Skocz do zawartości

Buczący grzejnik w łazience


Franek Kimono

Recommended Posts

Dzień dobry.

Mam problem z grzejnikiem łazienkowym, który strasznie stuka (nagranie w załączniku).

Łazienka znajduje się w bloku 4 piętrowym na 4 piętrze, z uwagi na fakt iż mieszkanie jest dwupoziome pod powyższą łazienką jest też moja łazienka na 3 p. I tam problem nie występuje. Grzejniki odpowietrzałem, poprawy brak. Pomaga tylko jak na filmie przekrecenie głowicy termostatu, ale i tak problem wraca. Czy jako laik coś jeszcze mogę zrobić sam z tym?

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

Link do komentarza
9 godzin temu, Franek Kimono napisał:

na ogrzewaniu dajmy na to na 3 grzejnik jest zimny

To zależy od wielu względów...

Czy w układzie centralnego ogrzewania zainstalowany jest regulator pogodowy, tzw. "pogodynka" :) - na dworze jest dość ciepło i regulator nie zwiększa temperatury wody w sieci ponad wartości pozwalające utrzymać minimalne temperatury w mieszkaniach... U mnie "pogodynka" ogranicza wymianę ciepła w wymiennikowni centralnego ogrzewania powyżej 10 stopni...

Czy w mieszkaniu - konkretnie w łazience jest temperatura powyżej 20 stopni Celsjusza - bo nastawa 3 w tym zaworze termostatycznym odpowiada tej temperaturze - to wtedy zawór nie dopuszcza wody ciepłej, więc grzejnik ma temperaturę otoczenia, co odczuwasz jako "zimny"...

 

9 godzin temu, Franek Kimono napisał:

Czy taki zabieg jestem w stanie przeprowadzić w sezonie grzewczym?

Nie wiem jak zarządzany jest budynek, w którym mieszkasz... to powinien zrobić konserwator i powinno to być uzgodnione z zarządem spółdzielni, czy wspólnoty... wiąże się to z zamknięciem pionu CO i spuszczeniem jakiejśtam ilości wody z układu... Niewykluczone, że w okresie grzewczym, w zależności od układu instalacji CO, nie dostaniesz zezwolenia...

Chyba, że masz możliwość odcięcia dopływu wody na rozdzielaczu do Twojego lokalu, czy wręcz do tego grzejnika...

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...