu kierunkach jego pokrętłem do zmiany temperatury (proporcji wody gorącej z kotła oraz powracającej z podłogi). One czasem się przyblokowują i przepuszczają np. zbyt dużo zimnej wody, a zbyt mało ciepłej.

404311184_1542689349866774_6084955893492391580_n.jpg.6e02285e868950648792d1e4252721da.jpg

404236232_1121057048878275_6605352162294695821_n.thumb.jpg.d4909d2672cebdba2d20c3ecee429a63.jpg

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Filtry sprawdzone i były czyste i faktycznie "poruszanie" zaworem 3-D pomogło. Wartości na rotametrach od razu wskoczyły na 1,5l/min. Bardzo dziękuję za pomoc.

Napisano

Proszę jeszcze uważać na to jaka temperatura jest na nim ustawiona. Szczerze mówiąc, najlepiej ustawić ją na 55°C, czyli maksimum, jeżeli zawór jest właściwie dobrany, zaś na kotle ustawić ok. 40°C na zasilaniu. Wtedy zawór będzie pełnił jedynie funkcję zabezpieczenia przed wpuszczeniem wody o zbyt wysokiej temperaturze w podłogę. Na kotle z zasady najlepiej zaś ustawić jak najniższą temperaturę wody, która wystarcza do zapewnienia komfortu cieplnego. Wtedy efekt kondensacji będzie wykorzystywany w największym stopniu, a więc rachunki będą nieco niższe. 

Nota bene ten z tego układu można wyeliminować pompę obiegową na rozdzielaczu, ale to już poważniejsza przeróbka. Trochę się dziwię, że deweloper to tak zrobił. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chodzi mi o to że chce dokleić kawałek płytki przy tarasie tej co jest na zdjęciu ,ponieważ odpadła kiedyś tam końcówka .Tylko mam problem od spodu nie mam jak tego przykleić i do czego przykleić .Przyłożyłem od spodu jakieś drewienko ale dotknę tego to całość odchodzi .    
    • A coś innego niż przekładanie bo nie oderwę teraz tych listw co są przy krokwi i jak sam w te szpary to brzydko będzie wyglądać.   
    • Taki kierunek zmian był rozważany już na początku XXI wieku i stąd wziął się pierwotny termin wymiany wszystkich liczników energii elektrycznej ustalony na rok 2022 roku. Na szczęście nie było takich mocy przerobowych światowego przemysłu licznikowego, żeby wyprodukować ich odpowiednią ilość, a i firmy odbiorcze nie byłyby w stanie wykupić takich ilości, więc temat energii biernej przycichł i nie jest poruszany publicznie. Bo nie da się obciążyć części odbiorców kosztami, a innych nie. Jednak nikt o nim nie zapomniał, jestem tego pewien i po wymianie wszystkich liczników na elektroniczne (jest nowy termin), na 100% energetyka wróci do poważnych rozważań, bo innego wyjścia nie ma. Bo do klasycznej mocy biernej (indukcyjna i pojemnościowa) doszła teraz moc odkształceń, będąca skutkiem stosowania wszelkich elementów półprzewodnikowych, której to mocy udział w przesyle całkowitym energii będzie tylko wzrastał. A ten  przesył generuje wyłącznie straty, tak jak i przesył innych rodzajów energii biernej. I ktoś za to zapłacić musi. 
    • Jest jeszcze jeden aspekt całej sprawy. Obecnie zakłady energetyczne nie naliczają odbiorcom indywidualnym opłat za przekroczenie dopuszczalnego obciążenia mocą bierną. Dotyczy to zarówno zwykłych gospodarstw domowych, jak i tych, w których są mikroinstalacje PV (panele PV). Jednak mają taką możliwość i mogą zacząć to robić już na bazie obecnie obowiązujących umów. Kilka lat temu już taka próba była ze strony jednego z zakładów energetycznych. Dotyczyła właśnie prosumentów, czyli odbiorców z mikroinstalacją PV. Szybko się z tego wycofano, gdy o sprawie zrobiło się głośno. Ale jestem praktycznie pewien, że ta sprawa do nas kiedyś wróci. Prędzej czy później dotknie nawet tych, którzy nie mają PV. Tym bardziej, że o ile stare liczniki analogowe w ogóle nie rejestrowały mocy biernej, to te nowe elektroniczne już to robią. Są więc techniczne możliwości żeby coraz więcej osób rozliczać uwzględniając moc bierną, czyli wziąć od nich więcej. 
    • Z tego, co się orientuję, to prawda – nie ma tam liczbowych progów, za to są w WT. Dyrektywa wprost zobowiązała państwa do nowych standardów nZEB i ZEB. Kraje same muszą ustalić, jakie parametry są konieczne, by budynek spełnił wymagania. Więc nie ma narzuconych wartości, ale jest narzucony cel.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...