Skocz do zawartości

Zabudowa okna dachowego na adaptowanym poddaszu


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,

 

Jestem w trakcie zabudowy okien dachowych na adaptowanym poddaszu (budynek z lat 90). Niestety blisko górnej krawędzi okien dachowych przebiega płotew której nie można ruszyć. Z tego powodu nie mogę obudować górnej części okna zgodnie z zasadami (8cm prostopadle do okna, następnie zabudowa w poziomie). W obecnej sytuacji górna zabudowa pójdzie tak jak na jednym ze zdjeć (do 10cm poniżej poziomu).

 

Czy taka zabudowa stwarza jakieś problemy (oprócz mniejszej ilości światła która wpadnie do pomieszczenia). Czy można w jakiś alternatywny sposób zabudować górę? 

 

Na opisywanej belce opierają się krokowie i cała konstrukcja, więc wycinanie w niej sporych otworów to średni pomysł ?

331778644_153748200492106_8964609811208735605_n.jpg

332112556_1186061028719084_5371221005200471722_n.jpg

332511869_574501914615376_505733442445287877_n.jpg

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Tomsven napisał:

Czy taka zabudowa stwarza jakieś problemy (oprócz mniejszej ilości światła która wpadnie do pomieszczenia).

Tylko mniej światła, żadnych problemów nie będzie.

Ale oczywiście możesz lekko wyciąć tę płatew, żeby choć trochę zwiększyć kąt tego wykończenia.

Niewiele, albo wcale nie osłabi to płatwii.

W każdym razie nie będzie miało to większego znaczenia dla nośności konstrukcji a kąt będzie większy i całość będzie wyglądać lepiej.

 

 

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Rekomendowany przez firmę FAKRO system zabudowy szpalety wymaga, aby dolna jej część była prostopadła do podłoża, a górna równoległa do podłoża. Niewielkie odchylenia od tej rekomendacji są dopuszczalne.
Najważniejsza jest dolna część konstrukcji szpalety ponieważ jeśli jest prostopadła do podłogi to umożliwia swobodną cyrkulację powietrza wokół całego pakietu szybowego. Jest to szczególnie ważne gdy w pomieszczeniu jest wilgotno oraz przy słabo działającej wentylacji. W okresie grzewczym przy dużych różnicach temperatur między wnętrzem a zewnętrzem, zapewnienie naturalnej konwekcji ciepłego powietrza spowoduje brak efektu wykraplania się pary wodnej na wewnętrznej stronie szyby.
W Pana przypadku niewielkie odchylenie od rekomendacji producenta okien nie spowoduje problemów w użytkowaniu okna dachowego. Proszę jednak zadbać o prawidłowe docieplenie szpalety, najlepiej impregnowaną wełną owczą z zestawu XWW.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gdybyś chciała zostawić izolacje na stropodachu to nie ma sensu wymieniać połaci i więźby. Można by się pokusić o jakieś dwa kominki wentylacyjne zamontowane po długości wyższej części dachu. Wspomogą wentylację, wcześniej pisałaś że w szczycie masz zrobione jakieś otwory. Deski będą schly powoli ale jednak będą. Szkoda robić demolkę. Tej plesni nie masz jakoś bardzo dużo. Jak wyschnie i będziesz miała di niej dostęp to możesz ją zdrapać i pomalować drewno jeszcze jakim środkiem.  Mimo tego że od zewnątrz jest papa, drewno od spodu będzie schlo. 
    • Paroizolację raczej tak ławto nie da się przerwać, także kable to raczej trzeba byłoby mocno pchać żeby cokolwiek zrobić. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Wszystko zależy od okoliczności i wszystko da się zrobić, tylko trzeba trochę pogłówkować i nie bać się.  Przeglądnąłem stalki do wciągania przewodów na alledrogo, są od kilkunastu złotych do kilkuset. Te droższe są z włókna szklanego, nimi na pewno niczego nie zakaleczysz. Ale i zwykłą stalową też raczej nie, największe zagrożenie jest ze strony końcówek żył przewodów. 
    • Retro ma rację z tym wycinaniem, wystarczy nie dojeżdżać otwornicą, a potem nawet tępym kuchennym nożem dokończyć. A jak Autorze masz moźliwość od góry, to zdecydowanie będzie lepiej podnieść izolację/wełnę i potem nawet taśmą zalepić paroizolację i wszystko zrobione będzie zgodnie ze sztuką. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • No właśnie nie mam jeszcze możliwości wejścia na strych żeby zobaczyć jak to jest zrobione natomiast izolację chyba się od strony ciepłej  się kładzie prawidłowo, tak mi się przynajmniej wydaje. Natomiast pomysł nie jest wcale zły jakbym miał możliwość podniesienia wełny i uszczelnienia  miejsc gdzie przewody by przechodziły. A może tak zrobić jak już będę miał dojście zdjąć wełnę zrobić otwory przełożyć w peszlach przewody,  uszczelnić i położyć znowu wełnę. W planach było ocieplanie stropu na piętrze i nie wiem skąd mi się to wzięło że ubzdurałem sobie że to będzie dach dopiero po fakcie obudziłem się z ręką w nocniku że to chodzi o strop a nie dach 😅 cóż będę musiał kombinować.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...