Skocz do zawartości

Podwójny sufit podwieszany - jak wykonać?


Sadek

Recommended Posts

Napisano

Witam,
Poszukuje najlepszego rozwiązania pod dwie konstrukcje sufitu podwieszanego, a mianowicie:
1) Jedna konstrukcja opuszczona 20cm od drewnianego stropy, na której znajdzie się membrana paroizolacyjna oraz luźny zasyp stropu wełną drzewną na 40cm
2) Druga konstrukcja 10cm niżej od zasypanego stropu w celu rozłożenia i przykrycia pełnej elektryki (nie chcę kabli elektrycznych puszczać w zasypanej wełnie drzewnej.

Chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej przymocować konstrukcję tego drugiego sufitu?
Czy mocować wieszaki do drewnianego stropu pod jeden sufit jak i drugi przy czym wieszaki do niższego sufitu będą przechodzić przez membranę (jak to na poniższym zdjęciu) czy też wieszaki pod drugi sufit mocować do konstrukcji pierwszego?

Sufit podwieszany-1.jpg

Napisano
14 godzin temu, podczytywacz napisał:

Jakie wymiary ma pomieszczenie, o którym mówisz?

Dotyczy to całego domu o powierzchnii 130m2. Pomieszczenia rozkładają się od 32m2 do 3m2

Napisano

Pytam nie o ogólną powierzchnię, a o wymiary pomieszczeń, bo ten "dolny sufit" nie będzie z założenia obciążony, więc można go - przy nie za dużych wymiarach (długość x szerokość)  i przy korzystnym układzie ścian - oprzeć tylko na profilach przyściennych UD, zatem bez wieszaków dodatkowych...

Ten "górny sufit" niech wisi na wieszakach, no i oparty również na przyściennych profilach UD...

Napisano
9 minut temu, podczytywacz napisał:

Pytam nie o ogólną powierzchnię, a o wymiary pomieszczeń, bo ten "dolny sufit" nie będzie z założenia obciążony, więc można go - przy nie za dużych wymiarach (długość x szerokość)  i przy korzystnym układzie ścian - oprzeć tylko na profilach przyściennych UD, zatem bez wieszaków dodatkowych...

Ten "górny sufit" niech wisi na wieszakach, no i oparty również na przyściennych profilach UD...

Rozumiem. My myślę, że przy mniejszych pomieszczeniach to się sprawdzi ale pytanie jak przy:

1) Salon - 32m2

2) 2x pokoj - 12m2

3) sypialnia - 14m2

Napisano
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

WYMIARY!!!

długość x szerokość...

Jak to w domach zwykle bywa, pokoje prawie, że kwadratowe wiec mając powierzchnie można sobie jasno odpowiedzieć:

1) salon - 6.5x4.9

2) 2xpokoje - 3.5x3.5

3) master - 4x3.5

Napisano
Dnia 5.11.2023 o 22:01, Sadek napisał:

Witam,
Poszukuje najlepszego rozwiązania pod dwie konstrukcje sufitu podwieszanego, a mianowicie:
1) Jedna konstrukcja opuszczona 20cm od drewnianego stropy, na której znajdzie się membrana paroizolacyjna oraz luźny zasyp stropu wełną drzewną na 40cm
2) Druga konstrukcja 10cm niżej od zasypanego stropu w celu rozłożenia i przykrycia pełnej elektryki (nie chcę kabli elektrycznych puszczać w zasypanej wełnie drzewnej.

Chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej przymocować konstrukcję tego drugiego sufitu?
Czy mocować wieszaki do drewnianego stropu pod jeden sufit jak i drugi przy czym wieszaki do niższego sufitu będą przechodzić przez membranę (jak to na poniższym zdjęciu) czy też wieszaki pod drugi sufit mocować do konstrukcji pierwszego?

Sufit podwieszany-1.jpg

Pierwsza rzecz to wszystkie ścianki działowe trzeba obniżyć, przyciąć przynajmniej poniżej izolacji, a najlepiej poniżej ślepego sufitu  podwieszanego z płyty OSB.  

 

Budujesz silniejszy stelaż z większą liczbą wieszaków, który przeniesie ciężar zasypu wełny drzewnej, oraz ślepego sufitu kręconego   płytą OSB. + ciężar dodatkowego stelażu z okablowaniem. oraz drugiego sufitu z płytą G/K.

Pierwszy stelaż zamykasz płytą OSB  a właściwy sufit kręcisz uchwytami do OSB.

Folia paroizolacyjna powinna być zamontowana pomiędzy dolnym stelażem a płytą G/K

   

 

Napisano (edytowany)
6 godzin temu, animus napisał:

Pierwsza rzecz to wszystkie ścianki działowe trzeba obniżyć, przyciąć przynajmniej poniżej izolacji, a najlepiej poniżej ślepego sufitu  podwieszanego z płyty OSB.  

 

Budujesz silniejszy stelaż z większą liczbą wieszaków, który przeniesie ciężar zasypu wełny drzewnej, oraz ślepego sufitu kręconego   płytą OSB. + ciężar dodatkowego stelażu z okablowaniem. oraz drugiego sufitu z płytą G/K.

Pierwszy stelaż zamykasz płytą OSB  a właściwy sufit kręcisz uchwytami do OSB.

Folia paroizolacyjna powinna być zamontowana pomiędzy dolnym stelażem a płytą G/K

   

 

Super. Dzięki za pomoc. 
mam jeszcze dwa pytania:

1) z jakiego powodu obniżyć ścianki działowe? Myślałem, że do nich kręcić profile w każdym pomieszczeniu aby oprzeć profile. Ścianki działowe mam z silki 12. 
2) przy takiej konstrukcji co ile kręcić wieszaki pod pierwszy sufit?

Edytowano przez Sadek (zobacz historię edycji)
Napisano
6 godzin temu, Sadek napisał:

Super. Dzięki za pomoc. 
mam jeszcze dwa pytania:

1) z jakiego powodu obniżyć ścianki działowe? Myślałem, że do nich kręcić profile w każdym pomieszczeniu aby oprzeć profile. Ścianki działowe mam z silki 12. 
2) przy takiej konstrukcji co ile kręcić wieszaki pod pierwszy sufit?

1.

Sufity się robi w całości, traktuje się jakby nie było ścianek działowych, nader często robi się najpierw sufity a potem stawia dopiero ścianki działowe.

Po pierwsze łatwiej, sufit jest w całości, mniej masz odpadów, płyty GK i OSB też masz w całości kręcone bez odpadów.

Teraz najważniejsze, folia paro-wiatroizolacyjna  jest w całości, jest szczelniej, brak mostków  termicznych, sufit jest równy we wszystkich pomieszczeniach, jest oczywiście sztywniejszy.    

 

2.

Musisz dać dwa razy tyle wieszaków jak normalnie się daje, czyli co 30-40 cm. 

Normalnie nie przekraczało się odlegości 70 cm, np. jak po podziale wypadał wieszak co 75 cm to trzeba było w rzędzie dołożyć jeden dodatkowy i wychodziło co 67 cm.

 

Wszystko zależy jeszcze od materiału jaki kupisz, profile robią coraz cieńsze, stal zanika w materiale, zobacz np. profile Knauf i porównaj je z tymi zwykłymi.  

   

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...