Skocz do zawartości

Podwójny sufit podwieszany - jak wykonać?


Sadek

Recommended Posts

Napisano

Witam,
Poszukuje najlepszego rozwiązania pod dwie konstrukcje sufitu podwieszanego, a mianowicie:
1) Jedna konstrukcja opuszczona 20cm od drewnianego stropy, na której znajdzie się membrana paroizolacyjna oraz luźny zasyp stropu wełną drzewną na 40cm
2) Druga konstrukcja 10cm niżej od zasypanego stropu w celu rozłożenia i przykrycia pełnej elektryki (nie chcę kabli elektrycznych puszczać w zasypanej wełnie drzewnej.

Chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej przymocować konstrukcję tego drugiego sufitu?
Czy mocować wieszaki do drewnianego stropu pod jeden sufit jak i drugi przy czym wieszaki do niższego sufitu będą przechodzić przez membranę (jak to na poniższym zdjęciu) czy też wieszaki pod drugi sufit mocować do konstrukcji pierwszego?

Sufit podwieszany-1.jpg

Napisano
14 godzin temu, podczytywacz napisał:

Jakie wymiary ma pomieszczenie, o którym mówisz?

Dotyczy to całego domu o powierzchnii 130m2. Pomieszczenia rozkładają się od 32m2 do 3m2

Napisano

Pytam nie o ogólną powierzchnię, a o wymiary pomieszczeń, bo ten "dolny sufit" nie będzie z założenia obciążony, więc można go - przy nie za dużych wymiarach (długość x szerokość)  i przy korzystnym układzie ścian - oprzeć tylko na profilach przyściennych UD, zatem bez wieszaków dodatkowych...

Ten "górny sufit" niech wisi na wieszakach, no i oparty również na przyściennych profilach UD...

Napisano
9 minut temu, podczytywacz napisał:

Pytam nie o ogólną powierzchnię, a o wymiary pomieszczeń, bo ten "dolny sufit" nie będzie z założenia obciążony, więc można go - przy nie za dużych wymiarach (długość x szerokość)  i przy korzystnym układzie ścian - oprzeć tylko na profilach przyściennych UD, zatem bez wieszaków dodatkowych...

Ten "górny sufit" niech wisi na wieszakach, no i oparty również na przyściennych profilach UD...

Rozumiem. My myślę, że przy mniejszych pomieszczeniach to się sprawdzi ale pytanie jak przy:

1) Salon - 32m2

2) 2x pokoj - 12m2

3) sypialnia - 14m2

Napisano
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

WYMIARY!!!

długość x szerokość...

Jak to w domach zwykle bywa, pokoje prawie, że kwadratowe wiec mając powierzchnie można sobie jasno odpowiedzieć:

1) salon - 6.5x4.9

2) 2xpokoje - 3.5x3.5

3) master - 4x3.5

Napisano
Dnia 5.11.2023 o 22:01, Sadek napisał:

Witam,
Poszukuje najlepszego rozwiązania pod dwie konstrukcje sufitu podwieszanego, a mianowicie:
1) Jedna konstrukcja opuszczona 20cm od drewnianego stropy, na której znajdzie się membrana paroizolacyjna oraz luźny zasyp stropu wełną drzewną na 40cm
2) Druga konstrukcja 10cm niżej od zasypanego stropu w celu rozłożenia i przykrycia pełnej elektryki (nie chcę kabli elektrycznych puszczać w zasypanej wełnie drzewnej.

Chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej przymocować konstrukcję tego drugiego sufitu?
Czy mocować wieszaki do drewnianego stropu pod jeden sufit jak i drugi przy czym wieszaki do niższego sufitu będą przechodzić przez membranę (jak to na poniższym zdjęciu) czy też wieszaki pod drugi sufit mocować do konstrukcji pierwszego?

Sufit podwieszany-1.jpg

Pierwsza rzecz to wszystkie ścianki działowe trzeba obniżyć, przyciąć przynajmniej poniżej izolacji, a najlepiej poniżej ślepego sufitu  podwieszanego z płyty OSB.  

 

Budujesz silniejszy stelaż z większą liczbą wieszaków, który przeniesie ciężar zasypu wełny drzewnej, oraz ślepego sufitu kręconego   płytą OSB. + ciężar dodatkowego stelażu z okablowaniem. oraz drugiego sufitu z płytą G/K.

Pierwszy stelaż zamykasz płytą OSB  a właściwy sufit kręcisz uchwytami do OSB.

Folia paroizolacyjna powinna być zamontowana pomiędzy dolnym stelażem a płytą G/K

   

 

Napisano (edytowany)
6 godzin temu, animus napisał:

Pierwsza rzecz to wszystkie ścianki działowe trzeba obniżyć, przyciąć przynajmniej poniżej izolacji, a najlepiej poniżej ślepego sufitu  podwieszanego z płyty OSB.  

 

Budujesz silniejszy stelaż z większą liczbą wieszaków, który przeniesie ciężar zasypu wełny drzewnej, oraz ślepego sufitu kręconego   płytą OSB. + ciężar dodatkowego stelażu z okablowaniem. oraz drugiego sufitu z płytą G/K.

Pierwszy stelaż zamykasz płytą OSB  a właściwy sufit kręcisz uchwytami do OSB.

Folia paroizolacyjna powinna być zamontowana pomiędzy dolnym stelażem a płytą G/K

   

 

Super. Dzięki za pomoc. 
mam jeszcze dwa pytania:

1) z jakiego powodu obniżyć ścianki działowe? Myślałem, że do nich kręcić profile w każdym pomieszczeniu aby oprzeć profile. Ścianki działowe mam z silki 12. 
2) przy takiej konstrukcji co ile kręcić wieszaki pod pierwszy sufit?

Edytowano przez Sadek (zobacz historię edycji)
Napisano
6 godzin temu, Sadek napisał:

Super. Dzięki za pomoc. 
mam jeszcze dwa pytania:

1) z jakiego powodu obniżyć ścianki działowe? Myślałem, że do nich kręcić profile w każdym pomieszczeniu aby oprzeć profile. Ścianki działowe mam z silki 12. 
2) przy takiej konstrukcji co ile kręcić wieszaki pod pierwszy sufit?

1.

Sufity się robi w całości, traktuje się jakby nie było ścianek działowych, nader często robi się najpierw sufity a potem stawia dopiero ścianki działowe.

Po pierwsze łatwiej, sufit jest w całości, mniej masz odpadów, płyty GK i OSB też masz w całości kręcone bez odpadów.

Teraz najważniejsze, folia paro-wiatroizolacyjna  jest w całości, jest szczelniej, brak mostków  termicznych, sufit jest równy we wszystkich pomieszczeniach, jest oczywiście sztywniejszy.    

 

2.

Musisz dać dwa razy tyle wieszaków jak normalnie się daje, czyli co 30-40 cm. 

Normalnie nie przekraczało się odlegości 70 cm, np. jak po podziale wypadał wieszak co 75 cm to trzeba było w rzędzie dołożyć jeden dodatkowy i wychodziło co 67 cm.

 

Wszystko zależy jeszcze od materiału jaki kupisz, profile robią coraz cieńsze, stal zanika w materiale, zobacz np. profile Knauf i porównaj je z tymi zwykłymi.  

   

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...