Skocz do zawartości

Różnica między panelami a gresem - jak zniwelować?


Recommended Posts

Cześć, będę kładł panele winylowe o grubości 5 mm. Do tego specjalny podkład dedykowany winylom, którego maksymalna grubość to 2,2 mm. Grubszych nie ma. Chciałem wziąć 5 mm ale dowiedziałem się że przy tak grubym podkładzie zamki w winylach mogą pękać. Dlatego odpada taki podkład.

 

Problem polega na różnicy poziomów między łazienką a panelami. Gres w łazience to ok. 10 mm plus klej czyli jakieś 14 mm łącznie. Panele z podkładem to łącznie 7,2 mm. Różnica między gresem a panelami to jak widać ok. 7 mm. Dużo. Co można zrobić, żeby ta różnica była jak najmniejsza? Czy coś dać jeszcze poza podkładem, coś co podniesie poziom? Zaznaczam, że mieszkanie jest w stanie deweloperskim z gołą wylewką.

Link do komentarza

Tak jak pisałem wszystko zależy od możliwości technicznych. Nie wyobrażam sobie sytuacji że ktoś w nowym budownictwie kładzie panele na parterze gdzie w łazience ma np. gres.

Jeżeli zdecydowałeś się na winyle pamiętaj aby wybrać te z najgrubszą warstwą ścierną.

 

Wracając jednak do tematu to pozostaje jak już wcześniej zauważono wylewka, grubsze podkłady piankowe w dłuższej mierze będą nietrwałe.

 

PS. Zastanów się nad wersją paneli laminowanych. Tam jest większe pole manewru w grubości "deski", AC5 można spotkać także do 12mm + dodatkowo podkład. Takie "lepsze/droższe" laminowane też już mają chociaż troszkę lepsze zabezpieczenie przed wodą.

 

PS2. Pod winyle można pomyśleć (aby całość podnieść) także o cienkiej płycie osb.

Edytowano przez krzysiek_web (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
7 godzin temu, krzysiek_web napisał:

Tak jak pisałem wszystko zależy od możliwości technicznych. Nie wyobrażam sobie sytuacji że ktoś w nowym budownictwie kładzie panele na parterze gdzie w łazience ma np. gres.

Czekaj, czemu? Mamy mieszkanie na parterze. Będziemy kłaść panele w całym mieszkaniu a w łazience gres. Z jakiego powodu tak nie powinno się robić?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...