Skocz do zawartości

Podwójny sufit podwieszany - jak wykonać?


Sadek

Recommended Posts

Napisano

Witam,
Poszukuje najlepszego rozwiązania pod dwie konstrukcje sufitu podwieszanego, a mianowicie:
1) Jedna konstrukcja opuszczona 20cm od drewnianego stropy, na której znajdzie się membrana paroizolacyjna oraz luźny zasyp stropu wełną drzewną na 40cm
2) Druga konstrukcja 10cm niżej od zasypanego stropu w celu rozłożenia i przykrycia pełnej elektryki (nie chcę kabli elektrycznych puszczać w zasypanej wełnie drzewnej.

Chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej przymocować konstrukcję tego drugiego sufitu?
Czy mocować wieszaki do drewnianego stropu pod jeden sufit jak i drugi przy czym wieszaki do niższego sufitu będą przechodzić przez membranę (jak to na poniższym zdjęciu) czy też wieszaki pod drugi sufit mocować do konstrukcji pierwszego?

Sufit podwieszany-1.jpg

Napisano
14 godzin temu, podczytywacz napisał:

Jakie wymiary ma pomieszczenie, o którym mówisz?

Dotyczy to całego domu o powierzchnii 130m2. Pomieszczenia rozkładają się od 32m2 do 3m2

Napisano

Pytam nie o ogólną powierzchnię, a o wymiary pomieszczeń, bo ten "dolny sufit" nie będzie z założenia obciążony, więc można go - przy nie za dużych wymiarach (długość x szerokość)  i przy korzystnym układzie ścian - oprzeć tylko na profilach przyściennych UD, zatem bez wieszaków dodatkowych...

Ten "górny sufit" niech wisi na wieszakach, no i oparty również na przyściennych profilach UD...

Napisano
9 minut temu, podczytywacz napisał:

Pytam nie o ogólną powierzchnię, a o wymiary pomieszczeń, bo ten "dolny sufit" nie będzie z założenia obciążony, więc można go - przy nie za dużych wymiarach (długość x szerokość)  i przy korzystnym układzie ścian - oprzeć tylko na profilach przyściennych UD, zatem bez wieszaków dodatkowych...

Ten "górny sufit" niech wisi na wieszakach, no i oparty również na przyściennych profilach UD...

Rozumiem. My myślę, że przy mniejszych pomieszczeniach to się sprawdzi ale pytanie jak przy:

1) Salon - 32m2

2) 2x pokoj - 12m2

3) sypialnia - 14m2

Napisano
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

WYMIARY!!!

długość x szerokość...

Jak to w domach zwykle bywa, pokoje prawie, że kwadratowe wiec mając powierzchnie można sobie jasno odpowiedzieć:

1) salon - 6.5x4.9

2) 2xpokoje - 3.5x3.5

3) master - 4x3.5

Napisano
Dnia 5.11.2023 o 22:01, Sadek napisał:

Witam,
Poszukuje najlepszego rozwiązania pod dwie konstrukcje sufitu podwieszanego, a mianowicie:
1) Jedna konstrukcja opuszczona 20cm od drewnianego stropy, na której znajdzie się membrana paroizolacyjna oraz luźny zasyp stropu wełną drzewną na 40cm
2) Druga konstrukcja 10cm niżej od zasypanego stropu w celu rozłożenia i przykrycia pełnej elektryki (nie chcę kabli elektrycznych puszczać w zasypanej wełnie drzewnej.

Chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej przymocować konstrukcję tego drugiego sufitu?
Czy mocować wieszaki do drewnianego stropu pod jeden sufit jak i drugi przy czym wieszaki do niższego sufitu będą przechodzić przez membranę (jak to na poniższym zdjęciu) czy też wieszaki pod drugi sufit mocować do konstrukcji pierwszego?

Sufit podwieszany-1.jpg

Pierwsza rzecz to wszystkie ścianki działowe trzeba obniżyć, przyciąć przynajmniej poniżej izolacji, a najlepiej poniżej ślepego sufitu  podwieszanego z płyty OSB.  

 

Budujesz silniejszy stelaż z większą liczbą wieszaków, który przeniesie ciężar zasypu wełny drzewnej, oraz ślepego sufitu kręconego   płytą OSB. + ciężar dodatkowego stelażu z okablowaniem. oraz drugiego sufitu z płytą G/K.

Pierwszy stelaż zamykasz płytą OSB  a właściwy sufit kręcisz uchwytami do OSB.

Folia paroizolacyjna powinna być zamontowana pomiędzy dolnym stelażem a płytą G/K

   

 

Napisano (edytowany)
6 godzin temu, animus napisał:

Pierwsza rzecz to wszystkie ścianki działowe trzeba obniżyć, przyciąć przynajmniej poniżej izolacji, a najlepiej poniżej ślepego sufitu  podwieszanego z płyty OSB.  

 

Budujesz silniejszy stelaż z większą liczbą wieszaków, który przeniesie ciężar zasypu wełny drzewnej, oraz ślepego sufitu kręconego   płytą OSB. + ciężar dodatkowego stelażu z okablowaniem. oraz drugiego sufitu z płytą G/K.

Pierwszy stelaż zamykasz płytą OSB  a właściwy sufit kręcisz uchwytami do OSB.

Folia paroizolacyjna powinna być zamontowana pomiędzy dolnym stelażem a płytą G/K

   

 

Super. Dzięki za pomoc. 
mam jeszcze dwa pytania:

1) z jakiego powodu obniżyć ścianki działowe? Myślałem, że do nich kręcić profile w każdym pomieszczeniu aby oprzeć profile. Ścianki działowe mam z silki 12. 
2) przy takiej konstrukcji co ile kręcić wieszaki pod pierwszy sufit?

Edytowano przez Sadek (zobacz historię edycji)
Napisano
6 godzin temu, Sadek napisał:

Super. Dzięki za pomoc. 
mam jeszcze dwa pytania:

1) z jakiego powodu obniżyć ścianki działowe? Myślałem, że do nich kręcić profile w każdym pomieszczeniu aby oprzeć profile. Ścianki działowe mam z silki 12. 
2) przy takiej konstrukcji co ile kręcić wieszaki pod pierwszy sufit?

1.

Sufity się robi w całości, traktuje się jakby nie było ścianek działowych, nader często robi się najpierw sufity a potem stawia dopiero ścianki działowe.

Po pierwsze łatwiej, sufit jest w całości, mniej masz odpadów, płyty GK i OSB też masz w całości kręcone bez odpadów.

Teraz najważniejsze, folia paro-wiatroizolacyjna  jest w całości, jest szczelniej, brak mostków  termicznych, sufit jest równy we wszystkich pomieszczeniach, jest oczywiście sztywniejszy.    

 

2.

Musisz dać dwa razy tyle wieszaków jak normalnie się daje, czyli co 30-40 cm. 

Normalnie nie przekraczało się odlegości 70 cm, np. jak po podziale wypadał wieszak co 75 cm to trzeba było w rzędzie dołożyć jeden dodatkowy i wychodziło co 67 cm.

 

Wszystko zależy jeszcze od materiału jaki kupisz, profile robią coraz cieńsze, stal zanika w materiale, zobacz np. profile Knauf i porównaj je z tymi zwykłymi.  

   

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...